Totalt Oldenburgarna med 71-73p i totalt hade nästan exakt likadan (med bara 1p skillnad) i GP.
MEN två av oldenburgarna hade 63 och 64i allmänt till skillnad från de andra hade 73 och 70 i bara GP. Men de hade ingen annan bättre poäng (i både GP och totalt) förutom den ena som hade 3p bättre totalt i en annan gren.
Jag har gått igenom min hela lista nu och markerat med röd text på de som har bättre poäng i andra grenar (både i GP och totalt). Och geez, det blev en del röd text. Några har röd text i både GP och totalt i annan gren än den de har som bäst i deras text, det måste ju finnas något dolt bakom dem som inte syns som gjorde att de rekommenderades till en annan gren.
Ja det finns ett problem med vår formel och det är ju att vi använt "worst "case", kan ju vara så att underliggande poängen är den högsta inom spannet och då är ju vår totala uträkning missvisande.
Jag tycker det gör det ännu mer lurigt att olika grenar kräver olika GP för att kunna stå sig. Jämför tex dressyr och körning. En av mina Normans är rekommenderad för dressyr och ja GP:n är högst för dressyr men det är bara decimaler som skiljer för körning (har dock som sagt inte hunnit titta på totalen ännu) och 66 p i snitt för dressyr lär ju inte stå sig mot trakhenerna medan i körning gör den kanske det. Lurigt som sagt