Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hade dom tänkt ett varv extra hade den ju inte behövt fixas om dom gjort allt i den ordning dom sagt? Fixa tävlingarna, fixa marknaden, fixa byteshandel WT/FT/DP/HRC först, sen lagt till begränsning, och sedan en care for all. I den ordningen tvivlar jag på att det hade varit lika mycket ramaskrik.
Att fixa buggen är ju med i det du skrev också? Tror helt ärligt att ordningen inte hade spelat nån roll för protesterna, folk verkar mest gnälla på att de inte kommer kunna avla trots för många hästar och det är ju något som sagts från början att man egentligen inte ska kunna. :)

Jag kan vara intresserad, men kan inte komma in på hästarna via mobilen utan länk. Kan du skicka länk på en av oldiesarna så kan jag klicka mig vidare
Oj, oj, oj, här har det rensats! Mer än hälften av hästarna i stallet har åkt till Gisela. Nu har jag ett par fler boxplatser än hästar. :rofl:

Jag har dock några hästar som bara står och skräpar som jag inte vet om de är intressanta eller om de borde få en biljett till Gisela de med. Någon som vill ha, eller är de dåliga?
Visa bifogad fil 32867

Jag tror det blir bra med hardcap! Inte för mig och mina stackars 50 boxar, men i allmänhet :p Tror det kommer göra att folk nischar sig och samarbetar i högre utsträckning.
Hoppas det blir billigare med DP-boxar snart och att det kommer vettiga funktioner för samarbeten, typ dom där klubbarna.

Vet inte om jag har missat vad som är så bra med sådana mängder för det kan väl inte vara kvalité på dom? Jag tänker att det är en spelare som sparar allt skräp som egentligen borde skickas till Gisela, men jag har ingen koll på vilka dom spelarna är eller vad dom har för hästar och vad de vinner på att ha så många.
Kvalitet vet jag inte heller om de har på hästarna, men man kan ju få ihop galna mängder XP, och levla mycket snabbare än alla andra, samt swoscha förbi på rankinglistan. Sedan som du sa innan så är det ju lättare att avla om man har många hästar.

Ujuj. Jag får nog låta bli att avla ett långt tag framöver då. Mina äldsta hästar börjar ju närma sig 20 årsåldern och jag tänker att de kommer ju också att dö och därmed minska hästantalet också. Hmm. Men skulle nog kunna minska lite också, och vänta på att fölen ska växa upp. (Suck :grin:)

Men jag skulle definitivt kunna öka antalet stallplatser ... om de inte vore så dyra! Jag har inte råd med att köpa mer än en åt gången och det tar hur länge som helst mellan gångerna. Det märks liksom inte när man köper en stallplats, bara en siffra högre samtidigt som DPna minskar kraftigt. Lite tråkigt.

Det finns några saker jag tycker är frustrerande med kommande uppdateringen, även om jag i grund och botten inser att det behövs. Delvis upplever jag att Delo & team ibland faller för påtryckningar från spelarna, vilket också är bra då vi har möjlighet att påverka i vilket riktning spelet tar med tanke hur nytt det faktiskt är och fortfarande utvecklas. Men ibland känns det som att de som skriker högst, är de som får sin vilja igenom, vilket innebär att vissa beslut som tas är kanske inte helt igenomtänkta. Jag tycker tidsramen innan det är implementeras är i snålaste taget och jag tycker att man borde fundera över möjligheten att köpa fler boxar än 200.

Sist tycker jag beslutet att 'care all'-knappen skall inaktiveras när man går över gränsen är konstig. Jag förstår varifrån i diskussionen det kommit ifrån men faktum är ju att en av anledningarna att man ibland hamnar över gränsen är ju att vissa föl tar länge tid att få sin stjärna, du kanske inte har möjlighet att spela aktivitet varje dag och vips har de flyttat ut. Dvs man planerar för att pensionera men vill få en stjärna innan och du måste då manuellt sköta om de för att kunna ställa ut = moment 22 och syftet med varför åtminstone jag köpte premium faller.

Det finns några saker jag tycker är frustrerande med kommande uppdateringen, även om jag i grund och botten inser att det behövs. Delvis upplever jag att Delo & team ibland faller för påtryckningar från spelarna, vilket också är bra då vi har möjlighet att påverka i vilket riktning spelet tar med tanke hur nytt det faktiskt är och fortfarande utvecklas. Men ibland känns det som att de som skriker högst, är de som får sin vilja igenom, vilket innebär att vissa beslut som tas är kanske inte helt igenomtänkta. Jag tycker tidsramen innan det är implementeras är i snålaste taget och jag tycker att man borde fundera över möjligheten att köpa fler boxar än 200.

Sist tycker jag beslutet att 'care all'-knappen skall inaktiveras när man går över gränsen är konstig. Jag förstår varifrån i diskussionen det kommit ifrån men faktum är ju att en av anledningarna att man ibland hamnar över gränsen är ju att vissa föl tar länge tid att få sin stjärna, du kanske inte har möjlighet att spela aktivitet varje dag och vips har de flyttat ut. Dvs man planerar för att pensionera men vill få en stjärna innan och du måste då manuellt sköta om de för att kunna ställa ut = moment 22 och syftet med varför åtminstone jag köpte premium faller.
Håller med helt och hållet, men jag tror ju att det är fullt möjligt att påverka nu också - om man sakligt kommer med idéer och tankar. Om folk bara klagar på att hela grejen är dålig för att man inte kan ha för många hästar så lär ingen direkt lyssna heller.

Jag ser inte heller riktigt syftet med att care for all-knappen ska sluta fungera, i så fall vid mer än bara en häst för mycket. Sen kan jag väl personligen tycka att man borde kunna betäcka vid fullt stall, så länge det inte är överfullt, annars kommer man ju alltid behöva ha en extra box man aldrig kan använda (om vi förutsätter att man betäcker i princip dagligen). Jag tror ju att det faktum att man inte kan betäcka ston kommer räcka, för det finns ju inte direkt nåt syfte till att tjäna pengar och hålla på om man inte kan använda dem till att köpa hästar och/eller avla.

Men jag tror också att serverutrymme var en bidragande orsak till den här förhastade ändringen. Ren gissning, dock.

Håller med helt och hållet, men jag tror ju att det är fullt möjligt att påverka nu också - om man sakligt kommer med idéer och tankar. Om folk bara klagar på att hela grejen är dålig för att man inte kan ha för många hästar så lär ingen direkt lyssna heller.

Jag ser inte heller riktigt syftet med att care for all-knappen ska sluta fungera, i så fall vid mer än bara en häst för mycket. Sen kan jag väl personligen tycka att man borde kunna betäcka vid fullt stall, så länge det inte är överfullt, annars kommer man ju alltid behöva ha en extra box man aldrig kan använda (om vi förutsätter att man betäcker i princip dagligen). Jag tror ju att det faktum att man inte kan betäcka ston kommer räcka, för det finns ju inte direkt nåt syfte till att tjäna pengar och hålla på om man inte kan använda dem till att köpa hästar och/eller avla.

Men jag tror också att serverutrymme var en bidragande orsak till den här förhastade ändringen. Ren gissning, dock.
Håller med (igen :p ).

Tror som du att servern är orsaken till att man tidigarelagt beslutet. Jag hade uppskattat om man gett en heads up att detta är på gång i en snar framtid och kanske gett folk en chans att dela sina åsikter om på vilket sätt osv, istället som nu där det blir ramaskri över beslutet som är taget och se helt plötsligt backar Delo & team/ändrar och så förutsättningarna helt annorlunda. Såsom skett flera gånger tidigare.

Fö, HR och alla deras påhitt känns inte jätteviktigt just nu, för titta på den här lilla grabben :love:
32882

Såg att skaparen av HR studbook stängt den nu, blir spännande och se vad det kan komma för fler konsekvenser i framtiden :nailbiting:

Såg att skaparen av HR studbook stängt den nu, blir spännande och se vad det kan komma för fler konsekvenser i framtiden :nailbiting:
Det som kommer hända är att ett antal personer lackar ur och försvinner vilket minskar en redan liten spelarbas, Det finns bara lite drygt 34000 användare men en mycket stor andel av de användarna är inaktiva. Det är rätt få personer som ska stå för kostnaderna för spelet.

Oj, oj, oj, här har det rensats! Mer än hälften av hästarna i stallet har åkt till Gisela. Nu har jag ett par fler boxplatser än hästar. :rofl:

Jag har dock några hästar som bara står och skräpar som jag inte vet om de är intressanta eller om de borde få en biljett till Gisela de med. Någon som vill ha, eller är de dåliga?
Visa bifogad fil 32867
Är Olivia Grace kvar? Hon kan få flytta till mig Qarusell i så fall :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 143
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V