Sv: Höstföräldrar 2013
Jag kan också kräkas på vissa statusuppdateringar. Men har ett par vänner på FB som efter det att dom fått barn uppdaterar hela tiden om vad dom gör, deras barn gör osv osv...
Självklart ska man få göra det (om någon här nu skulle göra det), din FB du bestämmer.
Men ibland undrar jag om livet verkligen är så underbart och perfekt när man HELA tiden måste skriva det på FB?
"Åhhh vad jag älskar mitt/mina söta barn", " Idag vaknade ***kl 05 för 5 dagen i rad o tyckte det var morgon, men vad gör det när man är så underbar som ***!"
"Älskar min man som bara den och mina underbara barn!"
Ja jag kan fortsätta i all evighet. Men ALDRIG något negativt, men så är det väl med FB, de flesta uppdaterar bara när något är positivt.
Jag försöker tänka lite på vad jag skriver/bilder jag lägger upp, då jag kan ha vänner som försöker bli gravida/ofrivilligt barnlösa utan att veta om det, som blir otroligt "sårade" av att läsa allt plutte nuttigt osv. Jag själv hade mått pyton (även om jag kan skita i att läsa eller ta bort dennes inlägg) av det.
Sen att det finns dom som har det jätte jobbigt med sina barn, och då få se att alla andra har det så underbart och aldrig jobbigt, kan göra att man klandrar en själv ännu mera...
Jag kan själv göra det när jag läser en av vännernas inlägg, där hela hennes liv verkar vara helt perfekt och hennes ungar med. O kan då fundera på om vi är ovanliga som har vissa problem eller ej...
Men försöker tänka som jag skrev tidigare, att deras liv kan ju omöjligt vara så perfekt, utan att människan försöker tänka positivt och har ett behov av att uppdatera det på FB...
Men ska tillägga att jag själv uppdaterar IBLAND om sonen gjort/sagt något roligt, eller något speciellt inträffat o kan ibland lägga upp någon bild på sonen.
Gud vad negativ jag lät och en lång roman vart det om detta med *suck*