Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@hljomalind Gud vad skönt att det går bra med pappan! Jag har för mig att det var ett orosmoment för dig, med tanke på hans problematik?
Hej på er!
Ger mig in i diskussionen om släktingar! Jag har ju bara mormor och morfar som ställer upp. Farmor och farfar är alldeles för upptagna med sina egna liv och verkar ärligt inte bry sig vilket är jätte jobbigt, speciellt när dottern frågar varför hon aldrig får vara där...
Mormor och morfar är guld värda och jag vet ärligt inte hur jag skulle klara mig utan dom! För jag lever inte ett Svensson liv, vi jobbar mycket, och mannen är ofta borta både dagar och nätter. Detta har jag tidigare märkt att många har svårt att förstå, att vi inte jobbar 7-17 och är lediga på helgen och har sex veckors semester. Att vi inte delar lika på hushållsarbetet osv. Min dag just nu är som följer, jag vaknar vid sex med Olle ger välling klär oss, ut till stallet och fodra, väcka dotter, fixa frukost se till att dotter kommer till skolan ta ut hästarna, mocka, söva Olle, fixa tvätt, disk mm. Lunch till Olle, leka på eftermiddagen, hämta dotter från skolan, mellis, om maken kommer hem så fixar jag stallet, rider etc. Handlar mat, laga kvällsmat, läxa med dottern, natta barn, plocka undan, lägga mig själv, och så ett par nattvak med Olle innan dagen börjar om. Är inte mannen hemma på kvällen får jag dessutom fixa allt med hästarna och barnen själv med Olle på höften.
Så ni kanske förstår att det är underbart att få avlastning!!!
Hur som helst så har min ena bror gått och gift sig med en riktig ragata! Hon har tutat i min bror att våra föräldrar inte tycker om honom eller deras barn, att de bara bryr sig om mig och min mans barn, vilket är helt befängt, de älskar deras barn också och vill gärna passa dom, men dom frågar ju aldrig!
Det har varit många turer kring detta och min bror har ringt till mina föräldrar och sagt att dom inte tycker om deras barn osv. Mina föräldrar blir ju jätte ledsna förstås! Sist hade min bror och hans familj lånat våra föräldrars husvagn som står på vår gård, när de lämnat tillbaka den så var mina föräldrar här dagen efter, då kommer min bror och hans familj förbi då de glömt något i husvagnen. Jag är inne och borstar tänderna men ser genom fönstret hur de knappt hinner komma fram innan de kastar sig i bilen å åker här i från. Jag hinner inte ut och hälsa och dottern hinner väl precis utanför dörren och ser sina kusiner åka iväg hals över huvud. Mina föräldrar är helt förstörda, de har inte ens sagt hej, har bara sagt att de inte behöver passa barnen som de skulle göra, för det ska hennes föräldrar göra! Barnen vågar knappt titta på mina föräldrar å så kastar de in barnen och åker... Problemet; mina föräldrar hade mage att vara och hälsa på mig....
Så roligt är mitt liv!