Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Men mängden fostervatten borde ju inte öka även om det byts ut ofta.

Nej, mängden fostervatten minskar väl till och med på slutet. Men det är bara något jag fått för mig att jag läst, att man blir törstig för att det hela tiden bildas nytt fostervatten. Jag är också konstant törstig!

Jag märker inte att jag svettas mer än vanligt, inte nu när det (äntligen!) har blivit svalare. I början av september dock svettades jag som en gris för jag lyckades ju alltid klä mig snäppet för varmt. Jag tror inte heller att jag samlar på mig vätska. Jag har tagit av mig min ring för den började sitta lite tajt, men jag har ju gått upp 12-15 kg så det kan ju lika bra bero på det. Jag känner mig inte, och ser inte ut att vara, svullen iaf.

Usch vad irriterande! Jag blir sur de få gånger jag vaknar och behöver kissa på natten, och det händer inte ens en gång i veckan och då endast en gång på natten. Jag hade blivit tokig!

Jag har inte heller samlat på mig någon vätska och svettas inte heller mer än jag brukar men är konstant varm och är uppe och kissar minst 2-3 gånger varje natt. Kissar även ofta på dagen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Var det liggdel till den?

Den ser precis ut som våran vagn, en Emmaljunga edge duo combi 2002. :)

Ungefär lika engagerad i matlagningen idag som jag var, det vart pizza...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej, ingen speciell liggdel som vi fick med - på bilden har vi bara vänt och "fällt ihop" sittdelen (det kan ju finnas en liggdel som försvunnit på vägen iofs). Den har dock fullt liggläge. Jag funderar på om det kan vara en Crossway?

image_thumb6.png


Dock tror jag att vi måste pilla lite mer på den så att den blir mer "rätt" - vi har gissat oss fram lite som den ser ut nu :p

Edit: Maken tror på din gissning!
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Och vid närmare inspektion håller jag nog med dig också :p Insåg att vår vagn har en "keps" på suffletten, nämligen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag hoppas du har någon att prata med. Det låter väldigt jobbigt.

----

Här lever knyttet rövare i magen och jag får alltid kliva upp en gång om natten för att kissa.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Känner mig som en riktig bitterfitta, jag hatar hela världen just nu och det är ingen trevlig känsla. Känner mig alldeles svart inombords. Min sambo tycker att man får känna så när man får mjölkstockning nr två och bebis har spädbarnskolik. Jag vill inte känna såhär jag mår dåligt av det men jag kan inte sluta och det känns som att allt och alla är emot mig och så gråter jag över eländet.

Jag borde vara glad och lycklig, ja det är jobbigt nu men det varar inte för evigt och jag har ju faktiskt så mycket att vara lycklig för, jag har ett fantastiskt liv, fast jag är ändå svart i själen och det gör ont!

Men var lite snäll mot dig själv! Du hade en jättetuff graviditet och du har det fortfarande tufft. Kolik verkar vara en total mardröm som kan knäcka den bäste. Självklart ska du inte känna någon press på att vara glad och lycklig hela tiden, det är ju som upplagt för att "misslyckas"! Se till att få hjälp och avlastning! Din man förstår väl att han måste trappa ner med jobbet nu när situationen är som den är?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tror också att det är en Emmaljunga edge duo. Påminner om min 2000 som jag köpt begagnat. Jag har en mjuklift till, har du ingen kan du säkert hitta en begagnad på tex Blocket.
Jag köpte en idag med sufflett för att ha i syskonvagnen.
Superbra skick för 200 kr :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi fick med en Carena mjuklift, så tanken är att använda den :)

Fast Edge har väl en handbroms förresten? Vår har bara "vanlig" fotbroms.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Ja, då åkte man 7 mil enkel resa in till stan igen för ett ultraljud, 5e gången under denna graviditet o de är inte de sista. ... Trevligt o se den lille men tröttsamt o åka in stup i ett. Ska dessutom in på tisdag för tillväxt ultraljud. Sambon får jobba, han följer med på tisdag men annars så åker jag själv... :)

Trött är bara förnamnet på vad jag är... Sover uselt på nätterna o måste pissa flera gånger, eftersom vi inte har toalett på 2a våningen där vi sover så måste jag antingen springa upp på 3e eller ner till 1a= tar ett tag innan jag somnar sen...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hu va jobbigt!
Du får sätta en potta under sängen istället :D

Jag var och klippte mig igår och min frisörska sa att många ultraljud kan ge vänsterhänta barn. Hon var nämligen vänsterhänt och det gjordes många ultraljud på henne. Har aldrig hört det innan, så du får väl meddela oss sen om det blir så med din lille ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad besvärligt :( jag får också utöva trappspringeri men vissa nätter vet jag inte ens om jag vaknar under tiden eller om jag bara extraknäcker som zombie.

Jag har ont i magen i dag, det känns som att den lilla håller på att borra sig ut genom magsäcken men med tanke på övriga känslor och ljud ( :o ) så är det nog bara väldigt mycket gas...

Föräldragrupp på em igen. Barnmorskan som håller i den har lite humor och är intressant att lyssna på.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ah, men då är det nog en Edge. Jag utgick från den där manualen som finns på Emmaljungas sida, där har den handbroms :p Men den kanske inte hade det innan 2003? Rätt ointressant egentligen, huvudsaken är att vi hittat typ vilken modell det är så att vi kan sätta ihop den på rätt sätt. :D

Vad det gäller upp och kissa kan jag inte annat än att känna igen mig, tyvärr. Senaste gången jag sov en hel natt var i v.10 i graviditeten. Vilket innebär ... ja, 23 veckor då jag varit tvungen att gå upp minst två gånger per natt. Numera ligger de bra nätterna på tre uppgångar och de dåliga ... tja, fem-sex gånger, skulle jag tro. Rekordet på hur länge jag fått sova i sträck som max (ja, jag för statistik) ligger på tre timmar. Man vänjer sig, uppenbarligen. Tack och lov bor vi ju i alla fall på ett plan. Lider dock med dig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hu va jobbigt!
Du får sätta en potta under sängen istället :D

Jag var och klippte mig igår och min frisörska sa att många ultraljud kan ge vänsterhänta barn. Hon var nämligen vänsterhänt och det gjordes många ultraljud på henne. Har aldrig hört det innan, så du får väl meddela oss sen om det blir så med din lille ;)

Jag tänkte faktiskt på det i natt, snart tar jag sonens potta, gäller bara o pricka rätt :p

Jag har oxå hört det där med vänsterhänta barn, vi får väl se då :D Nu vart det inget ultraljud utan dom körde bara ctg o det såg bra ut. Haha va så trött att jag somnade då :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Hur har ni det med namnfunderingar ?

Vi väntar en liten tjej och har börjat fundera lite på namn.

De två andra barnen heter Scott och Jessie. Nu har vi tänkt lite på Elvira eller kanske Jill eller Julie. Svårt det där.

Sonen var döpt redan flera månader innan han föddes, dottern fick sitt namn när hon var några veckor tror jag.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Eliva är sött, det har vi kallat magen ett tag ;)


Jag har bara ett tjejnamn, Lina, så blir det en pojk vet jag inte vad vi ska hitta på :p
Storebror heter Theo å det tog några dagar efter förlossningen innan han fick det.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har ett tjejnamn som var bestämt innan sonen föddes, sambon fick "bestämma" killnamn o jag tjejnamn. O ut kom en pöjk :) Så nu är det min tur, o tjejnamnet kvarstår.
Det ska ju vara en tjej i magen, men man vet aldrig :)
Skulle det vara en kille så har sambon ett förslag, Sonny, helt okej men en väns barn heter det... Så vi får se.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Lina är fint, det heter min syster :)

Ja jag gillar Elvira. Maken tycker det är något gammaldags men det tycker inte jag. Satt och tittade lite på tjejnamn på J då jag tänkte det kanske passar bra ihop då den andra tjejens namn börjar på J, och fick syn på namnet Judith. Men det gick INTE hem hos maken :D han tyckte det var hemskt gammaldags haha.

Ja vi får se vad det blir, det är maken som kommit på namnen på de andra barnen, jag hade inte en aning.

Man kanske ska gå igenom namnen på de djur man haft kom jag precis på, jag har haft en häst som hette Scott och även varit fodervärd/ryttare åt en som hette Elvira. Men Jessie har jag aldrig haft något som har hetat.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej, mängden fostervatten minskar väl till och med på slutet. Men det är bara något jag fått för mig att jag läst, att man blir törstig för att det hela tiden bildas nytt fostervatten. Jag är också konstant törstig!
Jag har ju läst om fler som blir törstiga under grav, och även om fler som, liksom jag, tycker att de dricker mycket men att vätskan "försvinner" längs vägen. Så det är tydligen inte helt ovanligt iaf.
Hur har ni det med namnfunderingar ?

Vi väntar en liten tjej och har börjat fundera lite på namn.
Vi vet ju inte om vi väntar en pojke eller flicka, men blir det en flicka är namnet med största sannolikhet klart. Vi kan inte riktigt komma på några andra namn som vi tycker är fina och som inte är upptagna! :D

Pojknamn har vi hur många som helst på lager och vi ändrar oss stup i kvarten. Det enda som är konstant för min del är att min pappas namn ska vara andranamn. Det "värsta" är att majoriteten, inklusive vi själva, tror att det är en pojk som gömmer sig där inne och det hade ju varit skönt att vara lite mer säker på vad vi tänker oss för namn. Men man har några månader på sig va? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 195
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 984
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 380
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp