Sv: Höstföräldrar 2013
KL
Har bara scrollat igenom lite snabbt -
GRATTIS Glamoroza!!
Förra måndagen, 23e sep, kom äntligen våran son Erik till världen! Gick över exakt en vecka (var beräknad 16e).
Började med en blödning vid 11, men hade inga värkar eller nåt. Vid 15 började det komma lite smått, men när sambon kom hem 15.20 började det sätta igång lite mer. 16.10 hoppa jag in i duschen, men fick snart ringa förlossningen då värkarna kom med 2-3 min mellanrum! - Jag som ville slippa rusningstrafiken i Trollhättan!!
Hade fortfarande inte så farliga värkar när vi kom in 17.20, tog lustgas 40 min senare och hoppade i badet. Var bara öppen 3-4 cm när vi kom in, men redan 19.40 kom första krystvärken och jag var fullt öppen - bad gör underverk!!
Hjärtslagen gick ner något kl 21 och de fick lägga sugklocka - killen började skrika innan fötterna var ute, och sen kom knuten på navelsträngen.
Så som han levt runt där inne var det väl inte konstigt...
Han är en riktig guldgosse som är glad för det mesta, och så länge han får mat är han nöjd och glad!
Amningen kom igång rätt fort, så redan på onsdag lunch åkte vi hem från BB.
Skickar med en bild från igår med.. (Ruskigt lik sin mor!)
Tramptass: Byt BM!! Min våg stod på 76kg i måndags (+19kg) och igår (8 dagar efter FL) stod den på 67.9 - kilona kommer rasa av. Din viktuppgång är ju inget, det är ju vad barn och moderkaka och fostervatten väger!