Sv: Höstföräldrar 2013
Vi tittade på mjukliftar i går när vi var inne med vagnen på Babyproffsen för att få fotbromsen fixad (men när de hade tittat på den och skulle ringa och höra vad nya delar kostade så petade pojkvännen till "pinnen" som strulat och sedan verkade det funka utan problem. Han gjorde samma sak hemma några dagar innan vi åkte in, men då funkade det såklart inte ) och det verkar ju onekligen smidigt att ha bebisen i en "väska" på det viset. Varmt och gott dessutom. Lägger man då alltså mjukliften i sittdelen när den är i liggläge? Och spänner fast den, förstås.
Jag och ena syskonet ska upp till Östersund och hälsa på mormor. Det blir väl sista chansen innan bebisen tittar ut.
Vi bor också i hus med entré i "markplan", dvs det är bara ett trappsteg från plattorna utanför upp till dörren. Hos svärföräldrarna är det likadant. Hos min mamma är det dock en hel del trappsteg upp till dörren. Det är väl de tre ställen vi kommer att vistas på mest.Hårdlift behöver man väl egentligen inte. Jag tycker bara det är mer bekvämt, men då bor jag i hus och behöver inte bära barnet.
Men däremot kan jag rekommendera o köpa en mjuklift (med platta i botten). Kommer inte ihåg om du bodde i hus eller lägenhet. Men då kan man smidigt bära upp ett sovande barn i mjukliften, eller använda den som "säng" om man är hemma hos andra osv. Jobbigt om barnet somnat och man ska gå in, och då behöva lyfta upp barnet som kanske vaknar då.
Vi har även "mjuklift", vår åkpåse (Voksi Classic) har vi köpt en bärplatta till, och då blir den som en mjuklift (perfekt och ha på skoterturerna i pulkan )
Nu har vi även hårdlift i de två vagnarna vi kommer använda också.
Åkpåse har vi inte använt försen sonens 2a vinter (född i feb, så när han var ca 1 år). I början var det lättare med filtar o de i hårdliften.
Har du en mjuklift behöver du garanterat ingen åkpåse, möjligtvis en filt. Många mjukliftar går även att göra om till åkpåse sen.
Det är bara och fråga på, antingen här eller om du vill ha tips via PM.
Jasså, ska du upp hit. Vad ska du göra här då och vart ska du i Jämtland?
Vi tittade på mjukliftar i går när vi var inne med vagnen på Babyproffsen för att få fotbromsen fixad (men när de hade tittat på den och skulle ringa och höra vad nya delar kostade så petade pojkvännen till "pinnen" som strulat och sedan verkade det funka utan problem. Han gjorde samma sak hemma några dagar innan vi åkte in, men då funkade det såklart inte ) och det verkar ju onekligen smidigt att ha bebisen i en "väska" på det viset. Varmt och gott dessutom. Lägger man då alltså mjukliften i sittdelen när den är i liggläge? Och spänner fast den, förstås.
Jag och ena syskonet ska upp till Östersund och hälsa på mormor. Det blir väl sista chansen innan bebisen tittar ut.