Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart!
Har du hunnit iväg? Kommer vara online lite sporadiskt, så om du har discord brukar jag kan se det snabbare. 😊

Jag tar och ger mig in på discorden senare idag. Ser ut som det hinner ramla ut fler PRE-föl under dagen ändå. :)

Ajaj. Då blir det till att hårdrensa. Får nog göra mig av med ett gäng AT som är avlade med diverse Aytac- och Nelairahingstar. Kan inte vänta på att de eventuellt ska visa sig vara bärare.

Varför fy fan? Det är väl fullt rimligt?

Enligt vem? Jag tycker iaf inte det är roligt när man begränsas så mycket.
Tyckte det räckte med att man inte kan köpa hästar när man är på max/över när dom satt en maxgräns på 200 boxar. Ska dom införa hardcap så tycker jag att det ska utökas max antal boxplatser/man får köpa så många boxar man vill så länge man är villig att betala vad det kostar.

Fast alltså, att man inte kan ha överfullt stall är väl rimligt, vad ska annars maxantalet vara till för? Och varför ska man köpa mer plats? Att 200 är absolut max är ju en annan sak.

Man begränsades ju från att köpa in fler hästar, det tyckte jag räcke gott och väl. Antingen fick man välja att kunna köpa hästar man ville ha, eller så fick man nöja sig med att avla med dom hästar man själv föder upp.

Eftersom dom kommer begränsa att kunna avl, kommer man ju aldrig komma framåt i aveln. Jag som satsar på max GP på Akhal-Teke, får inte ens 1/5 föl som är något att spara och då har jag ändå bara 75 hästar och lika antal stallplatser. Jag har kanske 50 märrar, alla betäckta hela tiden, och ingen av dom är särskilt dålig (GP på minst 730 med några få undantag, och har inte kvar hästar under 320 endurance/310 race confo), och ändå får jag nästan inga föl som kommer upp i 740-745, vilket är mitt mål för att kunna fasa ut de ston som exempelvis har 720 i gp.
Att då inte ens få betäcka ston om man har 75/75, kommer göra att hela aveln stannar av för mig. Jag skickar alltså 10+ föl till Gisela i veckan. Jag skickar även föl med GP 740 till Gisela om confon är för dålig...

Jag har inte spelat alls mycket den senaste tiden. Dels pga att jag har haft väldigt fullt upp, men också för att jag har haft för många hästar. Nu när maxgränsen plötsligt blir definitiv så ska jag försöka rensa upp i stallet. Det blir många fina pållar att säga farväl till... :down: Men kanske det blir roligare att spela när det inte är ett heltidsjobb att bara klicka sig igenom alla hästar.

Det kan jag köpa. Eller till och med ha HRC-pris för fler än 25. Nu finns ju premium som kan få folk att köpa DP, så stallplatser är inte ”enda” användningen längre.
Och premium har man ingen nytta av, om man som Jag köpt det enbartför care for all knappen. Så fort du har en häst för mycket ska den sluta fungera...

@Trott mfl Men jag ser ändå inte problemet. Jag har haft 200 boxar och ungefär lika många hästar i flera månader och jo, jag kommer framåt i aveln för det... Varje morgon börjar med utsortering, tills jag kommer ner på/under 200. Vad är det jag inte fattar? :p Ska tilläggas att de flesta stona är dräktiga hela tiden och jag får oftast mellan 5-8 föl om dagen...

Eftersom dom kommer begränsa att kunna avl, kommer man ju aldrig komma framåt i aveln. Jag som satsar på max GP på Akhal-Teke, får inte ens 1/5 föl som är något att spara och då har jag ändå bara 75 hästar och lika antal stallplatser. Jag har kanske 50 märrar, alla betäckta hela tiden, och ingen av dom är särskilt dålig (GP på minst 730 med några få undantag, och har inte kvar hästar under 320 endurance/310 race confo), och ändå får jag nästan inga föl som kommer upp i 740-745, vilket är mitt mål för att kunna fasa ut de ston som exempelvis har 720 i gp.
Att då inte ens få betäcka ston om man har 75/75, kommer göra att hela aveln stannar av för mig. Jag skickar alltså 10+ föl till Gisela i veckan. Jag skickar även föl med GP 740 till Gisela om confon är för dålig...
Fast det räcker ju att minska till 74/75 så kan du betäcka hur många ston du vill? Eller köpa ännu en stallplats. Rensar du regelbundet blir det ju inga problem?

@Trott mfl Men jag ser ändå inte problemet. Jag har haft 200 boxar och ungefär lika många hästar i flera månader och jo, jag kommer framåt i aveln för det... Varje morgon börjar med utsortering, tills jag kommer ner på/under 200. Vad är det jag inte fattar? :p Ska tilläggas att de flesta stona är dräktiga hela tiden och jag får oftast mellan 5-8 föl om dagen...

Det krävs ju ärligt talat en väldans massa DP för att nå upp till 200 boxar. Nu kommer jag säkert låta assnål/asfattig men jag tycker det kostar alldeles för mycket per box om man ska köpa DP för att utöka stallet.
Att tjäna DP i spelet tycker jag är för svårt i förhållande till vad stallplats kostar.

(om jag låter grinig i mina inlägg så är det för att jag haft en riktig skitdag och denna uppdateringen spädde på :p Är inget personligt alltså riktat till någon, jag kanske egentligen inte borde skriva alls idag..men men)

Det krävs ju ärligt talat en väldans massa DP för att nå upp till 200 boxar. Nu kommer jag säkert låta assnål/asfattig men jag tycker det kostar alldeles för mycket per box om man ska köpa DP för att utöka stallet.
Att tjäna DP i spelet tycker jag är för svårt i förhållande till vad stallplats kostar.

(om jag låter grinig i mina inlägg så är det för att jag haft en riktig skitdag och denna uppdateringen spädde på :p Är inget personligt alltså riktat till någon, jag kanske egentligen inte borde skriva alls idag..men men)
Visst behövs det massa DP för att komma upp i 200 boxar, men det var inte poängen. :p Poängen var att det går att avla och komma framåt utan att överbefolka (-hästa) sitt stall, även om man rensar ut regelbundet och inte utökar antalet boxplatser. (I mitt fall för att jag inte kan, i någon annans fall för att man inte har DP eller lust/råd att köpa sådana för riktiga pengar.)

Ingen fara med ev grinighet! Hoppas din dag rättar till sig! :)

Absolut, samtidigt krävs det serverutrymme för många hästar och det är inte gratis. Nånstans måste ju det finansieras också.

Vad gäller mängden hästar som krävs så är det väl mer mängden raser som är avgörande. Med 100 boxplatser fixar jag två raser med marginal (har få hästar av en tredje ras) och komma framåt, utan att ens avla på alla (några är rena tävlingshästar/gamla avelshästar).

Så omöjligt är det absolut inte, även om det säkert kan kännas skit, speciellt på en dålig dag! Hoppas resterande delen av dagen blir lite bättre för dig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 143
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka