Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat tävla mitt egenuppfödda superdressyrsto. Hittills 8 starter varav 7 vinster och 1 andraplats. Detta med 32-59 startande i klassen. Yeeee haaa! :D:bump: Jag har sjukt bra flyt nu känns det som... Har bästa hästarna i världen...eh...på internet! :up:

Jag har börjat tävla mitt egenuppfödda superdressyrsto. Hittills 8 starter varav 7 vinster och 1 andraplats. Detta med 32-59 startande i klassen. Yeeee haaa! :D:bump: Jag har sjukt bra flyt nu känns det som... Har bästa hästarna i världen...eh...på internet! :up:
Länk, tack! :D

Jag har lite beslutsångest över om jag ska betäcka det här stoet igen eller inte: https://www.horsereality.com/horses/102963/majora
Hela 5 average, dock landar hon runt 75 på shower, så det är ju inga katastrofala A:n, utan antagligen rätt höga. Men hon har rätt bra dressyrsiffror och landar på över 94% på nästan alla tävlingar... Vad ska jag göra?! :arghh:

Denna sötnos tittade precis ut. Såå söt, älskar färgen! :love:

Screenshot_20181221_110244.webp

Woho! Jag var på hästletarresa igår kväll. Mustangerna jag fångade var totalt värdelösa (utom en tovero med några VG, men låg GP). Alla åkte direkt till pension, utom det där stoet. Sen åkte jag till en annan kontinent och letade Oldenburger. Det var så trögt på foundation, så jag chansade och köpte en halvbra. Efter den kom en som lät bra, men var dålig. Men! Efter den! En liten hingst med 4 VG 😍 Helt klart bäst confo bland mina oldies! Så... Jag är rätt nöjd med mina inköp ändå. Nu kliar det i fingrarna efter att ändra upp honom, men mina DP tog nästan slut när jag köpte boxar igår

Woho! Jag var på hästletarresa igår kväll. Mustangerna jag fångade var totalt värdelösa (utom en tovero med några VG, men låg GP). Alla åkte direkt till pension, utom det där stoet. Sen åkte jag till en annan kontinent och letade Oldenburger. Det var så trögt på foundation, så jag chansade och köpte en halvbra. Efter den kom en som lät bra, men var dålig. Men! Efter den! En liten hingst med 4 VG 😍 Helt klart bäst confo bland mina oldies! Så... Jag är rätt nöjd med mina inköp ändå. Nu kliar det i fingrarna efter att ändra upp honom, men mina DP tog nästan slut när jag köpte boxar igår
Länk? 😊

Åh, det är en av de där som fått över 96%! Jag har bara en som nått 95 än så länge, men ett par på tillväxt som borde kunna nå högre... Du får hojta om du ska sälja nåt föl framöver efter den där. :angel:
Får väl se hur fölen blir... Det var inte så lätt att hitta en någotsånär matchande hingst... :nailbiting:

Hmmm.. Jag har 7 mustangston att betäcka idag och sitter och spånar på hingstar. Ingen av dem är toppenbra och de bättre är såklart släkt med de bästa hingstarna. Jag önskar verkligen det gick att söka med fler kriterier så att det slapp bli så här hopplöst :banghead: Skulle gärna hitta en ny hingst åt varje för att prova nytt blod men..

Alltså hur kan mina föl bli så dåliga? Hingst islänning, 597 gp, alla G, SWI, sto 591, 2 VG 12 G och roan. Ut kommer ett stoföl som har 568 (!!!) i GP... O_o:down: Och 13 G och 1 A dessutom. SUCK! Hon har dock RN så jag hoppas kunna sälja henne billigt.

Sneeky!
Kan man förvänta sig att det bara är tillfälligt så få i högre klasser, att det kommer jämna ut sig när alla börjar komma ikapp? Eller kommer det alltid falla bort en del iaf kanske.
Funderar på om det är värt att bara träna förbi första nivåerna för tex reining (som verkar hopplöst slumpartat emellanåt) och ev fälttävlan.
Ingen aning... Men kanske det blir lite färre iallafall? Kanske @Asko vet hur det var innan... :angel: Just nu tror jag man tjänar på att träna på om man inte har en jättebra häst som vinner ändå. Men det är bara en känsla. :)
Det föll bort en del hästar på vägen ja. Det blev mindre tävlande ju högre upp man kom. Sen beror det såklart på när man börjar tävla på en nivå och hur mycket träning som är klar :) Men en tränad häst som är uppe bland de högsta nivåerna borde vara värd en hel del bara för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar