Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
I princip alla som jag har pratat med tidigare har fått värkstimulerande dropp per automatik när dom har fått epidural. O_o :nailbiting:

Det kom överhuvudtaget aldrig på tal så vitt jag minns. Jag visste att epiduralen kunde påverka värkarna men om den gjorde det med mig så påverkade den inte nog; hade redigt starka värkar även sedan epiduralen aktiverats.

1. All reklam gör att Buke laddar skitsegt när man sitter med mobil, vilket just nu med hormonerna nästan får mig att kasta mobilen i väggen. Men jag lyckas motstå frestelsen! :P
2. Igår "kom jag ut" till några kollegor med graviditeten och imorse när jag kom hit hade en underbart fin tjej fixat det här:

Fick stålsätta mig för att inte börja tjuta! :o:D:love:

Ett litet inhopp angående värkstimulernadedropp.

Första förlossningen reagerade jag kraftigt på droppet och värkarna gick i varandra på endast startdosen så de höjde aldrig farten på droppet. Det var lite av en pärs.

Till andra förlossningen hade jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ville ha dropp om det inte var absolut nödvändigt.
Andra förlossningen startade med vattenavgång utan egna värkar och då har tydligen mitt sjukhus som rutin att på omföderskor sätta dropp om man kommer in utan egna värkar :cautious: jag var inte imponerad. Jag fick 2,5h på mig på förlossningen att se om min kropp startade egna värkar och det gjorde den inte så droppet sattes. Och det fungerade superbra denna gång :up: smög igång värkar var 10e minut som tätnade och ökade i intensitet allt eftersom droppet ökades precis som en vanlig förlossning.
Så vad jag vill få sagt är att det behöver inte bli skit med droppet utan kan fungera väldigt bra också! Kändes som att det kunde behövas en liten motvikt :)

Ett litet inhopp angående värkstimulernadedropp.

Första förlossningen reagerade jag kraftigt på droppet och värkarna gick i varandra på endast startdosen så de höjde aldrig farten på droppet. Det var lite av en pärs.

Till andra förlossningen hade jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ville ha dropp om det inte var absolut nödvändigt.
Andra förlossningen startade med vattenavgång utan egna värkar och då har tydligen mitt sjukhus som rutin att på omföderskor sätta dropp om man kommer in utan egna värkar :cautious: jag var inte imponerad. Jag fick 2,5h på mig på förlossningen att se om min kropp startade egna värkar och det gjorde den inte så droppet sattes. Och det fungerade superbra denna gång :up: smög igång värkar var 10e minut som tätnade och ökade i intensitet allt eftersom droppet ökades precis som en vanlig förlossning.
Så vad jag vill få sagt är att det behöver inte bli skit med droppet utan kan fungera väldigt bra också! Kändes som att det kunde behövas en liten motvikt :)

Jag har ju också haft droppet två gånger, och det har inte varit några problem med droppet så att säga. Men dom borde informera om att värkarna känns mer med droppet. Det vet jag eftersom jag inte hade droppet från start andra gången.
Första gången fick jag det för att få fart på värkarna efter dom tagit vattnet och då visste jag inget annat.
Jag föredrar helt klart mina egna värkar alla gånger. Jag fick inte droppet andra gången förens det var 2 timmar kvar av en 14 timmars förlossning. Och det var först efter droppet sattes jag ville ha eda. Dom känns mer helt enkelt. Men några problem stötte vi inte på mer än första gången då värkarna kom i ett ett tag men då tog jag eda.
Så med min erfarenhet blir det eda innan dropp om dom tänker propsa på mig det igen.

Jag har ju också haft droppet två gånger, och det har inte varit några problem med droppet så att säga. Men dom borde informera om att värkarna känns mer med droppet. Det vet jag eftersom jag inte hade droppet från start andra gången.
Första gången fick jag det för att få fart på värkarna efter dom tagit vattnet och då visste jag inget annat.
Jag föredrar helt klart mina egna värkar alla gånger. Jag fick inte droppet andra gången förens det var 2 timmar kvar av en 14 timmars förlossning. Och det var först efter droppet sattes jag ville ha eda. Dom känns mer helt enkelt. Men några problem stötte vi inte på mer än första gången då värkarna kom i ett ett tag men då tog jag eda.
Så med min erfarenhet blir det eda innan dropp om dom tänker propsa på mig det igen.

Första gången hade jag egna värkar men jag öppnade mig inte tillräckligt fort utan fick droppet efter 12h inne på förlossningen (tog ytterligare 5h innan dottern kom ut efter 42h värkarbete).
Jag upplevde inte att värkarna gjorde ondare utan det var samma smärta men fick ingen paus mellan dem och det var väldigt skönt för mig andra gången att uppleva att droppet kan fungera normalt också :) jag var nämligen helt övertygad om att droppet skulle vara lika förjävligt igen.

Men sen så upplever ju alla smärta olika och alla förlossningar är olika :)

Första gången hade jag egna värkar men jag öppnade mig inte tillräckligt fort utan fick droppet efter 12h inne på förlossningen (tog ytterligare 5h innan dottern kom ut efter 42h värkarbete).
Jag upplevde inte att värkarna gjorde ondare utan det var samma smärta men fick ingen paus mellan dem och det var väldigt skönt för mig andra gången att uppleva att droppet kan fungera normalt också :) jag var nämligen helt övertygad om att droppet skulle vara lika förjävligt igen.

Men sen så upplever ju alla smärta olika och alla förlossningar är olika :)

Jag kanske är allergisk mot droppet för min kropp slog bakut när det sattes in båda gångerna :crazy:
För mig blir det helt annat när droppet sätts in. Samma sorts smärta båda gångerna.

Skönt att du slapp ha det så iaf :)

Överlag är min kropp känslig mot mediciner så det skulle inte förvåna mig om det skulle vara därför min kropp reagerade så på droppet. Jag ska höra med min bm. Enligt min nya läkare för min sjukdom jag medicinerar för i vanliga fall så är jag extremt känslig. Jag tål typ inga mediciner dom bett mig testa :crazy:

Jag kanske är allergisk mot droppet för min kropp slog bakut när det sattes in båda gångerna :crazy:
För mig blir det helt annat när droppet sätts in. Samma sorts smärta båda gångerna.

Skönt att du slapp ha det så iaf :)

Överlag är min kropp känslig mot mediciner så det skulle inte förvåna mig om det skulle vara därför min kropp reagerade så på droppet. Jag ska höra med min bm. Enligt min nya läkare för min sjukdom jag medicinerar för i vanliga fall så är jag extremt känslig. Jag tål typ inga mediciner dom bett mig testa :crazy:

Låter inte helt osannolikt att du kan vara extra känslig eftersom du har historik på andra mediciner.

Jag håller tummarna att du slipper dropp öht :)

• Gilla
Reactions: MM
Vad tråkigt att det blev så :(

Men inte ska du behöva plocka ut allt så i förväg bara för att komma därifrån!

Hoppas det löser sig.

Behöver gör jag ju inte men jag vill inte sitta och ta skit.
En ledig sommar (första ggn sen jag var 15 jag har mer än 3v i sträck) känns iofs helt ok. Och ganska skönt. Får jobba extra när kiddo närmar sig året istället.

Jag går in i vecka 24 imorgon och jag vill verkligen, verkligen inte vara gravid längre. Jag känner mig så otroligt ensam. Jag orkar inte umgås med alkoholpåverkade människor vilket gör att jag hamnar utanför på alla aktiviteter som folk gör, och ingen vill komma hem till mig för att jag bor i "fel" område. Och jag orkar ju inte åka till folk hur som helst eftersom jag har börjat få så mycket problem med fogarna och delade magmuskler vilket gör mig trött i kroppen och att jag får ont i ryggen. :arghh: :wtf:

Hur fan skall jag stå ut 16 veckor till!? :cry:

Jag går in i vecka 24 imorgon och jag vill verkligen, verkligen inte vara gravid längre. Jag känner mig så otroligt ensam. Jag orkar inte umgås med alkoholpåverkade människor vilket gör att jag hamnar utanför på alla aktiviteter som folk gör, och ingen vill komma hem till mig för att jag bor i "fel" område. Och jag orkar ju inte åka till folk hur som helst eftersom jag har börjat få så mycket problem med fogarna och delade magmuskler vilket gör mig trött i kroppen och att jag får ont i ryggen. :arghh: :wtf:

Hur fan skall jag stå ut 16 veckor till!? :cry:
Jag förstår absolut att det kan vara trist att umgås med alkoholpåverkade människor, men nog finns det väl fler aktiviteter att hitta på än att dricka sprit? Fika, promenad, äta lunch, gå och shoppa, filmkväll (hemma eller på bio), gå på nån form av evenemang (sport/teater/stand up/annan underhållning). Sen är det klart att det inte är så kul att gå på promenad eller i affärer med foglossning (foglossning är verkligen inte kul...) men det finns ju en hel del stillasittande aktiviteter också :)

Jag förstår absolut att det kan vara trist att umgås med alkoholpåverkade människor, men nog finns det väl fler aktiviteter att hitta på än att dricka sprit? Fika, promenad, äta lunch, gå och shoppa, filmkväll (hemma eller på bio), gå på nån form av evenemang (sport/teater/stand up/annan underhållning). Sen är det klart att det inte är så kul att gå på promenad eller i affärer med foglossning (foglossning är verkligen inte kul...) men det finns ju en hel del stillasittande aktiviteter också :)

Tyvärr så tycks mina vänner ha problem att göra saker utan alkohol. Lunch = uteservering med alkohol. Filmkväll = alkohol. Evenemang = alkohol. Folk verkar inte kunna umgås utan alkohol.

Trodde vattnet gick när jag nyste men det var tydligen bara jag som kissade på mig :o :angel:

Nog för att det kan komma några droppar och så, men herregud! Kändes typ som att någon släppte en ballong med vatten i byxan. O_o

Trodde vattnet gick när jag nyste men det var tydligen bara jag som kissade på mig :o :angel:

Nog för att det kan komma några droppar och så, men herregud! Kändes typ som att någon släppte en ballong med vatten i byxan. O_o

Ja, en av dom pinsammare biverkningarna man kan drabbas av. Tyvärr även efter graviditeten :down:

Tror någon låg och tryckte på min blåsa innan ikväll. Jag blev så himla kissenödig, trodde jag, och gick på toa tre ggr under en kvart men det kom ju bara några droppar varje gång :p

Så denna graviditeten påminner just nu om den med tösen. Hon låg begravd bakom min blåsa hela graviditeten typ. Så pass att på RUL så hittade dom ju inte halva hennes kropp, benen och neråt så jag fick komma tillbaka senare på dagen och göra ett till ul för att hitta dom för hon låg så långt ner bakom blåsan hon kunde.
Men min livmoder kanske är felkonstruerad :p

Men hon låg mer inne i magen när jag väntade henne och sonen utanpå så att säga. Och magen med honom kom snabbt men inte med tösen eller denna bebisen.
Det skiljde en hel del på magen med dom två med!
Tösens var mycket (!) mindre.

Tyvärr så tycks mina vänner ha problem att göra saker utan alkohol. Lunch = uteservering med alkohol. Filmkväll = alkohol. Evenemang = alkohol. Folk verkar inte kunna umgås utan alkohol.
Trist inställning hos dina kompisar, låter det som :/

Haha :rofl:
Men du är inte ensam, jag läckte några droppar idag när jag skulle sitta till lite extra i traven :o

Trist inställning hos dina kompisar, låter det som :/

Haha :rofl:
Men du är inte ensam, jag läckte några droppar idag när jag skulle sitta till lite extra i traven :o

Man ska hålla sig till att rida lätt när man är gravid :p

Ska ut och rida idag. Blir intressant att se om ridbyxorna fortfarande passar. Inte ridit sen i lördags nu. Det kan hända mycket på ett par dagar :D

Har förresten, tillsammans med min närmsta chef, varit inne och snackat med de högre cheferna och bestämt att jag kommer gå in den 1/6, jag kommer hjälpa till med allt möjligt på administrationen. Känns bra, blir nog lagom att gå in då mtp hur ont jag hade i helgen när vi jobbade, plus att jag tycker om att göra administrativa saker :D OB behåller jag ju och jobbar samma antal timmar som om jag hade varit ute, så när vi la mitt schema räckte timmarna till mån-tors bara :p Tredagarshelger hela sommaren :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar