Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar är det party i magen...speciellt på nätterna när jag vill sova. O_o Kände någon enstaka spark förra veckan men sen i fredags drog det igång på allvar och igår var hon så vild så jag kunde inte somna. Lite trött på jobbet idag efter 5,5 timmes sömn. :meh: Men samtidigt är det ju väldigt mysigt. :love:

Ni är inte ensamma om att tycka det är jobbigt att bli tjock, tung, vek och allmänt handikappad. Har ett väldigt fysiskt jobb och är van vid att göra det mesta själv...nu får jag redan hoppa dom tyngsta grejerna och värre kommer det ju bli. :nailbiting:

Har kört ihop sig helt med sambon nu. Han fyllde år igår. Försökte göra scones till frukost. Han var bara sur och ville inte ha. Försökte ge honom en present (en inramad ultraljudsbild). Han ville inte ha något från mig och la paketet oöppnat på köksbordet sen kom han upp på övervåningen (där jag numera sover då jag inte får sova i "hans" säng) och var allmänt otrevlig och gick på om att han skulle härifrån innan det kom något barn och jag fick köpa ut honom ur huset så jag fick se till att få en banktid så han kan gå vidare med sitt liv. :banghead:

Fy fasen vilken tråkig situation :(

Fy fasen vilken tråkig situation :(

Ja det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig och hoppades. Men jag och bebis kommer klara oss oavsett. Förhoppningsvis kommer han till sans och vill ha en relation med sin dotter i framtiden iallafall. Nu längtar jag bara tills allt är upprett med gård, pengar, djur och grejer så jag kan komma vidare. Tror jag bestämt mig för att stanna här nere om jag kan lösa det med att ta över gården på något sätt. Ett fast jobb man trivs med är ju faktiskt värt väldigt mycket och familjen går ju alltid att åka och hälsa på.

Enligt min bekant hade dom gjort flera ultraljud. Men vet inte hur sent det sista gjordes.

Gjorde med sonen i vecka 31. Vanligt ul men det syntes tydligt. En snabel kissade nämligen ;)
Tösen gjorde jag ett i vecka 21 och sedan i vecka 31-32. 3D. Gick inte att ta fel.

Så ska jag göra denna gången blir det efter vecka 25 för då syns det bättre.

Att se på RUL är inget jag skulle lita på till 100% eftersom jag själv såg hur illa man såg i vecka 21 även om hon hade rätt då.
Då vill jag hellre inte veta :)

Ja det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig och hoppades. Men jag och bebis kommer klara oss oavsett. Förhoppningsvis kommer han till sans och vill ha en relation med sin dotter i framtiden iallafall. Nu längtar jag bara tills allt är upprett med gård, pengar, djur och grejer så jag kan komma vidare. Tror jag bestämt mig för att stanna här nere om jag kan lösa det med att ta över gården på något sätt. Ett fast jobb man trivs med är ju faktiskt värt väldigt mycket och familjen går ju alltid att åka och hälsa på.

Fy vilken tuff situation men du verkar väldigt förnuftig och klok så du kommer greja det. Är livet bra i övrigt tror jag på att stanna på orten. Ta en sak i taget :)

Ååh, jag hade blivit sååå ARG på en sån person!! Sparkat ut han med detsamma! Fegis som inte vågar ta sitt ansvar som pappa!! :rage: :yuck: :turd:
Men det är jag det :p

Tycker det är starkt av dig att ta det så lugnt ändå, och tror också att det bästa just nu är att stanna i stan där du har din 'trygghet' med en anställning. Familjen kan ju alltid hälsa på, stöttar dem dig något igenom detta?

Ta en dag i taget! ;)

En liten bula har jag fått nu :love:

AQFAAAACTBRodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvaW1nXzIwMTUwNTEyXzExMTg0OF81NTUxZDNhYjk2MDZlZTQ4NTg1ZTViZmUuanBn

Tror att jag kände bebisen igår. Det var något som petade på mig där inne. Hoppas få känna snart igen ♥

Ååh, jag hade blivit sååå ARG på en sån person!! Sparkat ut han med detsamma! Fegis som inte vågar ta sitt ansvar som pappa!! :rage: :yuck: :turd:
Men det är jag det :p

Tycker det är starkt av dig att ta det så lugnt ändå, och tror också att det bästa just nu är att stanna i stan där du har din 'trygghet' med en anställning. Familjen kan ju alltid hälsa på, stöttar dem dig något igenom detta?

Ta en dag i taget! ;)

Jo jag har varit arg men det hjälper inte. Har insett att det är mest jag och bebis som blir lidande av att jag går runt och är arg. :yuck:

Ja min familj är guld värda! Fast dom ser ju helst att jag kommer "hem" förstås. Men min mamma är pensionär så hon kan komma ner och bo här om det krävs och det gör hon nog gärna. Hon har pratat om att hon vill vara med på förlossningen också men får väl se vad pappan säger först. Vill han inte vara med så tar jag nog med henne istället.

Yes försöker göra det. Idag var det BM-besök. Första på läääääänge nu ju. Allt såg bra ut iallafall. Upp 8-9 kg hittills. :o

Tack för alla fina svar. Nu känns allt lite bättre. Vet inte var det var för dipp. Idag gick jag in i V17 och 2 veckor kvar till RUL. Det firades med att köpa ett par mammabyxor på hm. Men vad knepiga dom är i storlekar. Fick gå upp 3 storlekar jämfört med vad jag brukar ha. Men men. Dom passar och var liiiite stora. Men lär väl fylla ut dom. Överdelar har jag bra av så det är inget jag måste byta ut än iaf.

Ha! Har blivit såpass rund att jag måste använda gummisnodd metoden på arbetsbrallorna! :D
UL igår, kollade hur liten växt, och organens utveckling. Allt såg bara bra ut <3
Nästa möte med BM är först om en månad.

Efter RUL förra veckan släpade jag med maken ut i ett rapsfält för ett foto, ett väldigt skånskt foto :D Bilden luras lite, sååå stor är inte magen än men det börjar bli tufft att knäppa jackan på eftermiddagarna. Vikten hoppar just nu mellan 4-6 kg upp, trots att jag väger mig samma tid på morgonen, typ en gång i veckan. Idag vägde jag 65 kg, v 20 äntligen!

11203006_10155594438965061_6058624323836115968_n.jpg

Ha! Har blivit såpass rund att jag måste använda gummisnodd metoden på arbetsbrallorna! :D
UL igår, kollade hur liten växt, och organens utveckling. Allt såg bara bra ut <3
Nästa möte med BM är först om en månad.
Haha, jag har inte kunnat använda mina vanliga arbetsbyxor på en månad, har fått låna ett par större av en kollega :p
Härligt att allt såg bra ut!

Igår kväll fick jag ont i en höft. Har sovit en eller två timmar i natt totalt. Alla ställningar gör ont. Väntar på att läkare/bm ska återkoppla. Sitter på jobbet som en zombie.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 799
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar