Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Jaha där ser man, jag visste inte att det fanns en som heter höstmammor haha. Vår grupp ska tydligen vara hemlig, det var ett gäng från galna familjeliv som ordnade en grupp på fb istället.

Men jag har för mig att någon annan här på buke är med i den gruppen, men kommer inte ihåg vem riktigt ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

haha, galna familjelivare vill man ju inte vara med :p Jag får ångest av att läsa på den sidan o antingen så är det daltande eller så går dom så hårt mot folk att det är ren mobbing... Nä tacka vet jag Buke :D

Zvinto tror jag var med i samma grupp som mig på FB iaf :) en väldigt trevlig grupp... :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha håller med dig lite, kan gå vilt till där, men ibland är det riktigt rolig läsning, så länge man inte lägger sig i :D

Vår fbgrupp är lite lugnare än familjeliv, tror det blir så automatiskt när man inte skriver anonymt utan med sitt riktiga namn. Så det är inte så farligt som det låter.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo man kan få sig ganska många skratt när man läst där. Det är forumet med v de längsta rubrikerna jag sett :)

Jo anonymt kan man ju b skriva vad som helst....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu ska jag gnälla!
Sitter i bilen och känner mig gråtfärdig. Min bm har ju en viss fixering på min vikt. Jag är i v.32 (31+6) och har nu en viktuppgång sedan inskrivning på 4.6 kilo = 5 i deras anteckningar då dom ej skriver decimaler.
Hon frågar om jag har problem med svullnad och jag säger att det förekommer i fötter och fingrar och hon svarar att "ja jag ser det" utan att hon har känt efter.
Sen säger hon "fördelen med att du går upp för att du sväller är att det försvinner fort när du fått barn".
Till saken hör att jag just nu är "avsvälld" så jag vet inte vad hon tittade på.

Berättade att jag skulle på vattengympa genom sjukgymnasten och då tyckte hon det var bättre att jag ringde till en annan sjukgymn o var med på dennes i stället för den var bara för gravida.
Går jag i morgon har jag en mil att åka, till den andra har jag fyra.
Enkelt val enligt mig.

Ska höra om någon av de andra bm har möjlighet att ta mig i stället. Det här är inte kul.

Dessutom hade lill* gömt sig så det tog en stund innan det kom några hjärtljud och fy vilken fruktansvärd känsla. Fast sen låg de stadigt på 144.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Blä för osmidga BM!
5 kilo är väl ingenting!! :mad:
Jag är i vecka 35+4 och har gått upp 16 kg.
BM sa inget om vikten men jag såg på henne när hon skrev upp den att den inte var ok!
Jag markerade visserligen från början vid invägningen att jag inte känner mig fet! oavsett vad vågen står på å nu kan jag inte ens gå promenader för jag får så mycket samandragningar då. Hur tycker de att man ska hålla vikten då?
Jag vräker varken i mig mat eller gosaker, jag går upp ändå!

Säg rätt ut nästa gång att du tar illa vid dig! Tycker inte det är ok att få blivande mammor, speciellt inte förstagångsmammor, att må dåligt.
De ska ju stötta en, inte mobba en :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Har bara scrollat igenom lite snabbt - GRATTIS Glamoroza!!

Förra måndagen, 23e sep, kom äntligen våran son Erik till världen! Gick över exakt en vecka (var beräknad 16e).

Började med en blödning vid 11, men hade inga värkar eller nåt. Vid 15 började det komma lite smått, men när sambon kom hem 15.20 började det sätta igång lite mer. 16.10 hoppa jag in i duschen, men fick snart ringa förlossningen då värkarna kom med 2-3 min mellanrum! - Jag som ville slippa rusningstrafiken i Trollhättan!! :D

Hade fortfarande inte så farliga värkar när vi kom in 17.20, tog lustgas 40 min senare och hoppade i badet. Var bara öppen 3-4 cm när vi kom in, men redan 19.40 kom första krystvärken och jag var fullt öppen - bad gör underverk!! :d

Hjärtslagen gick ner något kl 21 och de fick lägga sugklocka - killen började skrika innan fötterna var ute, och sen kom knuten på navelsträngen. :) Så som han levt runt där inne var det väl inte konstigt... :D

Han är en riktig guldgosse som är glad för det mesta, och så länge han får mat är han nöjd och glad! :) Amningen kom igång rätt fort, så redan på onsdag lunch åkte vi hem från BB.
Skickar med en bild från igår med.. (Ruskigt lik sin mor!)

478741482a8411e38daa22000a9e5187_6.jpg



Tramptass: Byt BM!! Min våg stod på 76kg i måndags (+19kg) och igår (8 dagar efter FL) stod den på 67.9 - kilona kommer rasa av. Din viktuppgång är ju inget, det är ju vad barn och moderkaka och fostervatten väger! :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis!! Det var en snabb förlossning för att vara första barnet!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Huvva vilken osmidig BM :( Försök och bara skaka av dig det hon sa även om det är svårt.

Det du har gått upp är ju ingenting ens att kommentera. Jag gick upp med förra 24 kg o då hade jag redan övervikt, min BM sa ingenting. När sonen var född (6 tim senare) vägde jag 12 kg mindre, o när jag kom hem 5 dagar senare så vägde jag 18 kg mindre.
Så dina kilon kommer garanterat försvinna snabbt. :)

Denna grav. har jag "bara" gått upp 9 kg, vilket jag tycker är bra. Men väger ändå lite mer än vad jag gjorde när sonen föddes. Har högre startvikt denna gång.

Försök byta BM om det går, eller en annan mvc.

Ang. sjukgymnastiken så gå på den som känns bäst, det kan ju vara så att den för gravida är lugnare mer inriktad på just gravida. Men funkar det bra med den andra vattengympan så gå kvar där då. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Grattis till Glamoroza och Segelflygarinnan :)

Idag har jag en riktigt bra dag, av någon anledning. Känner mig utvilad, kroppen gör inte allt för ont och ja, rent allmänt är det en trevlig dag :D Med tanke på hur många mindre bra dagar jag har haft känns det viktigt att ta vara på det här :p

Idag går jag in i vecka 35 (34+0). Nästa BM-besök är inte förrän nästa vecka, så det är rätt lugnt på bebisfronten. Eller ja, inte i magen, för där är det full rulle mest hela tiden.

Tiden flyger!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Oj oj aj aj!! Idag kan jag bara röra mig i samma hastighet som en halt snigel :crazy:
OM jag råkar röra mig liiite hastigare så får jag såna sammandragningar så jag känner mig svimmfärdig.
Sätter jag mig ner går det över på typ en sekund.
Envis som jag är bestämde jag mig för att försöka sköta hästarna själv idag. Å det gick men oj vilken tid det tog. Gick med korta försiktiga steg och överlevde.
Nu vilar jag i soffan med en vilde i magen. Det känns som denna varken vill eller kommer att fixera sig :o Finns det bäbisar som aldrig blir fixerade?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det finns barn som aldrig fixerar sig. O gör dom inte det så ska man vara väldigt försiktig vid vattenavgång. Lägga sig ner och ringa förlossningen o höra hur man ska göra. Vissa blir skickade med ambulans andra inte osv.

Min är fortfarande ruckbar. Men de tär vanligt att barnen hos omföderskor aldrig blir helt fixerade utan stannar vid ruckbar.. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Aha, bra att veta!
Förra graviditeten var bäbis fixerad i vecka 35 men ruckbar i v 38.
Å när värkarna satte igång hade han vänt sig och låg på tvären istället.
Då hann aldrig vattnet gå utan de fick ta hål på hinnorna efter vändningen.

Galet! Nu biter flugorna mig också!! Vart är flugsmällaren :wtf:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj, det var nytt för mig att det kan ses som riskfullt om barnet ej är fixerat och vattnet går.

När jag var hos bm i fredags (var hos en jag ej träffat tidigare pga nåt strul med tiderna) sa hon att min buse verkade vara fixerad(vid tidigare kontroller har huvet legat ner men varit ruckbart). Men jag undrar om han verkligen är fixerad, då det är precis lika mycket ös i magen som innan. Har ni andra märkt nån tydlig skillnad när barnet fixerat sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 194
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 982
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 379
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp