Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här med stars. Får vuxna hästar stars för tillfället med?
Och i så fall - är det ändrat hur många som behövs?
Insåg att några av mina fått tillbaka sina stars, men inte alla?

Vuxna hästar har (väl?) alltid kunnat få star? Jag har haft hästar jag köpt som vuxna iallafall som sedan fått star, innan de nollställde allt, och alla mina vuxna mustanger har fått Star igen nu.

Alltså, det här med stars. Får vuxna hästar stars för tillfället med?
Och i så fall - är det ändrat hur många som behövs?
Insåg att några av mina fått tillbaka sina stars, men inte alla?
Jag tycker mig ha läst nånstans i wikin att det bara är föl som kan få stars, men har också noterat att mina vuxna fått tillbaka sina. Men kanske är det som @Mumfie säger, att vuxna alltid fått stars? För det vore ju inte första gången wikin är ouppdaterad. :p

Mina vuxna hästar har alltid kunnat få stars.

För övrigt väntar jag på ett föl idag... igen. Inte direkt ett superefterlängtat föl men jag blir alldeles förväntansfull i alla fall. :love:

Jag tycker mig ha läst nånstans i wikin att det bara är föl som kan få stars, men har också noterat att mina vuxna fått tillbaka sina. Men kanske är det som @Mumfie säger, att vuxna alltid fått stars? För det vore ju inte första gången wikin är ouppdaterad. :p
Vuxna har alltid fått stars, det står i wikin också. Däremot har jag sett att folk emellanåt skrivit i forumet att det bara gäller föl, av nån konstig anledning.

Okej, nu har jag rensat lite plats i stallet så innan dagen är slut behöver jag köpa en islänning. I morgon kommer det vara fullt igen.. :D

• Gilla
Reactions: Laa
Jaha, sorry, trodde du menade till avel. My bad! Vad räknar du som ”bättre”, så kan jag hjälpa till att hålla utkik?
Det var snällt :love: Men jag är lite snål av mig så jag vill ha kap :angel: Alltså, jag fattar att jag inte har råd med de bästa hästarna men vill ändå gärna ha en bra hingst som kan bringa in lite pengar på avel. Som min mustang hingst som kostar "bara" 2500 i avel men är rätt poppis så det kommer in slantar ibland :up: Men angående islandshäst så ser jag ju gärna om jag kan hitta en med över 600 i GP och åtminstone 14G, med någon speciell färg gen.

Vuxna har alltid fått stars, det står i wikin också. Däremot har jag sett att folk emellanåt skrivit i forumet att det bara gäller föl, av nån konstig anledning.
Jag har en liten teori(?) om det också. När de är föl så märker man ju äldre de blir desto bättre confo får de men efter de blivit tre år och man har ställt ut dem flera gånger under tiden de är föl utan att få någon 80p så är det inte troligt att de kommer att få en stjärna som vuxna.
Men å andra sidan så har jag inte provat ställa ut en äldre häst som kommit långt i träningen/tävlingarna... om jag inte glömt någon från förra gången.

Köpte lite på foundation eftersom jag hade tråkigt och hoppades att det skulle komma fram något roligt bakom. Det gjorde det inte direkt. 2 med vita huvuden och blå ögon, en skäck och ett helt ospeciellt sto som jag funderar på att behålla, dem andra gör jag mig av med igen. Bättre lycka nästa gång :rofl:

Köpte lite på foundation eftersom jag hade tråkigt och hoppades att det skulle komma fram något roligt bakom. Det gjorde det inte direkt. 2 med vita huvuden och blå ögon, en skäck och ett helt ospeciellt sto som jag funderar på att behålla, dem andra gör jag mig av med igen. Bättre lycka nästa gång :rofl:
Va, vita huvuden? Länka? :eek:

Vem var det som sökte gula PRE:er? Jag fick den här idag: https://www.horsereality.com/horses/267843/chiquitita
Och har nu 4 gulbruna ston (alla PRE-ston jag har...), så nån tänkte jag sälja. Eventuellt alla, men har inte så bråttom än. Det vuxna stoet är ju en guldgruva, både sett till tävlingar (japp, hon vinner dressyrtävlingar :love:) och avel. Så hon kanske får bli kvar även om alla andra säljs, men nån avkomma kan jag ju göra mig av med...

Jag har en liten teori(?) om det också. När de är föl så märker man ju äldre de blir desto bättre confo får de men efter de blivit tre år och man har ställt ut dem flera gånger under tiden de är föl utan att få någon 80p så är det inte troligt att de kommer att få en stjärna som vuxna.
Men å andra sidan så har jag inte provat ställa ut en äldre häst som kommit långt i träningen/tävlingarna... om jag inte glömt någon från förra gången.
Det har väl inte så mycket med ålder att göra, utan fitness och affection, tänker jag? När de står på 100 borde det inte hända så mycket mer, innan dess ökar ju resultaten i regel, vilket ju är rimligt.

Vem var det som sökte gula PRE:er? Jag fick den här idag: https://www.horsereality.com/horses/267843/chiquitita
Och har nu 4 gulbruna ston (alla PRE-ston jag har...), så nån tänkte jag sälja. Eventuellt alla, men har inte så bråttom än. Det vuxna stoet är ju en guldgruva, både sett till tävlingar (japp, hon vinner dressyrtävlingar :love:) och avel. Så hon kanske får bli kvar även om alla andra säljs, men nån avkomma kan jag ju göra mig av med...

Det var jag, fast just nu har jag 51 hästar och 50 platser... Men såg att du precis betäckte om henne med min hingst, du skulle ju ha sagt till om Bukepris! Hoppas det blir bra, han har dressyrat ganska duktigt på sista tiden faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 947
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar