Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmmm.. Jag har 7 mustangston att betäcka idag och sitter och spånar på hingstar. Ingen av dem är toppenbra och de bättre är såklart släkt med de bästa hingstarna. Jag önskar verkligen det gick att söka med fler kriterier så att det slapp bli så här hopplöst :banghead: Skulle gärna hitta en ny hingst åt varje för att prova nytt blod men..
Är de släkt med Elvis?

Hmmm.. Jag har 7 mustangston att betäcka idag och sitter och spånar på hingstar. Ingen av dem är toppenbra och de bättre är såklart släkt med de bästa hingstarna. Jag önskar verkligen det gick att söka med fler kriterier så att det slapp bli så här hopplöst :banghead: Skulle gärna hitta en ny hingst åt varje för att prova nytt blod men..

Vad söker du för något? :)

Jag inser också att jag har alldeles för många avelsston, både inom islandshästarna och welsharna. Men jag kan knappt hitta en enda som jag kan tänka mig att skiljas ifrån. Det blir ju problematiskt eftersom jag förhoppingsvis ska få fram lite fina stoföl från dem som jag sedan vill behålla... :nailbiting:

Fått tre föl idag. Två av dem helt okej men tyvärr hingstar.
En av dem med 12 G och GP för distans på 303, e. Bahij som tillhör @Tokyo. Kan nog gå att sälja som tävlingshäst då den är vuxen (om det finns plats i stallet). Funderar på att gör om kombinationen och se om jag kan ha tur att få ett sto då.
Den andra lite tråkigare. Han är efter en annan utomstående hingst och har 1VG 11G samt GP 650, tyvärr ligger alla intressanta grenar under 290 GP. Han har lägre GP än bägge sina föräldrar. Kommer nog inte gå att sälja ens som vuxen.
Den tredje rätt dålig, ett sto 0-11-1. Som tur är är det inte jag som är 'mamma' till det stoet. Märra var dräktig när jag köpte henne. Kombinationen var 662+ 660 och ut kom 645, bägge föräldrarna har stjärna men det få knappast ungen :(. De första två showerna är på ungefär 74.

Ugggh! Fyra föl som fötts idag, tre av dem riktiga besvikelser. :(

Den här hingsten hade varit okej om det inte varit för det där nedrans A:et. :arghh: https://www.horsereality.com/horses/272933/kafli

Det här stoet är en ren medelmåtta. Fux som inte fick pappans silver. https://www.horsereality.com/horses/272927/keila

Men värst är den här. Visst, det var en chansning eftersom pappan ju faktiskt inte är så bra, men jag hade hoppats att stoet skulle väga upp det bättre. 12 G. Fick ett CR-anlag från dubbelgula pappas sida, men VAD SPELAR DET FÖR ROLL när den också ärver det nedrans jäkla skimmelanlaget. Och inte fick den mammans RN heller. Nu kommer den ju aldrig gå att sälja. :arghh: https://www.horsereality.com/horses/274975/

Det här fölet är okej. Vi får se vad det blir av henne. https://www.horsereality.com/horses/272925/mono

/slut på rant

Det blev en av @Wingates fina hingstar till min Akhal-Teke, nu håller jag tummarna för att det tar sig och att det tittar ut något roligt om en halv evighet :D

Ett mustangsto kvar som jag inte hittat någon hingst till. Hon verkar omöjlig. Kanske blir min vanliga hingst och hoppas på att ha tur med siffrorna helt enkelt. Hoppas hoppas.. :nailbiting:

Jag inser också att jag har alldeles för många avelsston, både inom islandshästarna och welsharna. Men jag kan knappt hitta en enda som jag kan tänka mig att skiljas ifrån. Det blir ju problematiskt eftersom jag förhoppingsvis ska få fram lite fina stoföl från dem som jag sedan vill behålla... :nailbiting:
Säg till om du har Islandsston att sälja. Jag är ute efter bra material att utöka med nu när jag gör mig av med alla PRE:er.

Även trakehners om nån sitter på nåt säljbart. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar