Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Man har tre månader på sig att skicka in pappret till skatteverket, o de flesta brukar ha kommit på något namn tills dess :D

Vi skickade in i sista minuten med sonen även fast hans namn var klart när han föddes. Men vi tjaffsade om mellan namn o efternamn :p
Så sonen heter Zakk (stavningen hittade jag "på") Eddie (efter Eddie Meduza) Lukas (efter pappas gamla jakthund :p). Sen heter han sambons efternamn också som mellannamn (eftersom man inte får ha dubbel efternamn idag...) o sen mitt som efternamn.

Vi har inga mellannamn på G alls, varken om det blir en tjej eller kille...

Något mellannamn måste ju nästa barn få också. En kompis dotter het Alivia, det var "ovanligt" och fint. Jag har aldrig hört det förut iaf.

(Vill inte avslöja ännu vad för tjejnamn vi valt, eftersom det är ganska ovanligt o det finns bara 1 till i Sverige med just den stavningen vi valt..:) )
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Svarar alla (hemma ett par timmar på permission)

Tack så mycket!
V. 34+0, sen skulle hon visst ut ;)

Hon mår bara fint, ligger på neo-avd men sond är det enda som behövs tills hon lär sig äta ordentligt. Men hon är på hugget, verkar som hon läst amningsinstruktionerna redan. :D

Räkningarna är betalda så nu ska jag vila i min egen säng en stund innan det är dax att åka tillbaka igen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Va skönt att allt är bra med er :) o skönt o få komma hem en stund o vila. Får ni vara där allihopa eller är det bara du som är där?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Lördag kväll och jag sitter på jobbet. Alla pengar är ju bra pengar och jag hade inget särskilt för mig ändå. Fk roar sig med att räkna om min sgi vilket egentligen inte är helt oväntat, det enda jag funderar över är när jag kommer få första utbetalningen därifrån.
Kompletteringarna som de ville ha nu skulle vara inne senast 31/10 och vill de ha mer efter det (vilket jag hoppas inte ska behövas) så hinner jag förmodligen föda barnet också ;).

På torsdag ska jag testa vattengympa tillsammans med bygdens pensionärer på sjukgymnastens inrådan. Det kan nog bli skönt att vara med på det, känna att man kanske kan röra sig en lite friare en stund.
Jag har dessutom sådan längtan upp i sadeln igen så jag kan gå i bitar!!! Fast jag längtar inte efter träningsvärken som garanterat kommer komma efteråt som ett brev på posten :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag längtar också efter att kunna rida igen, härom dagen var jag i stallet och mocka skit då kom mamma förbi och sa att jag såg så lycklig ut. Ja man är väl lite knäpp som blir lycklig av att mocka skit...:p

Annars är jag inne på mjölkstockning nr tre med tillhörande feberfrossa, fick antibiotika kur nr två igår samt nässpray som dock inte fanns på apoteket så det ska jag hämta på måndag. Jag mår skit och är så trött på det här nu, jag är redo att kasta in handduken nu, tycker inte att fördelarna med amningen väger upp den plåga jag går igenom. Ska ringa kvinnokliniken och höra om de kan hjälpa mig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Smiter in här en snabbis mellan matningarna.
Jösses, gör ju inte annat än och mata, pumpa, försöka äta och sova en stund själv oxå ;)
Make och barnen får komma och hälsa på.
Maken får bo här oxå om han vill, men då måste de 2 barns där hemma ha vakt.
Nä, det är nog tryggare för dom att ha pappa hemma iallafall :)

Har äntligen fått ett föräldrarum idag så jag kan få pumpa i lugn och ro, har pumpat bredvid Sara i barnrummet hittills.
Blev utskriven från bb idag med.
Inte det lättaste för läkarna att hinna med på helgerna.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag längtar också efter att kunna rida igen, härom dagen var jag i stallet och mocka skit då kom mamma förbi och sa att jag såg så lycklig ut. Ja man är väl lite knäpp som blir lycklig av att mocka skit...:p

Annars är jag inne på mjölkstockning nr tre med tillhörande feberfrossa, fick antibiotika kur nr två igår samt nässpray som dock inte fanns på apoteket så det ska jag hämta på måndag. Jag mår skit och är så trött på det här nu, jag är redo att kasta in handduken nu, tycker inte att fördelarna med amningen väger upp den plåga jag går igenom. Ska ringa kvinnokliniken och höra om de kan hjälpa mig.

Huvva låter inge roligt alls! Men hoppas det hjälper med kur nr 2 av antibiotika. Kan ju vara så att det inte försvann med första och behövdes en kur till. Håller tummarna!
Men funkar det inte o du känner att du vill kasta in handduken så ska du göra det. Bättre att du mår bra!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Inatt fick jag faktiskt sova ganska bra :)

Vi var på höstmarknad i Åre igår. En jäkla massa folk, min pappa var med och hade hand om 3 ungar (kusiner) i åldern 3, 4 o 5 år b.la. vår son :D Men det gick förvånansvärt bra faktiskt! O vi fick gå själva på marknaden ett tag. Vi var sen ut o käkade med ett par vänner.

Sen fick vi en lååång sovmorgon i morse, eftersom pappa min ville ha Lilleman uppe på gästvåningen (som vanligt) så vi skulle få sova i fred :)

Så vid 10 klev vi upp och jag behövde faktiskt bara gå på toa EN gång vid kl 5 inatt . :banana:
Fast utvilad känner jag mig inte, efter att ha sprungit runt på marknaden/restaurang i går i 8 tim.... Mitt bäcken värker och jag kan knappt gå idag, men det var det värt.

Fyndade lite söta barnkläder till lillen o sen en tröja o skidhjälm till sonen :)

Brukar alltid köpa massa ostar, men i år fick jag hoppa över det och vänta till liten tittat ut. Det första jag ska göra är att åka o köpa MASSA ostar som jag inte fått äta... :p

Men nu börjar det bli tungt (v 36+4 nu) och jag vill att liten tittar ut NU!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis till bråttomtjejen Glamoroza! :)

KL
Nu i helgen har jag haft några attacker av kraftig mensvärk. Det är ju inte som riktiga "värkar" (eller vad vet jag om värkar egentligen?) som kommer och går med sammandragningar, utan det är jobbigt intensiv molvärk som sitter i runt 20 minuter och sen släpper, ett par gånger om dan har det kommit, när jag bara legat och slappat. Antar att det ändå är nåt slags föraning om vad som är på g. Kanske dags att packa den där bb-väskan i alla fall?
Drygt 2 veckor till bf och jag är säkert den enda här som faktiskt hoppas på att gå lite över tiden bara för att jag är så nervös, men blir det värre med mensvärken så kommer jag kanske ändra mig. Det var jobbigt i natt att ha denna värk inne i nåt slags orolig halvdvala. Nån som har/haft liknande?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har också haft molande mensvärk särskilt tidigt på morgnarna mellan 4-7. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var med de andra barnen. Men jag tänker som så att det är väl livmodern som håller på att förbereda sig.

Packade bbväskan igår o kokte nappar o nappflaskor.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har bara haft som lite mensvärk o sen att det har molat och dragit i ljumskarna ca 20 sek vidett par tillfällen.

---

I dag satt jag på ett möte i drygt 3 h och någon hade väldigt mycket åsikter om det. Det var karatesparkar på urinblåsan, bungyjump mot magsäcken, luftgitarr på navelsträngen och ja... Det blev ett långt möte ;). Sen efter att jag kom hem så "somnade" hen... Eller blev i alla fall nöjd med att jag började gå runt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, vilken härlig och träffande beskrivning! :D
Upplever ungefär detsamma i detta nu. Vad är det för vilddjur som kommer att komma ut tro?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Samma här! Jag har något bläckfiskliknande som härjar runt mest hela tiden.
Ibland känns det som den spjärnar emot och tänjer på huden så mycket det går. Magen känns verkligen som den ska spricka!!!
Får så hård mage emellanåt att jag knappt vågar gå. Känner mig som en sengångare som sniglar mig fram.
Men som min BM säger, det är heeeelt normalt!! Suck!
Så fort jag sätter mig ner så är magen mjuk igen och det stramar inte fullt lika mycket.

Mina armar somnar ganska omgående när jag går och lägger mig (minns inte om jag skrivit om det innan) å de vaknar liksom aldrig riktigt.
Det sticker och pirrar i fingertopparna och känseln kommer och går.
Undra om det också är normalt.... :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag fick karpaltunnelsyndrom när jag väntade mitt första barn, det kan inte vara det du känner lite av?

Gjorde ont så in i h-te och kunde inte ligga ner alls när det var som värst. Kände inte något alls nästa graviditet och inte nu heller (men nu är den värsta handen opererad eftersom det kom tillbaka i arbetet sedan)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo men det var en på jobbet som nämnde karpaltunneln eftersom jag sa att det var tummen och långfingret som det stack mest i (vänster hand)
Hoppas det försvinner sen då för det är ingen rolig känsla :meh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Förresten... bättre sent än aldrig! Idag har jag tecknat en gravidförsäkring :o
Tänkte göra det för länge sen men har helt glömt bort det!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Kopierar det jag skrev i FB gruppen med lite tillägg (om nu någon är med i den)
:)
SHIT!!! Va på tillväxt ul idag. Lillen beräknas väga 3600 gram nu, med lite felmarginal.
Eftersom jag har grav. Diabetes med insulin så vill dom inte att jag går över.
Sa till BM som gjorde ctg att jag ville prata lite om förlossningen o så, om det var något jag behövde tänka på pga diabetesen.
Fick då prata med hon som gör ul o är avdelningschef. Hon började då prata om att eftersom jag redan fött barn o blivit igångsatt så såg dom inga problem med o sätta igång mig tidigare. Så vi inte riskerade o få ett stort barn till. Men det var positivt att jag fött ett stort barn tidigare för då har den banat väg fördennqa.

När jag fick höra att dom skulle sätta igång mig tidigare tänktejag att ja det blir väl om minst 2 v ( bf 23/10), MEN då började hon prata om nästa vecka! Haha, jag o sambon bara kollade på varandra o säger "nästa vecka?" BM " ja har ni något planerat? " öhh nä, vart bara lite förvånade!" Så vi fick en tid på onsdag nästa vecka. Det är ju snart...

Sen försökte dom kolla mitt blodtryck efter det, o det var lite högt.. Men ingen äggvita. Hmmm, undra varför.. :) Dom skulle kolla igen efter att vi varit hos läkaren men det glömde vi bort o åkte hem, hahaha. Men är dom oroliga lär dom väl be mig gå på hc imorgon, dom har inte ringt iaf..
Sambon fick panik för han har hur mycket som helst att göra på jobbet, som bara han fixar! O han vet inte ens om hans chef fattat att han ska vara ledig i 2 v när barnet kommer, suck... Sa det att jan får väl jobba över o kanske jobba i helgen om hans chef vill de..

Men nu har vi lite panik med o fixa allt innan... Shit!! :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh vad spännande, nästa vecka :D

Är vi med i samma facebookgrupp? Jag är med i oktoberbebis 2013.

Ja, verkligen. Nu har vi löst det med vart sonen ska vara o hunden :D Det är e fördel med ett datum, men för att jävlas lite så lär säkert liten komma på att hon vill ut tidigare... :p

Nä, jag är med i Höstmammor 2013 (fast jag skriver knappt, läser mest), visste inte att det fanns en för bara oktober :)

Edit; Hittar inte ens den gruppen...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 194
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 982
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 379
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp