Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen @BernT !
Vad kul att se dig här, följde nån annan tråd av dig i höstas så det är ju extra roligt att det löst sig för dig, för jag antar att det är ett lämpligare fadersämne nu..? (Sorry om jag är påflugen, du behöver inte svara om du inte vill.)

@Zewz

Helt okej att fråga :) har ju varit väldigt öppen med det som hände så jag vet att en del undrar. Men jag har fått gedigen hjälp att bearbeta och komma över det som var så det känns inte jobbigt längre. Klart jag fick en chock nu först eftersom det inte var planerat och jag hade spiral. Men efter mycket tankar och funderingar var det helt klart att vi ville behålla.

Och nä det är inte samma, pappan är min fina sambo :) bättre pappa kunde jag nog inte hittat, superstolt blivande far.

Vem det nu va som frågade om hur vi mådde. Jotack. Rätt bra faktiskt. Huvudvärken börjar släppa och jag känner mig rätt pigg faktiskt. Gillas skarpt. Och nu finns det faktiskt en liten bebisbula nu med.

@BernT Välkommen hit och Grattis.

@Zewz

Helt okej att fråga :) har ju varit väldigt öppen med det som hände så jag vet att en del undrar. Men jag har fått gedigen hjälp att bearbeta och komma över det som var så det känns inte jobbigt längre. Klart jag fick en chock nu först eftersom det inte var planerat och jag hade spiral. Men efter mycket tankar och funderingar var det helt klart att vi ville behålla.

Och nä det är inte samma, pappan är min fina sambo :) bättre pappa kunde jag nog inte hittat, superstolt blivande far.
Vad roligt! Blev så paff när jag såg dig här :) hoppas att det kommer bli en betydligt trevligare upplevelse nu.

@Zewz

Grattis! :)

Det är så det skall vara. :up: En riktig man som ger dig stöd och ingen feg, ynklig ursäkt till kräk som sviker dig på alla sätt och vis :mad:

(Förlåt men jag var så arg på "den där saken" när han betedde sig så fruktansvärt illa mot dig)

Trivs du bra i Göteborg?

Idag är en riktig skitdag. Är nere i en svacka big time nu och vill bara ha separationen klar så jag kan få gå vidare med mitt liv och börja förbereda för att bli ensamstående mamma på allvar!

Vet ju ingenting just nu. Inte ens var jag ska bo. :( Och exet försöker inte ens vara lite trevlig eller göra något för att underlätta. Tvärtom .:mad:

Idag är en riktig skitdag. Är nere i en svacka big time nu och vill bara ha separationen klar så jag kan få gå vidare med mitt liv och börja förbereda för att bli ensamstående mamma på allvar!

Vet ju ingenting just nu. Inte ens var jag ska bo. :( Och exet försöker inte ens vara lite trevlig eller göra något för att underlätta. Tvärtom .:mad:
Stor kram

Har ni pratat något alls om hur ni ska separera och göra det så lätt som möjligt? Det borde ju även han vara intresserad utav eftersom svinet. (sorry, jag är ff arg på ditt fega ex :rage:) hade så bråttom att komma bort ifrån dig och erat ofödda barn.
Du pratade om att du skulle ta över gård och djur och han skulle flytta? Har han ångrat sig?

Stoor kram och när det känns tufft klappa lite på magen och tänk på dem underbara stunderna framöver som du och bebis kommer ha ihop :heart

Fy fan, jag lider med dig. Stor kram!

Tänk att du är i vecka 36 och de är på insidan!
Jag är verkligen glad för din skull och att du stod ut pestveckorna på sjukhuset.
Mina föddes i v 37+2
Ja, det är jätteskönt!! Tänkte ta det lite lugnare hela v 36, sen får de gärna komma ut så då kommer jag inte vara då försiktig...

Tack! :heart

Har ni pratat något alls om hur ni ska separera och göra det så lätt som möjligt? Det borde ju även han vara intresserad utav eftersom svinet. (sorry, jag är ff arg på ditt fega ex :rage:) hade så bråttom att komma bort ifrån dig och erat ofödda barn.
Du pratade om att du skulle ta över gård och djur och han skulle flytta? Har han ångrat sig?

Stoor kram och när det känns tufft klappa lite på magen och tänk på dem underbara stunderna framöver som du och bebis kommer ha ihop :heart

Nä det går inte prata alls med honom. Han kan tänka sig att diskutera vad han ska ha med sig när han flyttar men något om barnet eller hur underlätta för mig är inte intressant att prata om. T ex vill han ha med sig pelletskaminen för den kommer från hans förra hus. Det är lite nostalgi enligt honom. Den är våran primära värmekälla. Han vill ha med sig saker jag betalat som tillhör själva huset annars ska han ha betalt för allt arbete han gjort här på huset (han har mest påbörjat saker här och där och dealen var alltid att jag betalat material han gör arbetet trots det har jag alltid hjälpt till). Så kort och gott är det bara HAN, han och han som vanligt.

Jag vet inte riktigt. Han säger att han har ett annat hus han vill köpa men samtidigt ska han göra allt jättekrångligt för mig att ta över det vi har nu. Han tänker inte gå med på att någon annan köper hans del (min mamma kunde tänka sig det). Och om han inte får lån på det han vill köpa tänker han slåss om detta säger han. Han vill ha fler värderingar gjorda också för han tror han ska kunna gå härifrån med pengar på fickan. Vi köpte huset för summan x. Sen bakade han in gamla lån på 150 000:- i huset. Jag lån för 50 000:-. Värdet och lånen just nu är på ungefär den summan vi köpte det för plus alla inlagda lån. Dvs han borde vara glad om han går härifrån utan skulder kvar! Dessutom ska ju vinstskatt och mäklararvode dras av på värdet också om den ena ska köpa ut den andre.

Det är precis vad jag försöker göra! :heart

Fy fan, jag lider med dig. Stor kram!

Nä det går inte prata alls med honom. Han kan tänka sig att diskutera vad han ska ha med sig när han flyttar men något om barnet eller hur underlätta för mig är inte intressant att prata om. T ex vill han ha med sig pelletskaminen för den kommer från hans förra hus. Det är lite nostalgi enligt honom. Den är våran primära värmekälla. Han vill ha med sig saker jag betalat som tillhör själva huset annars ska han ha betalt för allt arbete han gjort här på huset (han har mest påbörjat saker här och där och dealen var alltid att jag betalat material han gör arbetet trots det har jag alltid hjälpt till). Så kort och gott är det bara HAN, han och han som vanligt.

Jag vet inte riktigt. Han säger att han har ett annat hus han vill köpa men samtidigt ska han göra allt jättekrångligt för mig att ta över det vi har nu. Han tänker inte gå med på att någon annan köper hans del (min mamma kunde tänka sig det). Och om han inte får lån på det han vill köpa tänker han slåss om detta säger han. Han vill ha fler värderingar gjorda också för han tror han ska kunna gå härifrån med pengar på fickan. Vi köpte huset för summan x. Sen bakade han in gamla lån på 150 000:- i huset. Jag lån för 50 000:-. Värdet och lånen just nu är på ungefär den summan vi köpte det för plus alla inlagda lån. Dvs han borde vara glad om han går härifrån utan skulder kvar! Dessutom ska ju vinstskatt och mäklararvode dras av på värdet också om den ena ska köpa ut den andre.

Det låter värt att dra in en jurist eller liknande i den där röran... Har du kollat ut någon bra?

Jag är ensamstående och är du lite pratsjuk, vill ha nått tips eller vad som så finns jag på PM!

Skickar en stor varm kram och hoppas allt ordnar sig för dig och bebben!

Beklagar verkligen. Vilken :turd: han är.

Håller dock med dom andra här att du borde blanda in en kunnig jurist (om du inte redan gjort det). Sköt all kommunikation med ditt ex via juristen. Brukar vara lugnast så.

Att han skulle få betalt för det arbete han har lagt ner kan han glömma. Så fungerar det inte.

Många kramar! :heart

Vad jag hatar foglossning/ischias :wtf:

Igår fick jag kramp i rumpan av det :crazy: Så min man fick massera mig en stund för jag kom inte upp ur soffan :p
Det har hänt någon gång tidigare med men inte så stark kramp som igår.

Har det bara på ena sidan men det räcker.

Annars mår jag bra. Får en del sammandragningar när jag rör på mig mycket men det är ju inget att göra åt mer än att inte stressa runt för mycket. Lättare sagt än gjort med tanke på att jag började jobba idag och tanken är till augusti ut. Får dock se hur det går med det om ryggen/rumpan fortsätter krångla.

Nu är det inte långt kvar till RUL :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 808
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar