Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi ingen att ärva något ifrån så vi kommer få köpa det mesta nytt eller begagnat från blocket. Det lär ju bli en del kläder från tradera med.

Spjälsäng var vi så nöjda med den tösen hade att vi kommer köpa en likadan, eller liknande om den inte finns kvar på Ikea men det tror jag den gör.
Skötbord kommer bli det absolut sista vi köper eftersom vi renoverar badrummet just nu så jag vet inte vad som får plats där inne.

Och vagn, ingen aning om vilken. Måste känna och klämma först.

Sen lär det bli lite kläder från släkten men det brukar komma som present till bebisen när hen anlänt enligt tidigare traditioner.

Jaja, man klarar sig med ett paket blöjor, något klädesplagg och bilstol när bebisen kommit så man kommer hem från BB :D
Resten kan man alltid fixa sen.

Oj vad ni babblar :D Och vad ni handlar! :D Jag har inte funderat alls på nåt än, vi har redan det mesta och eftersom det praktiskt nog blir en till av samma sort funkar det ju med rosa grejer ;) Blir nog en del nytt vad det lider ändå...
V 22 eller nåt nu, en jäkla fart därinne.
Var hos läkaren igår igen och det verkar rätt så bestämt att jag blir snittad den här gången med. Känns skönt på sätt och vis.

Ullared i måndags. Fanns ju lite saker till bebis men tyckte inte om allt i sortimentet, mammakläder var det extremt dåligt om men fick med mig något basplagg iaf. kändes i efterhand inte värt tiden och pengarna att åka ner faktiskt.
Känner av rejäl rörelse nu men inga direkta sparkar :love: och kissnödig ta mig f*n hela tiden, åtminstone 1 gång i timmen! Och jag rör mig knappt på jobbet idag. 4h på Ullared utan en ända kisspaus gick bra.
Förstår inte min kropp just nu O_o

Ullared i måndags. Fanns ju lite saker till bebis men tyckte inte om allt i sortimentet, mammakläder var det extremt dåligt om men fick med mig något basplagg iaf. kändes i efterhand inte värt tiden och pengarna att åka ner faktiskt.
Känner av rejäl rörelse nu men inga direkta sparkar :love: och kissnödig ta mig f*n hela tiden, åtminstone 1 gång i timmen! Och jag rör mig knappt på jobbet idag. 4h på Ullared utan en ända kisspaus gick bra.
Förstår inte min kropp just nu O_o

Jag tycker inte jag gör annat än kissar hela tiden O_o

Som nu idag. Kissade innan vi körde till stallet, sedan en halvtimme senare igen i stallet innan vi skulle åka till veterinären. Sen kissa igen när vi kom tillbaka till stallet 45 min senare och ytterligare en gång till en halvtimme senare när vi lämnar stallet och bara en kort stund efteråt när vi kommit hem. Det var inte som att jag drack 2 liter vätska innan vi åkte..
Å sen uppe minst en gång om natten för att kissa sen jag fick plusset på stickan i vecka 7, eller strax innan. Det började innan jag visste om att jag var gravid.
Min blåsa måste vara mikroskopiskt stor känns det som :cautious:

Jag var kissnödig mycket mer för några veckor sedan, nu är det ungefär som vanligt. Kan till och med sova hela nätterna igen istället för att vakna snortidigt och måste upp för att kissa. Skönt!
Bebisen har rockat loss idag, häftig känsla :D

Jag är också kissnödig mest hela tiden, men den senaste tiden har fröken i magen börjat sparka PÅ urinblåsan! Det är precis lika oskönt som det låter :p

Annars är det full rulle i magen nu, maken kände det till och med på utsidan igår kväll :love: Det börjar kännas mindre som en alien och mer som att det faktiskt ligger ett barn i magen (även om det är typ lika konstigt...). Var och kollade på barnvagn idag igen, har nog bestämt oss för en Tako Jumper X tror jag. Jämförde med Brio och gillar de större framhjulen på Takon, plus att babyskydd, ligg- och sittdel ingår. Annars känns de rätt likvärdiga.

Har beställt mina första mammabyxor nu. Börjar jobba på måndag och kan inte knäppa arbetsbyxorna. Hittade ett par idag som smälter in rätt okej så körde på dom. Självklart var färgen jag ville ha slut i varenda butik i landet men dom fanns kvar på nätet. Provade en annan färg i butiken så jag vet att storleken blir rätt. Jag får hitta någon tillfällig lösning tills dom anländer i brevlådan. Det handlar ju bara om några dagar.

Inga rörelser från bebisen här än :( men eftersom jag är konstant kissnödig så gissar jag att den ligger rätt långt ner fortfarande. Min tös låg ju bakom urinblåsan typ hela graviditeten vilket försvårade vid RUL, så har en känsla av att det blir samma även denna gången.
Sonen låg mycket högre upp i magen men så såg magarna helt olika ut under graviditeterna med.

Såg att ni uppdaterat med län så fyller i mitt med :)

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet

Jisses vad ni köper saker :D Jag har inte ens tänkt så långt än. Men de flesta har väl kommit en bit längre än mig också :) Har ju det mesta kvar från lillan som är 1,5 nu, så för min del blir det nog inte mkt shoppande alls. Måste kanske inhandla en syskonvagn och kanske lite kläder beroende på vad det blir för kön. Drunknar i flickkläder från stl 50 o uppåt så risken finns ju att jag inte behöver köpa det heller.

Har känt lite fladder/petande nu iaf, skönt att få nåt livstecken för jag känner mig inte det minsta gravid längre. Förutom att jag blivit fetare än innan :D

Jag SÅG rörelse igårkväll. Stod och vek tvätt, kände lillen göra kullerbyttor och div. avancerade gymnasthopp så stannade upp och tittade ner. Lite läskigt när magen ändrar form inför egna ögon. Men ändå.. :love:
Sprang till sambon för att visa men då låg han ju såklart still ist.

Är det någon mer som är svår pollenallergiker här och kan tipsa om receptfri/-belagd medicin? Är även laktosintolerant och de flesta innehåller ju just det. Har innan användt Allegra i många år men det får ju inte användas nu enligt bipacksedeln. :(
Synd för det fungerade super!

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet
19/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet

Uppdaterad :)

Är det någon mer som är svår pollenallergiker här och kan tipsa om receptfri/-belagd medicin? Är även laktosintolerant och de flesta innehåller ju just det. Har innan användt Allegra i många år men det får ju inte användas nu enligt bipacksedeln. :(
Synd för det fungerade super!

Har du pratat med din BM? Vad säger hen? Jag frågade om det där och fick svaret av min BM att "Använd det du gjort tidigare. Du vet att det funkar och bebisen gynnas inte av att du lider genom graviditeten. Så länge det är receptfritt så är det okej". :p

Har du pratat med din BM? Vad säger hen? Jag frågade om det där och fick svaret av min BM att "Använd det du gjort tidigare. Du vet att det funkar och bebisen gynnas inte av att du lider genom graviditeten. Så länge det är receptfritt så är det okej". :p
Hon hade en handklottrad lapp nervikt och hittade inte Allegra i sin lista så hon var osäker. Hon föreslog loratadin men den fungerar inte för mig sa jag, då vart hon som lite lealös och bytte ämne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 808
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar