Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu är jag i v.33 (32+4) med 51 dagar kvar till BF. Då mitt första barn kom redan i v 37 känner jag att det nu börjar bli lite bråttom, visst kan det gå längre med den här lilla busen men har man fött tidigt en gång gör man lätt det igen, så jag vill vara förberedd.

Jag har nästan alla bebisprylar klara, hoppas få ordning på det sista stora nu i helgen, sedan är det mest lite smått och gott som blöjor etc som behöver fixas vilket jag hoppas göra om inom kort.

Jag håller också på att förbereda mig för förlossningen, det var jobbigt med min första så den här gången tar jag inga risker, utan allt kommer planeras så gott man nu bara kan!!! Jag går hos en Aurora och har besökt förlossningsavdelningen, så jag vet var jag ska och så, nästa gång jag ska dit ska vi planera klart för förlossningen.

Det känns bra såhär långt, jag känner mig förberedd och det är bara några pusselbitar som behöver falla på plats så kan bebis komma! :)

I övrigt kämpar jag på med mina dumma fogar och sömnproblem, man blir ju less på skiten asså, men jag vet ju att det inte varar för evigt så man står ju ut... :meh:

Idag och i morrn fixar jag inför kalas (så gott jag kan och med hjälp av släkt!) och sedan blir det till att packa för nu har jag bokat semester!!! Yippie!!! :bump::bump:
Jag bara gjorde det helt enkelt, sedan ringde jag mannen och sa att nu åker vi, så det så! Han bara okej då... :D Ska bli kul att få vara med bara familjen och känns bra att dottern får komma iväg på lite kul också, även om jag kanske mest får sitta och titta på...:p

Dagens stora projekt är att fixa håret!!!! Mitt hår är skit sen jag blev gravid, växer inget och går bara av hela tiden, kom på nu att jag kanske borde klippa mig till kalaset, kan ju vara trevligt att vara fin om det nu går med mitt hår... nåja bara jag får av skiten så växer det kanske ut sen... :meh:

Ha det gott!!:)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Angående säng, så när bebisen kommer så kommer min sambo att sova i tvååringens rum där vi har ställt in en extrasäng.

Jag kommer också att liggamma på nätterna och det är ju oftast lite knepigt i början med amningen. Med tvååringen var jag t ex tvungen att tända lampan på nätterna i början för att hjälpa honom att få rätt tag och det blev ofta ledset när maten inte kom direkt (och lite gråt från mig ibland också kanske när det krånglade...)

Så för att sambon ska kunna få den sömn han behöver när han jobbar så blir det bäst att han sover på storebrors rum där storebror också (förhoppningsvis!) kommer att sova.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har också fått ändra om lite i huset. Vi har två sovrum på ovanvåningen där de två barnen nu har varsitt rum. Dessutom finns det plats att göra ett litet rum till som blir bebisens sedan. Det blir då ca 2.50 gånger 2.50.

Men så långt har vi inte kommit ännu. Vi har flyttat ner vår stora dubbelsäng som nu står i ett hörn av tv- rummet. Kanske lite udda lösning men det funkar bra än så länge. Jämte sängen ska sen spjälsängen stå. Hade tänkt göra en sänghimmel till den också, ska bli roligt :)

Idag har jag tvättat alla lösa delar till barnvagnen, får se om jag får ihop den imorgon. Imorgon tänker jag tvätta igenom bebis alla sängkläder och kläder ska bli skönt att få det färdigt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tog blodprov som visade liten risk för DS, därför gjordes inget FVP.

Ok, ja det gjorde min syster också, visade också låg risk. Men det kan tydligen vara en hel del annat som ger de symptomen, just nu ligger hon inne för observation.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack för tipsen om hur man skyddar sina bröst :-).

I dag kom första kommentaren att "oj det måste vara dags för dig snart annars har du två däri" .
Gah!!! Kärring.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

har också fått kommentaren " Oj vad magen växt, är det verkligen bara en där inne?"
Den ena var sambons farbror igår, o jag försäkrade honom om att det bara var en.

Sen en kollega på jobbet idag sa det också, men med glimten i ögat.

Jag tar inte så illa vid mig utan skrattar bort det och skämtar om det. Svarade kollegan " det hoppas jag verkligen, annars gömde sig den andre sig bra där inne. Men vi får väl se den 22 augusti, det kanske är två där inne då ;)"
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har också fått ändra om lite i huset. Vi har två sovrum på ovanvåningen där de två barnen nu har varsitt rum. Dessutom finns det plats att göra ett litet rum till som blir bebisens sedan. Det blir då ca 2.50 gånger 2.50.

Vår son hade ett sånt litet rum innan vi flyttade till huset.. Det funkade bra de 2 första åren, men sen hade det blivit jobbigt (flyttade när han var 2,5 år). När han skulle ha bytt till stor säng, hade ungefär bara fått plats säng, sängbord o en bokhylla.

De tre sovrummen som vi har på 2a våningen är nog mellan 17-20 kvm stora :D

Men som i vårt sovrum är det två stora fönster, ett på långsidan o ett på kortsidan. Sen har man dörren på andra långsidan. Det blir svårt o möblera då jag gärna inte vill ställa sängen framför ett fönster. Så just nu står den snett i ett hörn. Men blir nog till att vi får ställa en del av sängen under fönstret på långsidan. Kommer dock se lite dumt ut, men får väl leva med det tills jag kommit på en bättre idé. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja man får göra det bästa man kan av möjligheterna ;)

Det kan nog se lite märkligt ut hos oss också med en dubbelsäng i ena hörnet av tvrummet.... men så länge det funkar för oss så.

De andra barnens rum är på ca 20-25 kvadrat stora så de är bra, men med snedtak. Det lilla rummet har inget snedtak utan är ok i höjd så har funderat på lösningar med loftsäng och skrivbord under. Men det får bli när barnet blivit större såklart.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo man gör väl de. Hur gamla är de andra barnen? Bäbis rummet ligger inte bredvid något av de andra rummen så man kan öppna upp o dela på ett rum? :)

Jo loftsäng funkar ju, senare :)

************

Annars har jag haft en hemsk natt! Vaknat av att jag börjat hosta eftersom jag hållt andan. Detta har förut inträffat när jag legat på rygg, men nu hände det på sidan, oavsett sida..

Kul när man ska upp o jobba, ett pass på 13 tim.....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

De andra barnen är 7 och 4. Det här rummet ligger i mitten, en toalett på ena sidan, men i anslutning till det andra barnrummet så kanske kan man göra som du föreslog :) Vi får se helt enkelt. Balkongen är också precis utanför bebisrummet så vi har funderat på att bygga in den i huset liksom och då skulle bebisrummet få en 3 kvm till. Men huset kanske ser lite lustigt ut då :D

Men åh vad jobbigt att inte kunna sova och sen behöva jobba på det ush. Men varför håller du andan?

Jag har semester och det är så underbart så det känns overkligt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har ingen, aning om varför jag håller andan eller vad jag gör. Vaknar o har panik för jag kan inte andas, utan typ kippar efter andan o hostar :(
eller om bäbis trycker på något som gör att jag tappar andan.. De kan ju hända om man ligger på rygg o.därför rekommenderas inte det. Men bordw ju inte hända på sidan...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Det börjar bli tungt nu tycker jag! Jag har haft en rätt lätt graviditet hela tiden tycker jag, men nu rör sig bebisen för fullt och vrider och lever rövare, och sammandragningarna avlöser varandra.
Igår gick (den där "trevliga") slemproppen, så troligtvis kommer jag inte gå över tiden iaf! :D Är bara i v33+3 idag, och svägerskan som jobbar på neonatalen sa v36+0 för att slippa bli "hennes" patient.. Så jag får nog börja ta det lite lugnare så jag passerat v36 iaf - men sen får gääääärna bebis komma!! :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu är jag trött. Är ute på ett ledsagaruppdrag och det har hunnits med läckö slott och rörstrand med museum och outlet och fy i *pip* vad *pip* ont jag har i ljumskarna. Nu är det en liten stunds vila och sedan väntar middag och dans. Jag är förmodligen död i morgon och då väntar en heldag med shopping.
Dessutom är det varmt, varmt, varmt och svetten rinner.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Läckö och Rörstrands, det är ju min hemmastad! :) Men visst är det varmt! Och det märks att man blir tröttare för var dag som går..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

:) där ser man, jag bor uppe på dalslandsslätten men turistar lite i tjänst (En helgs avbrott från grisarbetet). Det verkade vara en mysig stad, har besökt en maskinhandlare där som hastigast en gång tidigare men då såg man inget av själva staden.
I kväll har vi sett rolandz och det var första gången i mitt liv som jag varit på dans, suttit still och ändå svettats så håret blivit blött...

Nåja. Snart är hösten här o då blir det väl lite kallare. Fast man kanske skulle satsa på en tidig vårbebis nästa gång. Jag brukar frysa under vintern så en sådan här temperaturhöjning i kroppen skulle inte skada då :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tjihooo! Igår köpte jag en syskonvagn :bump::bump:

Nu ska vi bara lista ut hur vi ska få plats med alla sängar :crazy:
Vi bor i ett litet hus, på övervåningen finns det bara ett sovrum och hall. Vi ska bygga ut huset så det blir två barnrum men byggaren kommer i början på oktober och lär ju inte hinna klart innan bäbis kommer.... :o
I hallen uppe har vi idag skrivbord med datorhörna. Får väl ta bort det så länge och ställa den blivande storebroderns säng där. Det finns inte ens en dörr in till sovrummet så han behöver ju inte känna sig ensam för det :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Bild på busen och vagnen :D

1098067_367816913321534_1033217448_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Går in i vecka 36 imorgon och nu börjar det absolut sista pysslandet. Ska möblera om lite bland lillgrabbens möbler, sortera in alla kläder i trådbackarna och lite sånt. Idag var mina föräldrar här och hälsade på, så då fick jag äntligen hit rottingkorgen som nu står i sovrummet. Samma korg som både jag och min pappa legat i som små. :love: Ska bara ordnas ny klädsel till den, men det är allt. :) Inte packat BB-väskan, men det börjar väl bli dags att tänka på det nu snart också. :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh visst är det kul att planera hur man ska lösa allt :) Fin vagn ni har skaffat! jag köpte ju bara en vanlig begagnad vagn till en bebis, de andra barnen är för stora för att åka vagn nu.

Vi har ju också lite funderingar på hur lillasysters rum ska bli, tänkte ta ner spjälsängen till nedervåningen nu i dagarna och bädda och göra fint :love: Den ska stå bredvid dubbelsängen här i tv rummet. Tänkte göra någon slags sänghimmel också men har inte letat efter tyg än, får se vad jag hittar.

Hade egentligen redan bäddat för det kunde jag inte låta bli att göra direkt jag kom hem med sängkläder från ullared, men nu har jag tvättat igenom allt, även de nya bebiskläderna. Så roligt att förbereda!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Roligt med samma rottingkorg som både du och din pappa legat i :) har du ingen bild på den?
ja packa bb väskan låter som om det kan vara dags snart ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 184
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 969
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 359
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp