Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med göra något åt det menade jag hålla extra koll på bebis. Var lite otydlig.

Men bra att veta att det görs annorlunda på andra ställen, känns som man tar väldigt lätt på det här uppe!

Jag trodde du menade göra något åt det tex byta vårat blod eller liknande, det lät lite överdrivet nämligen :p

Nu ska jag inte till min bm på ett tag så kan inte fråga om jag har för mig att dom kollar flödet i navelsträngen om man bildat antikroppar.
Sen beror det väl säkert på hur mycket antikroppar man bildat. Dom har väl riktlinjer att gå efter.
Men det känns skönt att det blir kollat.
Jag vet att i vissa landsting så tar man reda på bebisens blodgrupp redan i magen för att få veta om man bör ha koll eller inte. Men det gör dom inte här.

Jag har gått bananas i barnvagnsträsket :o
Av nån anledning är jag inte så sugen på att shoppa kläder men barnvagn! :D Har redan en till stallet. Nu ska jag ha en smidig cityvagn hemma.
Just nu stalkar jag nätet efter Joolz (vilket egentligen är i dyraste laget) eller Brio Smile (som nästan är värt att köpa sprillans..) Dagens i-landsproblem :o
Själv har jag gått vilse i barnvangsträsket :crazy: Jag vet inte alls vad vi vill ha, eller vad vi behöver. Och ännu värre blir det om vi börjar snacka babyskydd :banghead:

Själv har jag gått vilse i barnvangsträsket :crazy: Jag vet inte alls vad vi vill ha, eller vad vi behöver. Och ännu värre blir det om vi börjar snacka babyskydd :banghead:

Kan hjälpa dig luska i barnvagnsdjungeln :)

Är ni korta eller långa eller skiljer det mycket i längd på er?
Har du problem med kroppen?
Ska vagnen vara med i stallet om du har häst, och gå på grus, eller håller ni er inne i stan?
Har ni stort bagage i bilen?

Om man ska ta mig och min man. Han är 20 cm längre än mig. Jag är bara 155 cm och han är 175 cm. Så vi behöver ett handtag på vagnen som är lätt att reglera och i mitt fall så funkar inte teleskophandtagen alls. Det blir obekvämt. Jag vet inte vad det andra heter men jag behöver ett sånt så det blir skönt för mig att köra vagnen, och samtidigt är det lätt för min man att höja ett steg.
Sedan har jag problem med mina handleder vilket gör att jag behöver en vagn med roterande framhjul så jag slipper ta i så mycket när jag ska svänga vagnen.
Eftersom jag har både hund och häst så blir det både promenader i skogen och i stallet på vagnen behöver ha stora hjul och gärna med luft för det är bekvämare både att köra och för bebisen att åka med på steniga vägar.
Vi har hundbur i bilen så vagnen måste få plats med den i samtidigt.

Kan hjälpa dig luska i barnvagnsdjungeln :)

Är ni korta eller långa eller skiljer det mycket i längd på er?
Har du problem med kroppen?
Ska vagnen vara med i stallet om du har häst, och gå på grus, eller håller ni er inne i stan?
Har ni stort bagage i bilen?

Om man ska ta mig och min man. Han är 20 cm längre än mig. Jag är bara 155 cm och han är 175 cm. Så vi behöver ett handtag på vagnen som är lätt att reglera och i mitt fall så funkar inte teleskophandtagen alls. Det blir obekvämt. Jag vet inte vad det andra heter men jag behöver ett sånt så det blir skönt för mig att köra vagnen, och samtidigt är det lätt för min man att höja ett steg.
Sedan har jag problem med mina handleder vilket gör att jag behöver en vagn med roterande framhjul så jag slipper ta i så mycket när jag ska svänga vagnen.
Eftersom jag har både hund och häst så blir det både promenader i skogen och i stallet på vagnen behöver ha stora hjul och gärna med luft för det är bekvämare både att köra och för bebisen att åka med på steniga vägar.
Vi har hundbur i bilen så vagnen måste få plats med den i samtidigt.
Åh vad många bra tips, tack! :bow: Mycket som jag inte alls tänkt på, jag har också problem med handlederna tex, har aldrig reflekterat över att det faktiskt kan spela roll i vagnval. Superbra! :)

Åh vad många bra tips, tack! :bow: Mycket som jag inte alls tänkt på, jag har också problem med handlederna tex, har aldrig reflekterat över att det faktiskt kan spela roll i vagnval. Superbra! :)

Har du också problem med handlederna så rekommenderar jag verkligen svängbara framhjul!
När ungen väger 15 kg och vagnen likaså så blir det tungt att svänga runt 30 kg stup i kvarten.

För mig är det viktigt att barnet ligger ganska högt, jag har ont i ryggen och just att böja sig framåt och lyfta från låg höjd är dödens! Därmed går många bort.

Nu är jag inne på brio Smile. Drömmer om en Joolz men 14 000 kan jag bara inte med..

Jag har gått bananas i barnvagnsträsket :o
Av nån anledning är jag inte så sugen på att shoppa kläder men barnvagn! :D Har redan en till stallet. Nu ska jag ha en smidig cityvagn hemma.
Just nu stalkar jag nätet efter Joolz (vilket egentligen är i dyraste laget) eller Brio Smile (som nästan är värt att köpa sprillans..) Dagens i-landsproblem :o
Begagnad vagn och återanvänd bara chassit? Liggdelen kanske är möjlig att få ny till ett hyggligt pris menar jag i stället för att köpa hela vagnen ny.

Det chassit jag vill ha finns varken enskilt eller med vagnen begagnat. de är väldigt ovanliga. Dock hävdar sambon att det inte är nån brådska :o

Det chassit jag vill ha finns varken enskilt eller med vagnen begagnat. de är väldigt ovanliga. Dock hävdar sambon att det inte är nån brådska :o

Män vet inte vad dom pratar om :angel:

Dessutom vet man aldrig vad som händer. Man kanske klämmer ut ungen 3 veckor före bf?

Jag kommer satsa på att ha allt klart till vecka 35. Förhoppningsvis kommer bebisen inte innan dess.

Dit är det bara 15v ;)
Har inte blivit sugen på barnkläder eller sånt än utan nu är det de stora grejerna, vagn och babyskydd jag fokuserar på.

Dit är det bara 15v ;)
Har inte blivit sugen på barnkläder eller sånt än utan nu är det de stora grejerna, vagn och babyskydd jag fokuserar på.

Glöm inte kolla hur lång leveranstid det är på vagnen bara :)

En del har i lager men på mitt babyproffsen så har dom nästan alltid haft 8 veckors leveranstid när man frågat dom. Det beror ju mycket på vilken färg man vill ha.
Men en Brio tror jag dock dom kan trolla fram relativt snabbt :)

Jag är sugen på bebiskläder men vill inte köpa något riktigt än. Har dock sett lite fint inne på Kappahls newbie kläder.
Jag tänkte att jag kan lägga undan pengar på ett bebiskonto och den dagen jag vill gå lös så kan jag gå all in :D

Allvarligt talat.. vad ÄR det med barnvagnsfolk och denna motvilja att lämna ifrån sig originalkvitto!? :confused: :crazy: Jag förstår inte. Ingen ser det sig något konstigt att lämna ifrån sig kvitto vid köp av mobiltelefon t.ex men så fort det gäller barnvagnar så tycks folk tappa vettet helt. O_o

Allvarligt talat.. vad ÄR det med barnvagnsfolk och denna motvilja att lämna ifrån sig originalkvitto!? :confused: :crazy: Jag förstår inte. Ingen ser det sig något konstigt att lämna ifrån sig kvitto vid köp av mobiltelefon t.ex men så fort det gäller barnvagnar så tycks folk tappa vettet helt. O_o

Dom vill väl inte säga hur mycket dom egentligen betalade?
Kanske ljög i annonsen?

Men det tycks liksom vara en genomgående trend. O_o Folk tycker det är "onödigt för vad skall folk med kvitto till när garantin bara gäller första ägaren". För sjutton, finns väl fler anledningar än garantin. :devil:

Ja, jag har ingen aning om hur folk tänker :p

Jag sålde en en månad gammal syskonvagn efter tösen kommit. Vi trivdes inte med att ha en bred så sålde den och köpte en Phil&Ted istället.
Jag hittade inte kvittot innan hon som köpte den hämtade den (hon frågade efter det när hon hämtade vagnen så hann inte leta) men hittade det sen på kvällen och postade det åt henne dagen efter :)
Vad sjutton skulle jag med det till liksom :confused:

Jädrans. Måste snart köpa nya kläder. Provade ett par sådana här mammajeans för några dagar sedan med hög stretchmidja men alltså NEJ. Fyyfasiken vad obehagligt. :crazy: Jag kör vidare på mina vanliga jeans med låg midja - dom funkar än så länge, även om jag får knäppa upp dom när jag sitter. :angel:

Däremot det här med tröjor och toppar ger mig huvudbry. Och jacka! Min börjar verkligen bli på gränsen på för trång nu, men man vill ju ogärna köpa nytt nu hur som helst när sommaren snart är här. O_o

Tips på vanliga (icke-mamma) kläder som kan passa en gravid? Kofta utan knäppning med skärp i midjan funkar ju såklart:bump:

Glöm inte kolla hur lång leveranstid det är på vagnen bara :)

En del har i lager men på mitt babyproffsen så har dom nästan alltid haft 8 veckors leveranstid när man frågat dom. Det beror ju mycket på vilken färg man vill ha.
Men en Brio tror jag dock dom kan trolla fram relativt snabbt :)

Jag är sugen på bebiskläder men vill inte köpa något riktigt än. Har dock sett lite fint inne på Kappahls newbie kläder.
Jag tänkte att jag kan lägga undan pengar på ett bebiskonto och den dagen jag vill gå lös så kan jag gå all in :D

Jag tröstshoppar bebiskläder på Tradera.

• Gilla
Reactions: MM
Jädrans. Måste snart köpa nya kläder. Provade ett par sådana här mammajeans för några dagar sedan med hög stretchmidja men alltså NEJ. Fyyfasiken vad obehagligt. :crazy: Jag kör vidare på mina vanliga jeans med låg midja - dom funkar än så länge, även om jag får knäppa upp dom när jag sitter. :angel:

Däremot det här med tröjor och toppar ger mig huvudbry. Och jacka! Min börjar verkligen bli på gränsen på för trång nu, men man vill ju ogärna köpa nytt nu hur som helst när sommaren snart är här. O_o

Tips på vanliga (icke-mamma) kläder som kan passa en gravid? Kofta utan knäppning med skärp i midjan funkar ju såklart:bump:

Jag köpte en parkas på Vero moda som vårjacka, är "snörning" ovanför magen så hoppas den funkar ett ta till. För byxor så tycker jag att de med hög mudd är väldigt sköna, har ett par svarta strech jeans från HM som jag bor i. Överdelar börjar bli svårt nu, blir mycket vanliga linnen eller t-shirt och sen en öppen kofta över.

Jag tröstshoppar bebiskläder på Tradera.

Det gör du rätt i! Dom kommer snart till användning ska du se :)

Finns ju jättemycket där. Är inne och kikar ibland men tänker hålla mig lite till även om det börjar bli svårt att låta bli.
Just nu känner jag mig inte det minsta gravid och därför känns shopping inte aktuellt på något vis. Alla symtom är som bortblåsta. Det enda som avslöjar mig är att jag fortfarande måste upp och kissa på natten och att jag har sug efter viss mat.
Ingen mage har jag fått Heller. Sitter i mina ridbyxor just nu och till och med dom känns som vanligt som ändå är tajta..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar