Visst behövs det massa DP för att komma upp i 200 boxar, men det var inte poängen.Poängen var att det går att avla och komma framåt utan att överbefolka (-hästa) sitt stall, även om man rensar ut regelbundet och inte utökar antalet boxplatser. (I mitt fall för att jag inte kan, i någon annans fall för att man inte har DP eller lust/råd att köpa sådana för riktiga pengar.)
Ingen fara med ev grinighet! Hoppas din dag rättar till sig!![]()
Nej det förstår jag, men en spelare som inte har riktiga pengar att köpa DP för kommer sitta fast med dom boxar man kan köpa för hrc under väldigt lång tid. Och spelet tyckte jag var hur segt som helst när man knappt hade några boxar och det kändes som man knappt kom någonvart. Och det står verkligen stilla om man vill avla mer än en ras eftersom man då bara kan ha några enstaka av varje, och med den RNG som är i spelet krävs det egentligen(min åsikt såklart
Själv köpte jag DP rätt snabbt när jag nått max antal boxar man kan köpa för hrc för det var liksom inget kul. Men det är det ju inte alla som kan heller.
Är därför jag tycker det är sånt slap in the face till de som inte har råd och det känns som spelet drar mot P2W.
Tack!
Kl
Och jag fattar ju självklart att dom måste ha en inkomst, men jag tycker inte att betalning med riktiga pengar egentligen ska påverka framgången i spelet, utan hålla sig till "extra"grejer, typ bakgrunder, andra bilder på rasen (som i howrse), speciell utrustning (som syns på hästens bild men inte påverkar resultat) och annat liknande.
Kan större MMORPG-spel klara av det så borde ju ett litet spel som HR klara det kan jag tycka.