Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
V 19 idag förresten! Och jag tror jag kände två små sparkar igår kväll :eek: Sjukt märkligt. Men det är ju också sjukt märkligt att något (någon) växer i min mage. Som en alien. O_o

Jag kunde aldrig riktigt fatta det där. Och än värre blev det när bebisen var ute. Att han har legat nio månader i min mage är om möjligt ännu mer obegripligt O_o :D

Jag kunde aldrig riktigt fatta det där. Och än värre blev det när bebisen var ute. Att han har legat nio månader i min mage är om möjligt ännu mer obegripligt O_o :D
Haha ja herregud, det måste ju vara jättekonstigt! :p Det verkar mycket enklare om bara storken kan komma med ungarna...

V 19 idag förresten! Och jag tror jag kände två små sparkar igår kväll :eek: Sjukt märkligt. Men det är ju också sjukt märkligt att något (någon) växer i min mage. Som en alien. O_o

Jag vill också känna sparkar :bump:

Just nu känner jag mig grymt ogravid men urinblåsan avslöjade mig under ridturen idag med att det är något som trycker på konstant. Var ute i 40 min i skogen och det kändes som jag skulle kunna kissa på mig när som trots att jag kissade precis innan vi lämnade stallet :arghh:
I galoppen känns det bäst men stackarn kan ju inte galoppera hela turen :p
Det stramade inget idag som tur var :up:

Vad har ni andra tänkt rida i för byxor sen om ridbyxorna inte passar längre?
Jag tänkte försöka rida så längre som möjligt men lär sluta sen när magen blir större. Jag kan inte se mig sitta på stackarn höggravid :laugh:

Var på stan med maken idag och shoppade massa kläder, kläder som jag kan ha även som preggo ;) superskönt att ha lite fler linnen och koftor att varva med!

@Matmissbrukaren, jag lär tyvärr inte ha det problemet, så ont som jag hade i framfogen igår kväll så lär jag inte kunna rida länge till :/ men jag kan tänka mig att ett par stretchjeans i mammamodell kan funka!

Någon som har tips på var man hittar snygga mammakläder? Tycker det mesta är otroligt tråkigt, tantigt eller barnsligt gulligt. Jag vill känna mig snygg!

Har sett att asos har en del snyggt. Har någon tips på fler butiker, fysiska eller online, med stilmedvetna preggokläder?

Hoppar in från sommar tråden 2015 och tipsar varmt om en engelsk sida som hetet Next Direct, dom har mycket snygga gravidkläder. Och kläder till barn Vanliga vardags, finare men även träningskläder för gravida. Har beställt en del därifrån både innan grav och nu under. Blev en del bebiskläder också. Bra kvalité, snabb leverans och fri frakt! :)

Just nu känner jag mig grymt ogravid men urinblåsan avslöjade mig under ridturen idag med att det är något som trycker på konstant. Var ute i 40 min i skogen och det kändes som jag skulle kunna kissa på mig när som trots att jag kissade precis innan vi lämnade stallet :arghh:

Jag tänkte försöka rida så längre som möjligt men lär sluta sen när magen blir större. Jag kan inte se mig sitta på stackarn höggravid :laugh:

Första graviditeten red jag i träningsbyxor. Nu den andra sydde jag mudd på ett par gamla ridbyxor :)

• Gilla
Reactions: MM
Jag rider alltid i löpartajts så det kan jag fortsätta med ett bra tag till med :)

Första graviditeten red jag i träningsbyxor. Nu den andra sydde jag mudd på ett par gamla ridbyxor :)

Träningsbyxor låter helt klart som det kan vara något för mig :)

Sy dit mudd på några av mina nuvarande ridbyxor vill jag inte eftersom jag sällan hittar ridbyxor jag tycker är sköna, så dom är rätt heliga för mig så dom rör jag inte :p

Men jag har ett par träningsbyxor som är lite stora men med tanke på viktuppgång och större mage så borde dom sitta perfekt om några veckor :D
Tack för tipset :)

Var på stan med maken idag och shoppade massa kläder, kläder som jag kan ha även som preggo ;) superskönt att ha lite fler linnen och koftor att varva med!

@Matmissbrukaren, jag lär tyvärr inte ha det problemet, så ont som jag hade i framfogen igår kväll så lär jag inte kunna rida länge till :/ men jag kan tänka mig att ett par stretchjeans i mammamodell kan funka!

Vad tråkigt att fogen krånglar redan :(
Hur känns det egentligen? Tror nog aldrig jag haft foglossning :confused:
Nog för att jag känt när bebisen kilat ner sig i bäckenet med huvudet och det ilat men mer än så har jag nog aldrig haft ont av. Men man borde väl ha foglossning bara att man inte har ont av det?
Jag har ju aldrig haft problem med att gå promenader som höggravid. Dagen innan tösen föddes så var vi en heldag på ge-kås. Hur man nu vågade åka dit 7 dagar över tiden en timma bort och inte ens packat väskan till förlossningen :p

Nog för att jag känt när bebisen kilat ner sig i bäckenet med huvudet och det ilat men mer än så har jag nog aldrig haft ont av. Men man borde väl ha foglossning bara att man inte har ont av det?
Jag har ju aldrig haft problem med att gå promenader som höggravid. Dagen innan tösen föddes så var vi en heldag på ge-kås. Hur man nu vågade åka dit 7 dagar över tiden en timma bort och inte ens packat väskan till förlossningen :p
Vi gjorde också en tripp till gekås när jag var några dagar över tiden ;). Vi har och bara 40 min dit och skulle bara in en snabb vända, men ändå.

Ang kläder hittade jag mamalicious.se igår när jag letade kläder inför ett bröllop vi ska på nu i maj. Där tycker jag det fanns en del.
Annars tycker jag det brukar finnas lite överallt (på webben, fysiska butiker är värdelöst.) Ellos, Zalando osv.

Min vänstra bakfog har sagt upp sig. Jag får liksom lyfta skinkan med handen för att få med benet ibland. Skitsnyggt :D Vecka 20 imorgon. Halvvägs! :bump:

Till vardags rider jag i stuprörsmammajeans av mjuk stretchmodell, till tävling har jag sytt om ett par (gamla, slitna, fula) vita ridbyxor genom att sänka linningen fram, sätta resår i ryggen och sytt på mudd. Saknar mina vanliga ridbyxor men det funkar absolut.

• Gilla
Reactions: MM
För mig känns det (i framfogen) som skarpa strålar av smärta. Även ner i benen ibland. Mina bakfogar mår mycket bättre, där är det emellanåt lite molande smärta bara, mycket lättare att hantera.

För mig känns det (i framfogen) som skarpa strålar av smärta. Även ner i benen ibland. Mina bakfogar mår mycket bättre, där är det emellanåt lite molande smärta bara, mycket lättare att hantera.

I framfogen så menar du då blygdbenet?
Det är där jag känner ilningar när bebisen fått ner huvudet och även lite efter förlossningen men inte så jag har ont av det. Kan hugga till någon gång men inte mer än så. Förhoppningsvis blir det inte mer än det under denna graviditeten heller. Tror dessutom att det inte börjat förens efter vecka 30 dom andra gångerna.

Förstår att det är jobbigt att det börjat redan nu och såpass att du inte kan fortsätta rida länge till :(

Jag får ju alla andra krämpor man kan få så hoppar gärna foglossning.

Är dock lite småchockad över att jag inte fått någon mjölk än. Dom andra två gångerna har jag läckt som ett såll redan nu men mina bröst har nog till och med krympt ner lite i storlek igen och vårtorna är inte alls lika ömma som för några veckor sen.
Det är otroligt hur olika det kan vara för varje gång!
Men skönt att slippa inlägg i bhn redan nu :p

Vi gjorde också en tripp till gekås när jag var några dagar över tiden ;). Vi har och bara 40 min dit och skulle bara in en snabb vända, men ändå.

Påminner mig om att jag måste dit och shoppa bebisprylar. Antar du kollat när du var där? Hur var utbudet?

Träningsbyxor låter helt klart som det kan vara något för mig :)

Sy dit mudd på några av mina nuvarande ridbyxor vill jag inte eftersom jag sällan hittar ridbyxor jag tycker är sköna, så dom är rätt heliga för mig så dom rör jag inte :p

Men jag har ett par träningsbyxor som är lite stora men med tanke på viktuppgång och större mage så borde dom sitta perfekt om några veckor :D
Tack för tipset :)
Ett par bekväma löpartights! Så jäkla underbart. Får skav i arslet av andra ridbyxor sedan jag vant mig vid de smidiga löpartightse. Man fick lära sig att sitta i sadeln då de inte klistrar fast en som andra byxor men sen blev det en befrielse.

Påminner mig om att jag måste dit och shoppa bebisprylar. Antar du kollat när du var där? Hur var utbudet?
Det är helt ok ändå. De har lite av det mesta och vi fick tag på det vi behövde. Vi köpte skötbord, täcke, kudde, badbalja, bröstpump, bärsele, babymonitor, amninginlägg och lite kläder såklart :). Vi var ute efter könsneutrala kläder och det utbudet var väl inte jättestort men det fanns ändå en del fint att välja på för spädbarn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar