Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick tag på en palomino-quarter (hingst) på foundation som visade sig vara inte helt genomusel. 1 VG och 11 G, vilket ju känns ganska imponerande med tanke på de gula quarters jag har stött på tidigare (ja, som den där jag klickade hem som visade sig ha, vad var det, 6 BA?). Jag slängde ut den på foundation till vad jag trodde var överpris på 50.000 HRC, men det tog inte många timmar innan han var såld. :up:

Min egen uppfödning som föddes för ett par dagar sedan var jag bara tvungen att åldra upp. Idag är det flera stycken som har använt honom till sina ston. Kul när man får fram något fint! https://www.horsereality.com/horses/265286/lancer

Jag :D:up:
Till ett av mina favorit-ston (förra fölet som föddes för några dagar sedan gick från 637 i GP på båda föräldrarna till själv 659 och har blivit day champion sex gånger hittills) så hoppas på något liknande :bump:

Senast ändrad:
Angående körning som vi pratade om förut och jag nämnde att jag hade satt en welsh där. Hon har ni avslutat träningsnivå med 10 vinster, 12 andra platser och 4 tredje platser. Det är jag ändå glad för :D

Finns det ett namn på den här färgen? Jag kan ju läsa mig till det mesta på wikin men namn hittar jag inte (kanske inte finns?):confused:

https://www.horsereality.com/horses/272184/

Edit: och om någon råkar ha bild på hur en sådan färg ser ut som vuxen blir jag glad :up:
Genetisk verkar det vara en gulbrun. Antagligen mörkare än de brukar vara eftersom någon skrivit ”sooty” i tag-en (men sooty syns inte på föl), så kanske gulbrun på basen av svartbrun istället för ”vanlig” brun?

Just nu är det överfullt men jag har auktioner på några och ska pensionera några föl... 3-4 dagar? Är det ok?
Det blir fint. Hör av dig när det lossnar platser :)

Elvis är det ja :D:love: Han är 690gp 3vg9g så jag skulle vilja ha en minst lika bra hingst efter honom men då behöver ju stoet vara minst lika bra och inte något syskon.
Jag har ett sto på bakning med 5vg men hon har ett AV och "bara" 633gp - så jag tror inte att det kan bli en toppen avkomma så lätt.

Jag nämnde siffrorna i svaret ovan här och även om ditt sto är sött och dessutom 5Vg :up: Så är GP siffran för låg tyvärr, tack iallafall.

*kl*
Alltså, jag tänker att jag betalar kanske 5000 HRC oavsett vad resultatet blir - låter det som en rimlig prissättning?

Jag har ett stoföl på tillväxt som kanske skulle kunna passa när hon är vuxen? GP693, 2VG 10G. Lite linjeavel på HR_MT_01129, men inte i första led i alla fall :)
https://www.horsereality.com/horses/253217/foal-doe-253217

Jag har ett stoföl på tillväxt som kanske skulle kunna passa när hon är vuxen? GP693, 2VG 10G. Lite linjeavel på HR_MT_01129, men inte i första led i alla fall :)
https://www.horsereality.com/horses/253217/foal-doe-253217

Det hade varit kul att se resultatet efter en betäckning mellan din Elvis @Asko och den här:
https://www.horsereality.com/horses/255135/foal-doe-255135

Linjeavel på både 01129 och 01082. Känns som att det antingen borde bli hur bra som helst, eller katastrof :D

Ni som tävlar på lite högre nivå (eller i världsdel med mindre konkurrens) där det är färre startande, vinner ni prispengar även om ni är enda startande tex?

Japp man får pengar ändå. :D
Sneeky!
Kan man förvänta sig att det bara är tillfälligt så få i högre klasser, att det kommer jämna ut sig när alla börjar komma ikapp? Eller kommer det alltid falla bort en del iaf kanske.
Funderar på om det är värt att bara träna förbi första nivåerna för tex reining (som verkar hopplöst slumpartat emellanåt) och ev fälttävlan.

Sneeky!
Kan man förvänta sig att det bara är tillfälligt så få i högre klasser, att det kommer jämna ut sig när alla börjar komma ikapp? Eller kommer det alltid falla bort en del iaf kanske.
Funderar på om det är värt att bara träna förbi första nivåerna för tex reining (som verkar hopplöst slumpartat emellanåt) och ev fälttävlan.
Ingen aning... Men kanske det blir lite färre iallafall? Kanske @Asko vet hur det var innan... :angel: Just nu tror jag man tjänar på att träna på om man inte har en jättebra häst som vinner ändå. Men det är bara en känsla. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar