Sv: Höstföräldrar 2013
Prata med honom om det? Eller har du gjort det, vad säger han då?
Som diskurs skrev, det är ju bra o passa på nu o lägga lite extra tid på sina intressen, deför sen finns inte tiden.
Men förstår att du blir ledsen.
Grattis till Idun! Vilken tur ni hade som slapp bilförlossning, även om det säkert gått bra det med! En kompis till mig berättade häromdagen om att hennes syster vaknade på morgonen och sa "oj nu är det dags" "Jaha, ska vi packa väskan?" sa hennes man. "Nej, alltså, den kommer NU!" sa hon, och sen fick han sköta förlossningen med mobilsupport. Allt hade gått bra och de hade varit väldigt stolta efteråt, men det är väl inget förlopp man önskar sig ändå.
KL
Själv så känner jag mig ensam och ledsen just nu. Lite hormondepp kanske, men också att jag känner att jag inte har nån att dela bäbisglädjen med. Min sambo är engagerad och ansvarstagande fysiskt sett, hänger med till bm, är med och fixar bäbisprylar, och sköter 90% av allt hushållsarbete härhemma, men i övrigt lägger han allt krut på sin hobby/passion och drar iväg så fort han får chansen. Jag inser att jag hänger upp mig för mycket på honom som min bästa kompis, och jag blir väl också extra socialt utsvulten och frustrerad nu när jag inte jobbar eller kan hålla på med mina egna intressen på samma sätt. Men sen är det också det att han är så negativ och osäker inför barnet, det är inte mysigt och spännande utan det är mest svordomar och "Vad har vi gjort? Var det här verkligen en bra idé". Han är rädd förstås, jag känner ju också sådär ibland, men han verkar ha den ångesten mest hela tiden och jag orkar inte med den mer, då det tar ner min glädje. Låter som jag har en hemsk sambo, men självklart är han på en massa sätt helt underbar, annars hade jag inte trott så mycket på oss och velat ha barn med honom. Men just nu är det tvivel och jag är orolig för hur allt ska bli.
Prata med honom om det? Eller har du gjort det, vad säger han då?
Som diskurs skrev, det är ju bra o passa på nu o lägga lite extra tid på sina intressen, deför sen finns inte tiden.
Men förstår att du blir ledsen.