Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Tid är ju inte satt och datum är ju rätt så flexibelt så det är bara att komma med fler förslag om det inte passar :)

Tid är ju inte satt och datum är ju rätt så flexibelt så det är bara att komma med fler förslag om det inte passar :)

Mmm vore ju roligt gjorde nå liknande då jag väntade barn 1:D mkt roligt allra hällst de sista mån då man är hemma och har all tid i värden;) Men någon dag borde ju funka;)

KL

Idag har vi varit på vårt RUL! Allt såg bra ut, dessutom fick vi reda på könet..

Vi hade väl egentligen inte bestämt om vi ville veta eller ej, men nu var det väääldigt uppenbart (han brås på pappa, enligt pappa själv.. :p)

I alla fall känns det rätt skönt att slippa leta unisex-kläder.

Bild på underverket:
43d0afac.jpg

Liten fot.. :)
92fa6796.jpg

Blev framflyttad 9 dagar, BF 24 oktober.

Senast ändrad:

Vet snart inte vad jag ska göra med min sambo längre :cry:
Han har fortfarande inte berättat nå för varken sin pappa eller sina syskon eller sin farmor och farfar och det är 1½ vecka sen vi va på RUL.
Och han sa att han skulle berätta efter vi varit på RUL och sett att allt va som de ska.
Vill ju kunna lägga upp bild på det lilla livet på fb men de går ju inte eftersom att han inte har sagt nå till sin släkt än, eftersom att jag har både hans pappa, låtsas mamma och systrar som vänner där.

Blir galen snart :cry:
Alla mina vänner på fb blir förvånade när jag säger i chatten där att jag är gravid och frågar varför jag inte har lagt ut nå om det på fb.

Börjar bli riktigt ledsen nu. Han vill inte ens kolla på bilderna. när jag fårgar så säger han bara "jag har redan sett dom när vi va där" :cry::cry::cry:

Jag ska på ultraljud i morgon! Fick frågan av en arbetskamrat om jag skulle ta reda på könet eller ej, men jag vill nog vänta till förlossningen :o

Får se om de ändrar mitt datum, än så länge är det 28 oktober, bara några dagar efter dig ;)

Vilka fina och tydliga bilder ni fick :bump:

Var det planerat? Är han chockad eller bara avig? Är ni unga?

För oss var det så oplanerat det kan bli. Jag testade positivt på vår 3-månaders dag, inte helt optimalt..
Tack och lov har min blivande sambo varit helt underbar, han pratar mer om bebis än jag. Kan inte låta bli magen, är superstolt och verkligen underbar!

Jag kan säga att jag verkligen inte hade pallat annars, speciellt eftersom det kom väldigt fort och oplanerat.

Känns som din sambo kanske inte riktigt känner sig mogen, många får ju en sån kris. Jag hade en själv, tänkte typ att jag är för ung och att jag skulle ut och resa massa först. (Och då är jag 29 år och har bara åkt buss till Spanien 1 gång, så nåt resande har aldrig varit aktuellt heller..) :p

Men man kan ju bli lite chockad, speciellt om det inte var jätteplanerat.

Är du säker på er relation i övrigt?

Ja det var planerat. Jag är 24 och han 28 och båda vill ha barn innan vi är 30.
Jag jag är säker på våran relation till 110%, dels eftersom att de va han som tog initiativet(stavning?) till att vi blev tillsammans och även han som tog initiativet till att vi blev sambos (han hade egen lägenhet och jag bodde hos pappa innan, så flyttade hem till honom)

Sen har vi känt varandra i lite mer än 1 år. så vi känner ju varandra väldigt bra eftersom att vi va vänner innan och så.

Tror han va chockad i början men det borde han ju inte vara längre dels med tanke på att jag är i v.16+1 samt att han har fått se att det ligger en liten bebis i min mage och allt va som det skulle med den.

Han borde va mogen eftersom att de va han som började prata om barn först sen är han uppväxt med småbarn runt omkring sig då han har en lille syrra(som är född 89) sen har hans stora systrar alltid haft småbarn

Vad kul, hoppas det går bra!

Ja, haha, vi hade nog också tänkt oss att vänta. Eller, vi sa innan att vi inte tänker be dem leta efter kön. Däremot bad vi BM säga till om hon såg det så fick vi ta ställning då.

Så hon bara "nu vet jag!", men då såg ju jag med det, det fanns ju ingen tvekan. Bara pappan som satt som ett frågetecken, så vi fick förklara.. ;)

Lycka till!

Taack så mycket!

Ja vi får väl se, kanske vi också ändrar oss när vi väl är där :p

Som det känns just nu så skulle jag vilja veta könet, sambon är mera tveksam. Sen tror jag inte att de berättar det ändå på sjukhuset här utan då måste vi förmodligen göra ett privat ul.

*kl*
Glömmer uppdatera i denna tråden, hänger ju mest i vårmammor tråden.
Har Ul den 1 juni och var på ett första besök hos aurora barnmorskan i halmstad igår. Bröt ihop när vi kom in på förlossningsavdelningen, nu har jag fått en tid till narkosläkare nästa vecka och ska få en bedömning inför en EDA. Så att jag vet innan om det är möjligt att få så att det inte blir som förra gången.
Går in i vecka 19 i morgon, känner lite sparkar ibland men inte varje dag. Är inne i en ny trötthetsperiod och jag som ska börja jobba snart. Det är kanske dags att börja äta lite järntabletter för säkerhets skull.

*KL

Vi var pa kontroll hos lakaren idag. Kanns lite onodigt att aka over en halvtimma och betala over 300 for att ta blodtryck och lyssna pa bebis men vad gor man inte.
Fick iaf veta att allt sag bra ut pa UL vi gjorde forra manaden - lite segt dar men jaja.

Daremot borjar jag fa svart for hela viktgrejen. Jag kanner mig som en julgris. Har lagt pa mig drygt 14kilo redan och ar nu uppe i 73 kilo till 181 centimeter. Nog for att jag tyckte illa om att vara mager men det har ar annu varre. Inget kul alls!

Ar forovrigt i v23 +2 idag.

Här är alla läkarbesök som går via barnmorskan gratis, är det så olika runt om i sverige :confused:

Med anledning av cormintas avsaknad av prickar i sin text antar jag att hon bor utomlands ;)

Jag vet inte om jag gått upp lite för lite i vikt istället? Har alltid haft galen ämnesomsättning och vägde in mig hos barnmorskan på 58 kg till mina 177 cm. Brukar ligga ganska stadigt på 57-58. Nu väger jag 62 så det kanske är ok? Jag har alltid och äter nu också som en häst ;) Va bara i början där med illamåendet som jag åt lite dåligt men gick inte ner något då iaf..

Är i vecka 21+4 kan tilläggas.

Var så trött i morse så jag såg inte ens att det fattades prickar, eller så börjar linserna bli för gamla :angel:
Jag går in i v 18+0 idag!

Har börjat få sammandragningar igen, de har hållt sig lugna ett par veckor annars.
Igår ringde jag vc så de ska skicka en kopia av magnetröntgen till mig så att jag kan ha med den nästa vecka när jag ska träffa narkosläkaren. Börjar bli nervös, tänk om han/hon säger nej:eek:

Jag vägde 57 då jag skrev in mig på mvc väger nu ca 60 kg är typ i v 17+ Jag och de på RUl är inte riktigt överäns! Kan inte stämma Har räknat och räknat men som jag nog nämnt har mina 2 andra barn varit små vägt runt 3kg och båda födda enligt min räkning och enligt RUL 1-2 v innan BF så vi får se tror dock att vikten börjar komma snart är hungrig hela tiden..;)

Jag vägde 57 då jag skrev in mig på mvc väger nu ca 60 kg är typ i v 17+ Jag och de på RUl är inte riktigt överäns! Kan inte stämma Har räknat och räknat men som jag nog nämnt har mina 2 andra barn varit små vägt runt 3kg och båda födda enligt min räkning och enligt RUL 1-2 v innan BF så vi får se tror dock att vikten börjar komma snart är hungrig hela tiden..;)

Ska tillägga att jag är ca 174 cm lång;)

*kl*

Behöver hjälp med att hitta bekväma underkläder! Här i stan finns bara lindex och kappahl. De har bara mammatrosor i bomull, jag vill ha trosor i samma matrial som typ sloggi så att de sitter på plats. De jag har nu är slappa och stannar inte där de ska:crazy:
Bh är ett annat problem, amnngsbh har de bara i storlekupp till 85 D, de är dessutom väldigt små i storlekarna. Visst har de bra utbud i stora modeller, men alla är med bygel. Jag har fortfarande mjölk kvar sedan jag ammade lill-grabben och är lite rädd för mjölkstockning.

Tips på bra affärer, gärna halmstad eller växjö, det är dit jag åker mest. Eller internetsajt förstås!

Jag bor i Canada sedan fyra ar tillbaka. Precis som i Sverige har de fri sjukvard men bara om man har ohip (ontario health insurance program). Eftersom mitt uppehallstillstand drar ut pa tiden (vill inte ens ga in pa det men myndigheter ar likadana worldwide) har jag inte blivit resident annu.
Vi har kopt privat forsakring till mig som kostar multum men eftersom jag aldrig gar till lakaren insag vi inte att det bara tacker akiutfall forrans nu nar jag blev oplanerat gravid. Det ar alltsa ombudet som salde forsakringen som schabblat och nu star det ord mot ord.
Allt detta leder till att vi betalar cash varje gang vi skall till lakaren. Och det ar laskigt manga ganger under sommaren nu. Samt saklart UL och for att inte tala om sjalva forlossningen som kommer bli ett kostsamt kalas.
Jippi!

Angående vikt gör jag som min mor - går ner i vikt istället. Jag har gått ner två kilo sen inskrivningen. Och då har jag inte mått illa eller ätit mindre.

Men det gör mig absolut ingenting faktiskt.. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar