Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Nästan all färg du köper idag är giftfri, dom är blandade med vatten. Förr använde man lacknafta och det används i ytterst få färger idag.

Så det enda du behöver kolla på är snickerifärg som är vattenbaserad och inte innehåller lacknafta t.ex denna :)

Vi målade för fullt när jag var gravid med sonen, två hallar och ett sovrum. Jag höll mig borta när dom använde kvistlack, annars var det ingen fara.

Så vill ni måla den gör det. Vi målade vår vit till sonen :) Ett jäkla piller var det med alla spjälor och färg som rann, o vart man skulle ha det på tork sen, men bra vart det :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Suck.. Ingen motivation alls... Jag måste ju söka jobb trots att jag är i v 35 för att få a-kassa. Det känns inte alls lockande, och framförallt inte att söka till jobb som jag egentligen skulle vilja ha, eftersom min ansökan inte kommer vara lika motiverande som om jag sökte på "riktigt"... Är då rädd att dom kommer ihåg den ansökan och man inte får jobb där sen..:(

Men samtidigt sitta och söka jobb med start i december, ganska uppenbart att jag inte kommer ta det.
Men tycker mest synd om arbetsgivarna som kanske läser igenom CVn i onödan...

Dagens gnäll :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag sitter och skriver samma sak - fast åt min sambo, haha! Vi har båda fasta jobb, men han trivs inte på orten och vill flytta närmare mina föräldrar (Västergötland vs Östergötland). Jag trivs jättebra här och vill inte alls flytta, men han lär ju trivas med.. Jag har nog lättare för att anpassa mig..
Och när jag tänker på det, hade det kanske vart rätt skönt att va mammaledig så länge som möjligt och söka jobb undertiden; säga upp sig så sent som möjligt.. :P
Idag ska jag vara hemma september-maj, sen ska han vara hemma till oktober åtminstone, sen får vi se. Men blir det jobbändringar och flytt så blir det givetvis inte så..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

egentligen är det ju ett toppen tillfälle för er att passa på och försöka hitta nya jobb och flytta under föräldraledigheten :)

Nu är det ju ännu hårdare eftersom man MÅSTE redovisa vad man gjort varje månad för att få pengarna. Visst man kan strunta i det och får då en varning, men det vill jag ju inte ha..
Annars hade jag nog struntat i det, eftersom det är ganska uppenbart att ingen kommer anställa mig som ska vara hemma iaf 1 år..

Men ska väl ta mig i kragen och skicka iväg en ansökan, men funderar allvarligt på att skriva i inledningen att vi ska ha barn snart...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu var det längesedan jag skrev något :)

Var hos bm i förrgår, alla värden var bra men magen låg strax under medel, hjärtat slog med 144 slag i minuten och totalt sedan inskrivning är 3 kg. Det störde mig en aning var att jag upplevde det som att hon tyckte att tre kilo var för mycket nu och att jag skulle få svårt att klara mig med bara tre kilo till under de tio veckor som är kvar. :banghead:
Frågar vi mig så är det inte hela världen om det gås upp fem kilo heller... Hon försökte i alla fall pytsa in något av kilona på att jag börjar svälla lite i fötterna och att då det var en logisk förklaring. :crazy:
Jag blev lite trött på henne den här gången.

Priset tog hon nog när hon började prata/ställa frågor om huruvida vi fortfarande var aktiva i sängen :o. I min värld har hon ingenting med det att göra, jag kan däremot förstå att det står i något papper att hon måste ta upp det eftersom att det trots allt finns par där lusten förändras och hamnar på olika nivåer och alla kanske inte kan ta ett nej...

Annars rullar det på, jobbar fortfarande och hoppas kunna göra det ett litet tag till så att gårdsfolket får bli klara med allt höstjobb. Arbetsuppgifterna har anpassats så det har blivit lite mindre praktiskt och lite mer papper vilket fogarna uppskattar då de börjar kännas av.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Sitter här i min ensamhet och bara gråter och gråter, jag har så ont och det vill inte släppa, fast jag gör allt man ska. Känns bara så orättvist att allt skit ska drabba mig, har jag inte lidit tillräckligt redan? Jag var ju så glad och allt gick ju så bra... Nu funderar jag på att sluta amma, jag mådde så dåligt första tiden med förra barnet, jag vill bara få njuta denna gång, är också rädd att jag ska bli deprimerad när jag mår såhär dåligt, samtidigt blir jag ledsen över tanken att inte få amma, trots att jag inte ens tycker om det något särskilt... Sen vet jag inte var jag ska vända mig med mina problem, bb, special bb som jag var på sist, bvc, vc??? Jag vet bara att jag inte kan ha det såhär längre det måste få ett slut.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har ni någon amningsmottagning i ditt län? På sjukhuset du födde kanske? Ring annars vårdguiden så kan de säkert hänvisa dig vidare.

Det är inte bra att gå med mjölkstockning för länge för det kan utvecklas till bröstböld.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Som diskurs skriver, amningsmottagningen om det finns en sådan. Annars ta kontakt med 1177 så kan dom hävisa dig vidare. Kolla på ditt läns lanstings hemsida o se var du kan ringa. Vänta inte till efter helgen utan ring NU!

Kan ju vara så att du fått en infektion o behöver medicin. Ge inte upp, det finns hjälp att få!

Hos oss kallas amningsmottagningen tydligen Mammot...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hmm, ja jag tycker inte heller stt BM har o göra med om man fortfarande har sex... Min bm har aldrig ställt frågan varken nu eller förra.. Förstår inte varför dom ens skulle behöva veta det, om det nu inte är så att dom vill avråda från det av olika orsaker.. :meh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad har du för BM egentligen? Jag hade lappat till henne, garanterat.. :P Jag har gått upp 18 kg, och min barnmorska säger "Det är så lätt att mäta på dig, för det känns så tydligt vart bäckenet är och hur högt livmodern går!"

Och hon har inte alls med att göra om ni har sex eller inte.. Hade du haft värkar tidigt och bebisen ville ut, kan jag förstå om frågan uppkommer, men inte annars!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tror man skulle kunna säga att min barnmorska är lite speciell ;) :D. Blir det fler barn så tänker jag inte gå till henne... Hon är snäll men hon är urusel på att formulera sig.

Jag tänkte att det med sexet kanske stod i något papper och att om man då hade en relation där karln inte tog ett nej kunde man säga att "min barnmorska har sagt att...". Av era svar att döma så är det tydligen inte så. Jag svarade inte på hennes frågor sådär uttömmande heller så jag tror inte hon blev så klok på huruvida vi fortfarande hade sex eller inte. Det kom ingen avrådan heller.


Jettan Jag hoppas du får den hjälp du behöver så att det känns bättre snart!!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

VA! Har du bara gått upp 3 kg och det gnäller hon på??
Jag har gått upp 15 kg och har 7 veckor kvar :eek:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Idag har jag och magen tränat unghäst. Det var roligt trots att jag kände mig hur klumpig som helst :p

581836_380791962024029_1432961384_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad härligt! :) Synd att magen inte syns bättre! :P Mina två bäsar går bara och skruttar i hagen nu, riktigt längtar tills jag kan sätta igång fyraåringen på allvar och se vad han går för! Jag har BF på måndag, så några veckor till, sen så.. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Idag känns det lite bättre. Mamma var här igår och tog Olle så jag kunde duscha och amma och ha mig i lugn och ro, sedan tog de med sig stora dottern så jag har bara haft Olle och amning att tänka på. Bröstet börjar nu få normal färg och känns mer mjukt och inte så ömt. Gör fortfarande ont att amma så jag kör på som tidigare med mycket värme, massage och amning i olika ställningar. Hoppas verkligen ni andra slipper detta för det är ett rent helvete!
Känner mig fortfarande lite deppig, men idag har jag iaf kommit ut lite och gett hästarna lite äpplen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad skönt att det känns lite bättre idag iaf! :) Skönt med lite avlastning också. Hoppas du mår ännu bättre efter helgen!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Se bara upp så inte bröstet blivit mjukt pga varbildning.

Jag hade mjölkstockning ett par gånger med sonen, senaste gången när han var ett år och bet mig i bröstet så det kom in bakterier och orsakade inflammation. :mad:

Det är lite läskigt, man får verkligen feber lätt och den slår till snabbt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 193
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 981
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 378
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp