Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja visst är det kul, men ibland känns nästan uppgiften omöjlig!
Hittade denna vagnen på blocket och slog till direkt.
Det är inte ofta man hittar en Emmaljunga syskonvagn till salu här nere.
Vill ha en rejäl med riktiga hjul när man bor på landet med grusvägar.

Jag har inte plockat fram så mycket annat än. Känns fortfarande som det är en hel evighet innan BF :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tänkte ordna bild under dagen. Nu saknas visserligen klädseln till den, men ändå. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Förra gången packade jag inte väskan förrän vi skulle åka :o
Jag hade tagit fram det mesta så det var ju "bara" att stoppa ner allt i väskan. Men det blev lite stirrigt och nervöst ändå så denna gången tänkte jag packa den i god tid. Nu vet man lite mer vad som behövs, däremot måste man förbereda den andre lille och packa hans saker. Han får väl bo hos farmor O farfar eller om de bor hos oss.

Jag har nyss varit ute hos hästarna, gah! Jag tror det är 75 grader varmt ute idag :wtf: Hoppas verkligen det blir svalare i morgon för då är semestern slut å jag börjar jobba igen. Nu har jag minimalt med kläder, bh och shorts... Det funkar ju inte riktigt på jobbet :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Då går man in i vecka 34!!!:D Känns spännande att höra er andra prata om hur nära ni är nu, undrar vem som kommer först!!:p

Jag avverkade ett 30-års kalas igår, nu ska jag packa husvagn, handla och städa och vattna alla blommor, tisdag morgon ska vi iväg! Tyvärr ska jag klämma in bm-besök och simskola med dottern på måndag också, plus att jag jobbar i hastigheten av en snigel just nu, så vi får se hur det går... gubben ska jobba in i det sista, så honom får man ju ingen hjälp av...:cautious:

Nu har jag förresten fått spjälsäng och vagga också! :bump: Tyvärr fattar inte min sambo att hans höggravida kvinna behöver boa klart, så han har ställt in sängarna i förrådet!!!:banghead: Han ser lika chokad ut varje gång jag talar om att bf närmar sig, han tycks vara den enda i min omgivning som missat att jag har en enorm mage...:meh:
Undrar just hur han reagerar dagen då det är dags!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj va roligt!!! Å spännande!!
Letade upp listan på BF så vi har lite koll, hoppas jag fick med den senaste (orkade inte gå igenom alla sidorna :p) Stämmer den inte får ni väl ändra.

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet, en pojke enligt RUL.
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
23:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet, flicka enligt RUL

November
2:a Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e Jozze (f.d. sprudlande) - första barnet
27:e Tramptass - första barnet


Jag har mest varit inomhus idag. Här har det varit såååå varmt och jag känner mig som en 150 årig flodhäst. Lite jobbigt att underhålla en lillpojk med massor av spring i benen. Jag har som tur är en väldigt förstående och hjälpsam sambo... eh man menar jag ju! Han hjälper mig med hästarna och sköter all mat och disk.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Förstår mycket väl att du stannat inne, här har också varit varmt idag. Men både jag o maken har varit lite flitiga i trädgården och rensat ogräs och klippt häcken så det känns bra.

Nu ikväll har jag torkat av och ställt iordning spjälsängen och bäddat med nytvättade lakan mm, åh ser mysigt ut :) Nu ska jag bara göra himmelsängen också.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Nu saknas som sagt klädseln till korgen och "sänghimmeln" var bara för att se hur det ser ut. Men korgen är i otroligt bra skick för att vara såpass gammal. :)

30kvsxk.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tog ett liten röj ute nu ikväll när det blivit lite svalare, det värsta är att gå in sen, huset som varit så svalt på dagen känns plötsligt som en bastu :crazy:

Zvinto: Åh vilken mysig korg :love: Lätt och smidig att flytta också!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl.

Nu har jag, min man och familjens rottweiler återvänt hem efter en helg borta med svärisarnas husbil. Vi åkte iväg på fredag eftermiddag och kom hem igår kväll. Vi hade absolut noll planer på vart vi skulle åka utan styrde kosan dit vi tyckte att det passade för stunden:) Blev en helt skön helg på tu man hand, vilket vi inte gjort på en evighet! Vi åker sällan nånstans eftersom det blir ett sånt pusslande med alla djur på gården.

Roligt att läsa om alla andras förberedelser inför bebbens ankomst:d Vi köpte lite kläder under resan, bl.a. en liten grå mjukt fodrad teddyoverall med små öron på huvan:D Den var så mjuk och skön att jag satt med den i famnen säkert en timme efter att vi kom ut ur affären:D Annars tror jag att vi börjar ha ganska mycket kläder nu i storlekarna 56-68. Jag borde verkligen plocka igenom allt för att veta vad vi riktigt har.. Några av mina kompisar har redan "dumpat" en hel del begagnade pyttekläder här;) Annars tror jag mest att vi i klädväg skulle behöva skaffa strumpbyxor, strumpor och nåt par vanliga byxor. Hur är det egentligen med små bebisar, använder man långärmade tröjor ofta på dem? Eller är det mest body och typ nån filt eftersom de trots allt mest äter och sover?

Annars för er som diskuterade angående små sovrum så tror jag att det kommer att bli hur bra som helst. Det går ju att få både mysigt och praktiskt så länge som man är lite extra kreativ och använder sig av väggar och liknande. Kommer säkert att bli finfint:)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha! Vad är det med mitt inlägg? Varför skriver jag "annars" hela tiden och what's up med alla smilysar?!...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tröjor använde vi nästan aldtig försen han var kanske 7-8 mån, tyckte det vart knöligt på ryggen.
Men däremot långärmade bodysar, o sen en tunnare fleeceoverall om man var ute. Vinter tid använde vi mycket ullkläder o ulloveraller, rekommenderas varmt. Byxor med fot och pyjamas med fot kan jag rekommendera om man inte har de super varmt inne. Strumpor åker av ganska snabbt när dom är små.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Längesen jag uppdaterade här, och borde inte sitta vid datorn alls just idag då jag har nackspärr. Tror jag snedbelastat mig på jobbet igår genom att bära runt på axelremsväska. Men nu har jag bara tre arbetspass kvar, jobbar mitt sista nästa måndag. Så lyxigt det känns! Fick graviditetspenning beviljat pga risker och belastning i mitt jobb. Men egentligen tycker jag alla som vill borde få graviditetspenning sista två månaderna oavsett vad de har för jobb.

Jag har turen att må riktigt bra fortfarande. Fogbesvären jag kände av i början på sommaren försvann sen, och nu är väl största krämpan att jag får ont i ryggen när jag sitter länge. Igår stack jag och sambon ut och cyklade och lyckades bada i sex olika sjöar under färden. Självklart får jag ta det i lite snigeltempo emellanåt, men känns bra att kunna hålla igång. Jag känner i alla fall nu att jag gjort helt rätt som inte gått upp i arbetstid för att få högre förälrapenning, som många kollegor och andra tyckte att jag borde. Jag har jobbat halvtid hela graviditeten och inte sparat på några semesterveckor, har kunnat vara ostressad och ägna tid åt sånt jag mår bra av.

Har ni bestämt hur ni ska göra med föräldraledighet? Jag kommer behöva ta ut 7dar i veckan eftersom min sgi är så låg, och har tänkt vara ledig i knappt 11 månader från min tjänst, (räknat från bf) men kanske gå in och ta lite pass tidigare om det känns bra och om det känns som att vi behöver det ekonomiskt. Sambon jobbar inte så vi kommer vara två som är hemma hela tiden, och sen får han ta över när jag börjar jobba. Vi har ju lite speciell situation på det sättet, två föräldrar med massor av tid men lite pengar. Min kille har en neuropsykiatrisk diagnos och en strulig problembarnsbakgrund som nu på olika sätt sätter käppar i hjulet för att han ska kunna få ett jobb som funkar. Det här gör väl också att han har dåligt självförtroende när det gäller hur han ska kunna ta hand om ett barn. Jag är övertygad om att det kommer att gå superbra, att han har så många bra pappaegenskaper som uppväger svårigheterna, men han själv är inte övertygad. Visst, vi kommer att leva på ungefär hälften av vad andra barnfamiljer lever på, och han kommer få en del motoriska utmaningar med allt från pillgörat i att klä på en liten till att fälla ihop en barnvagn, men sånt löser sig, jag vet ju det, men han måste nog få se det själv innan han tror det.

Får många kommentarer från omgivningen om att jag har så liten mage för att vara så långt gången, så det var skönt att höra av bm i fredags att jag ligger precis mitt på kurvan. Allt annat verkar också bra.
Nu i v.30 har lillen börjat göra mer offensiva krumbukter i magen, jag fascineras och blir full i skratt av att se på magen när han sätter igång, och emellanåt får man sig en kick under revbenen som känns lite, men det är mest skoj, än så länge.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nedrans så mysigt!!! :D Och behändigt med något så litet!

Jag blev klar med pyrets blivande sovhörna häromdagen, egentligen hela rummet (bara ett skåp som ska bäras upp). Rummet har fått ljusgrön färg ist för blått, spjälsängen köpte vi begagnad, så den har skrapats få vissa ställen och fått bets ist samt en tapet på ena gaveln.
Är rätt nöjd faktiskt:

2b346ed0fcdf11e2a2c122000a1f9d4d_7.jpg


7ef8ebbef9c311e2b9a022000a1fa535_6.jpg


Red för en vecka sen (v34) och tränade högergaloppen - äntligen släppte den.. Jag hoppas jag kommer upp något mer innan det är dags, men det känns osäkert. Sammandragningarna kommer tätare och tätare, så det känns som att det inte är lång tid kvar nu...

Funderar lite på hur jag kommer reagera när det väl sätter igång - kommer jag bli rädd, panikslagen eller lättad? :nailbiting: Förhoppningsvis kommer jag känna "Äntligen, nu är det dags!", men man vet aldrig...
BB-väskan är packad till 80%, resten får vi ta precis innan vi åker känner jag.. Ringde MVC idag, och de ska skicka kopior på mina journaler ifall jag föder innan jag ska dit nästa vecka - nu är det nära!! :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad fint ni alla har gjort det!!! Får mig att längta ännu mer tills att bebis behagar komma!!!:love:

Det här med magens storlek tycks ju vara till allas tillåtelse att kommentera hur som helst utan en tanke på att det kan såra och visst är ju alla experter dessutom, "gud vad stor du är det måste vara tvillingar" "du måste ju föda när som helst nu" har jag fått höra ganska länge nu, sjukt trött på det är jag kan jag säga, konstigt nog är min mage ändå helt perfekt enligt min bm, men allmänheten vet nog egentligen bättre... :meh: Själv fattar jag inte hur folk tänker, jag har då aldrig haft något behov av att kommentera andras gravidmagar annat än möjligtvis att säga att man är fin, då eftersom jag vet att man ofta känner sig som en flodhäst och kan behöva lite uppmuntran...

Nu ska jag strax iväg med dottern på simskola, sedan hoppas jag det blir lite svalt så jag orkar packa och fixa lite så vi kommer iväg i morrn, handla ska mannen hjälpa mig med i morrn, det känns bra eftersom jag sist jag var och handlade var tvungen att avbryta och åka hem då jag fick så ont...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL
Snart vecka 27 här. Bebis är vild idag - hela magen guppar när han drar igång :o

Vi har precis skrivit på hyresavtalet för en ny lägenhet. Det är förvisso roligt, men också rätt ångestskapande med tanke på att det betyder - om det inte flyttar in en sensibel människa i lägenheten vi bor i nu - att vi står med dubbla hyror i tre månader. Jag kan tänka mig roligare saker ...

Annars var vi hos barnmorskan igår. Ny barnmorska, ty vi tröttnade på gamla mvc:et och bytte till en ny :D Jag gillar det där med att man får välja var man vill skriva sig.
Mitt hb hade gått ner till 122, så nu får jag ta mer järntabletter. Blodtrycket hade gått upp, men inte så mycket att det krävde oro. Dessutom var jag tvungen att lämna fler blodprover i och med att gamla mvc:et tydligen hade glömt att testa sådana banala saker som blodgrupp, till exempel :meh:

Och sist men inte minst - de där förståsigpåarna som ska oja sig över hur stoooor min mage är kan gå och lägga sig i något hörn någonstans. SF-måttet låg på 25, vilket visserligen var över medel men fortfarande bra inom normalmåttet. Ha!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ha ha, där fick de!!
Men viist är det lustigt, magen försvinner ju nästan när man lägger sig på rygg :d
Tänk om man tagit samma mått när man står upp ;)

I morgon ska jag göra den där trevliga glykosbelastningen :eek:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

saumlnghimmel2_zpseb9def9a.jpg


Fixat med bebissängen idag, det var riktigt roligt att sy, längesedan symaskinen var framme så sömmarna blev väl inte helt perfekta. Spjälsängen står nu med fotändan mot vår dubbelsäng som är utanför bild till vänster. Har ju inte gjort iordning bebisrummet ännu och det är ändå smidigare att bebisen sover bredvid oss i alla fall de första månaderna :)

Vimsan, lycka till på glukosbelastningen! Varför gör man det? det har inte min bm sagt något om.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag ska också göra glukosbelastning men på torsdag :yuck:

Gjorde det med sonen och det var inte alls roligt. Ta med dig något som du kan roa dig med i 2 tim....

*************

Sassiball; Man gör det för att kolla så man inte fått graviditetsdiabetes. Vissa MVC gör det på rutin, andra gör det bara om man har mycket socker i urinen eller om man har ett högt BMI för då ska det också göras....


Annars ska jag till BM imorgon, tror det är en semestervikarie då. Som förhoppningsvis är OK..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag skulle egentligen varit hos min bm idag men jag glömde bort det, hade fått för mig att det var nu på fredag :o Lite pinsamt hon ringde och undrade var jag blivit av. Blev en tid på torsdag istället. Ush jag har bara träffat min bm en gång och jag tyckte inte om henne.... nåja ska väl stå ut de här veckorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 188
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 971
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 363
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp