Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går och väntar på RUL 29/6. Just nu känns det som att jag bara inbillat mig allt. Mår som vanligt. Kan få lite mol-känsla i nedre delen av magen när jag åker hem från jobbet, men det är allt. Inte ens någon mage på g eftersom jag är rätt rund från början.

Jaja, det kommer nog, men det hade ju varit skönt att få lite bekräftelse på att allt är som det ska. :)

Det låter värt att dra in en jurist eller liknande i den där röran... Har du kollat ut någon bra?

Beklagar verkligen. Vilken :turd: han är.

Håller dock med dom andra här att du borde blanda in en kunnig jurist (om du inte redan gjort det). Sköt all kommunikation med ditt ex via juristen. Brukar vara lugnast så.

Att han skulle få betalt för det arbete han har lagt ner kan han glömma. Så fungerar det inte.

Många kramar! :heart

Nä men har funderat på det. Vill inte skapa mer osämja än nödvändigt bara och han kommer INTE ta det bra om jag blandar in jurist. Men jag tänkte jag skulle ringa och få lite rådgivning av Juriststudenterna i Lund iallafall.

Jag är ensamstående och är du lite pratsjuk, vill ha nått tips eller vad som så finns jag på PM!

Skickar en stor varm kram och hoppas allt ordnar sig för dig och bebben!

Åh tack! Återkommer med PM så snart jag hinner! :heart

@krambanan

Stor kram!
Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt för dig och bebisen.

Tack! :heart

För övrigt så har jag från ingenstans helt plötsligt fått asont i ryggen. Trots en extremt lugn helg. Värst i ländryggen och ibland ner i benet men eftersom jag går och spänner mig så kommer det även mellan skulderbladen...Antar att det är foglossningar. Behöver överleva ett par veckor till på jobbet (helst på heltid) innan min vikarie ska fasas in och det blir lite lugnare...får väl se hur det går. :meh:

Går och väntar på RUL 29/6. Just nu känns det som att jag bara inbillat mig allt. Mår som vanligt. Kan få lite mol-känsla i nedre delen av magen när jag åker hem från jobbet, men det är allt. Inte ens någon mage på g eftersom jag är rätt rund från början.

Jaja, det kommer nog, men det hade ju varit skönt att få lite bekräftelse på att allt är som det ska. :)

Jag har RUL nästa vecka och allt känns som vanligt här med förutom foglossningen som jävlas med min ena rumphalva O_o :p
Har dock fått lite mage men folk som inte vet att jag är gravid tror helt säkert att jag käkat för många bullar.
Känner ingenting alls från bebisen heller trots att jag är i vecka 18 nu och har känt mina andra två tidigare än det här men får anta allt är bra helt enkelt. Det är ju inget som motbevisat det än och på RUL får jag ju se hur allt står till :)

Nä men har funderat på det. Vill inte skapa mer osämja än nödvändigt bara och han kommer INTE ta det bra om jag blandar in jurist. Men jag tänkte jag skulle ringa och få lite rådgivning av Juriststudenterna i Lund iallafall.
Nej du skall inte skapa osämja men du skall inte heller låta honom köra över dig.

Ibland är det bättre att ge efter och ibland måste man stå på sig. Det svåra är att veta vad man skall göra när.
Tyvärr är det inte ovanligt att det kommer mer krav och konstigheter ju mer den ena partnern ger efter.

Ta kontakt med en jurist för att veta dina rättigheter skall du absolut göra. Då vet du i alla fall vad som är rimligt.

Var rädd om dig :)

Min mage börjar bli tung. Foglossningarna är jobbiga men om jag sitter för länge så blir det meckigt att andas. :crazy: Fortfarande problem med kisseriet, vill inte tänka på hur mycket pengar jag har lagt på offentliga toaletter sedan jag plussade. :p :angel:

Imorgonbitti skall vi till auroramottagningen och prata, samt få en liten rundvisning. Både förväntansfull och livrädd. Det börjar verkligen, verkligen, verkligen bli på riktigt nu! :nailbiting: Vecka 28 på onsdag. :crazy:

Läkartid imorgon. Kommer även få moderskapsintyget då, min chef ville att vi skulle fixa gravidpenning så snart som möjligt så det blir klart. Idag höll jag på att få slag i magen av boende så känns lite sisådär att jobba. Men det går nog. Snart semester. Och på måndag flyger vi till England för att hälsa på sambons moster. Tänkte shoppa lite kläder till mig och bebis då.

@krambanan det verkar ju som att ditt ex gör ett ganska bra jobb med att skapa osämja på egen hand, tror du det blir väldigt mycket värre om du blandar in en jurist som kan hjälpa dig att hålla koll på dina rättigheter?

Andra dagen inne på kontoret. Jag och tidiga morgnar är verkligen inte vänner, men annars känns det bra. Skönt att slippa klämma sig ner i uniformen och lilla fröken verkar nöjd att slippa skyddsväst och utrustningsbälte :D
Vaknade dock inatt av världens kramp i ena vaden. Har haft lite känningar innan så jag började med magnesium, men det blir nog till att öka dosen!

@krambanan - lite pepp från min sida också.
Han ska inte köra med härskartekniker och köra över dig alls. Han kommer med största säkerhet vara en idiot och motarbeta dig vad du än gör. Så mina två cent är att du kopplar in en jurist

Tack för grattis :)

Lite blandad kompott följer, kom på lite saker.
Hur tillförlitligt är datumet man får av bm? För vi har fått 4 olika beroende på de ultraljud/koll vi gjort. Först 26/11, sen 29/11 sen 1/12 sen sist 30/11. Spelar ju noll roll egentligen, blir ju när det blir.

Sen det med barnmorska.. Vi har en för ultraljud som är bra och en för allt annat som är lite speciell. Väldigt hippie och flummig. Supersnäll men verkar virrig. Gör egentligen inget för mig eftersom jag inte känner ngt superbehov av att bolla tankar eller så med bm. Men "alla" verkar tycka att det är superviktigt med en bm man klickar med? Jag vet ju hur jag och sambo vill göra i typ alla avseenden så vad barnmorskan tycker och tänker om olika saker är ju inget som jag tar till mig. Jag tycker mest bm är till för att kolla min hälsa, alla tankar om hur vi vill göra med barn, förlossning osv är ju inget hon är involverad i eller ens har med att göra väl?

Hade en härlig dag i förrgår, klarade mig från att kräkas på jobbet men när jag satt mig i bilen för att åka hem var jag tvungen att spy. Hittade en tom hm-påse som tur var. Spydde upp typ hela magsäcken kändes det som. För att sen upptäcka att påsen läcker. Tur att bilen ska på in och utvändig tvätt nu... Hoppas ingen på jobbet såg, har inte berättat och om någon kräks en söndag i sin bil kl 10 tänker man väl mest bakfylla.

Annars mår jag kalas, kan rida och tillomed hoppa som vanligt. Lika bra kondis som vanligt och kan styrketräna precis lika tungt som innan. Sjukt gött.

@Tora
Jaa det är skönt att min sambo är så glad över det. Igår deklarerade han att han är så stolt att han vill berätta för hela världen haha. Jag har typ tvingat honom vara tyst om det eftersom jag inte sagt ngt på jobb än. Jobbet kommer ta det bra men jag vill ändå först berätta för familjen. Jag trivs kalas i Göteborg, vi signade upp oss på en nybyggd trea med inflytt om 10 mån så vi kommer bli kvar länge till. Bor redan nybyggt men tvåa och det blir för litet. Så vi ska flytta till en byggnad 100m bort när den är klart :)

Andra jobbdagen idag och herregud vad min rygg dödar mig :arghh:

Det jobbiga är mest promenaden till och från bilen efter jobbet. Den står parkerad en bit bort i ett parkeringshus. Jag jobbar på ett hotell som ligger mitt inne i centrum och parkera närmare äter upp hela lönen :wtf:
Men så kom jag på att jag brukade cykla och lämna sonen på dagis när tösen låg i magen för det funkade bäst med fogarna så jag ska ta in min cykel till stan och börja cykla emellan jobb och bil tänkte jag så slipper jag fresta på fogarna mer än nödvändigt. Det är 600 meter enligt kartan och då 1,2 km onödig promenad för fogarna just nu.
Tanken på att det bara är 600 meter gör dock att jag känner mig handikappad helt plötsligt. Att man inte ens ska fixa det utan att få ont :down:

Andra jobbdagen idag och herregud vad min rygg dödar mig :arghh:

Det jobbiga är mest promenaden till och från bilen efter jobbet. Den står parkerad en bit bort i ett parkeringshus. Jag jobbar på ett hotell som ligger mitt inne i centrum och parkera närmare äter upp hela lönen :wtf:
Men så kom jag på att jag brukade cykla och lämna sonen på dagis när tösen låg i magen för det funkade bäst med fogarna så jag ska ta in min cykel till stan och börja cykla emellan jobb och bil tänkte jag så slipper jag fresta på fogarna mer än nödvändigt. Det är 600 meter enligt kartan och då 1,2 km onödig promenad för fogarna just nu.
Tanken på att det bara är 600 meter gör dock att jag känner mig handikappad helt plötsligt. Att man inte ens ska fixa det utan att få ont :down:
Jag vet precis vad du menar, jag har 750 meter mellan tågstationen och jobbet. Min räddning är verkligen cykeln, det är guld värt! En promenad på 8 minuter har blivit en kvarts promenad, men med cykeln tar det bara 2-4 min. Men visst är det knäckande...

Jag vet precis vad du menar, jag har 750 meter mellan tågstationen och jobbet. Min räddning är verkligen cykeln, det är guld värt! En promenad på 8 minuter har blivit en kvarts promenad, men med cykeln tar det bara 2-4 min. Men visst är det knäckande...

Vad är det som gör att ni inte kan gå? Är det foglossning? Får alla det? Jag går 1-2 mil om dagen (jobb och så lite med hund och så) och känner inget. Men jag är iofs bara i v 15 och väldigt van vid att röra mig mycket så det kanske spelar in.

Vad är det som gör att ni inte kan gå? Är det foglossning? Får alla det? Jag går 1-2 mil om dagen (jobb och så lite med hund och så) och känner inget. Men jag är iofs bara i v 15 och väldigt van vid att röra mig mycket så det kanske spelar in.
Ja, foglossning. Jag rör (rörde) också på mig mycket, har ett jobb där jag ytterst sällan sitter ner etc. Men det spelade ingen roll tydligen... :meh:
Alla får foglossning men det är bara hälften ungefär som känner av det. Jag började känna rätt så tidigt, v17-18 kanske? Fick sluta rida för ett par veckor sen för jag fick så ont. V23 imorgon.

Japp. Foglossning. Alla får inte ont av det och jag som varit gravid två gånger tidigare har då varit förskonad från att få det så här tidigt som jag fått det denna gången :meh:
Första graviditeten fick jag nog inte mycket alls vad jag minns och andra gången kom den lite lätt efter vecka 20 men blev inte värre med tiden som den kan bli annars. Det var inget som besvärade mig i vardagen. Kunde fortfarande gå promenader med hunden, bara lite långsammare.
Denna gången slog den till tidigt och blir värre men förhoppningsvis inte mer än jag har nu.

Jag är i vecka 18 nu. Fick det för en tre veckor sen kanske.

Ja, att den lilla biten kan vara mördande jobbig liksom :crazy:

Så jävla glad jag har min man :bow:
Den stackarn har anmält sig frivilligt till att springa med min ponny på sommarens utställningar. Den första är på söndag. Jag vet INTE hur jag skulle palla det själv med denna ryggen :crazy:
Han är otroligt snäll som ställer upp för mig :love:

Jag är glad att jag inte känt speciellt av foglossning ännu, kan bara känna mig lite stel om jag suttit länge. Jag provade att hoppa hästarna i veckan som gick och det gick hyfsat så än kan jag rida nästan normalt. Ska dock minska ner och sälja den ena för att få mer tid och pengar över. :/
Vi har också köpt en nyproduktion, en 4 rok, radhus i två plan. Längtar redan tills vi bor där, även om det är 9 månader till inflytt..

Idag var jag på läkarbesök med uppföljning av cystor som jag har i magen, vilka upptäcktes på kubtestet. Märkligt att ha saker som man inte ens vet om eller känt av kan jag tycka. Fick info om att de kommer boka in mig för operation 2 mån efter BF och att det fick vara som det är fram tills dess, om inget akut händer.
Blä, jag som inte direkt känner för o lägga mig på operationsbordet...

Annars mår jag toppen. Såg lillbebis sprattla runt idag också, stor och välutvecklad jämfört med för en månad sedan när jag såg sist på förra läkarbesöket. Nu är det tre veckor kvar till RUL som lär bli sista ultraljudet före BF då. I och med cystorna har jag fått göra ett antal extra undersökningar. Jag ser dessutom mer gravid ut än jag skulle gjort utan cystan som ligger som en ballong bakom naveln och buktar.
v 18 nu, snart halvvägs!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 807
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar