Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du skulle ju sagt till! BUKEPRIS!!! :D
Ääää. Han var ju billig, och jag måste ju ha något att göra av med pengarna på. ;) Får se om han blir en bra räserhäst. Jag gjorde en snabbkoll på de som vunnit här och han var i samma liga iallafall. Fast jag vet inget om racing egentligen. :rofl:

• Gilla
Reactions: Laa
Ääää. Han var ju billig, och jag måste ju ha något att göra av med pengarna på. ;) Får se om han blir en bra räserhäst. Jag gjorde en snabbkoll på de som vunnit här och han var i samma liga iallafall. Fast jag vet inget om racing egentligen. :rofl:
Sant, både på priset och att man behöver göra något med pengarna, men ÄNDÅ! BUKEPRIS! :D
Racing är lätt: ju bättre (längre) tränad desto bättre går det :) i verkligheten kan inte jag något jag heller :rofl:

Sant, både på priset och att man behöver göra något med pengarna, men ÄNDÅ! BUKEPRIS! :D
Racing är lätt: ju bättre (längre) tränad desto bättre går det :) i verkligheten kan inte jag något jag heller :rofl:
Jaaa, men de måste ju ha lite talang också ju! :D

• Gilla
Reactions: Laa
Varför trycker folk in fölen på retirement så fort de är födda? De kostar ju ingen stallplats innan de är 6 månader och man kan tjäna xp under den tiden. Till det kan man ju försöka få en stjärna som hjälper till att ge stoet ett "proven".
Jag förstår verkligen inte :confused:

@Shaggy fullständigt värdelösa föl? Nä, fattar inte ändå, som sagt, man får ju XP utan att behöva använda en stallplats. Är de kanske där det hänger, att det tror fölet tar en box?

Senast ändrad:
Jag beklagade mig ju för ett tag sedan över att jag bara fick låg GP hästar, nu får jag revidera det litegrann :) De senaste dagarna har 3 avkommor efter Salix fötts. Den första var en hingst med GP 663 (stjärna) och efter det kom två ston med GP 658 bägge två (stjärna ej klar). Dessutom har jag ju fått min Alnus med GP 662 varav 312 för reining. Det var han som lyckades hanka till sig en stjärna efter många shower och nu kör vi samma resa igen. Det kommer dock ta längre tid den här gången (1 över 80 på 25 försök).

@Shaggy fullständigt värdelösa föl? Nä, fattar inte ändå, som sagt, man får ju XP utan att behöva använda en stallplats. Är det kanske där det hänger, att det tror fölet tar en box?
Jag har ingen aning om ifall de är helt värdelösa. Jag såg den här förut då jag var inne och tittade på om någon av mina fått en stjärna. Utifrån texten tycker jag inte det ser omöjligt ut att skrapa ihop till 3*80
https://www.horsereality.com/horses/265279/foal-doe-265279
Edit: Där var visst även märren skickad till retirement men har sett liknande

Hmm nu har ett sto två gånger i rad kastat sitt föl (dvs efter 4 dagar) och tredje gången resorberat (efter 2 dagar), samma hingst alla tre gångerna.
Visst är det sagt att efter 2 dagar beror det på spermakvaliteten och efter 4 dagar på ”sto-faktorer”?
Jag känner vibbar av att den kombinationen nog inte är någon idé :D
Börjar fundera kring missbildningar osv, iaf kastningarna. Eller bara otur? Har ni några tankar?

Jag har ingen aning om ifall de är helt värdelösa. Jag såg den här förut då jag var inne och tittade på om någon av mina fått en stjärna. Utifrån texten tycker jag inte det ser omöjligt ut att skrapa ihop till 3*80
https://www.horsereality.com/horses/265279/foal-doe-265279
Edit: Där var visst även märren skickad till retirement men har sett liknande
Texten var verkligen inte några hinder för 80p.
Mamman är ju också pensionerad. Platsbrist i stallet? Fuskspelare?

Nu har det äntligen börjat komma lite föl i mitt stall igen! Idag har det fötts tre stycken.

Först ut var en ganska så tråkig islandshingst. Jag hade hoppats att fler av mammans VG (6 st) skulle slå igenom. Pappan har ju bara 14 G. Men RN-anlaget slog ju igenom i alla fall, så med det + 1VG så ska han förhoppningsvis gå att sälja. :) https://www.horsereality.com/horses/265241/

Sedan kom ett stoföl från mitt favoritsto, en welsh. Här blev jag positivt överraskad av utfallet av GP. Mamma har 616, pappa har 618. Fölet fick 636. :up: Eftersom pappan hade dubbelt gulanlag så ärvde ju även fölet ett sådant. Tyvärr lyckades det slinka in ett förbannat A på gallop, trots att föräldrarna båda har G där. Men med 4 VG så tycker jag ändå att hon får räknas som ett lyckat föl. Första utställningen gav 83.958. https://www.horsereality.com/horses/265246/foal-doe-265246

Och sist ut kom... den här! :eek: https://www.horsereality.com/horses/265286/foal-doe-265286
Jag hade fullkomligt glömt att jag hade betäckt stoet med en hingst med silver, eftersom pappan är fux. Så jag blev positivt överraskad här. Jag har varit lite arg (:angel:) på mamman eftersom hon efter uppdateringen hade svårt att få tillbaka sin stjärna, men nu är hon förlåten. ;) Fölet fick nu 85.599 på sin första utställning. 4 VG, GP 633. He's a keeper! :love:

Här är formeln förresten, om någon vill använda :p
=(IF(U2="VG";85;0)+IF(U2="G+";84;0)+IF(U2="G";70;0)+IF(U2="A";60;0)+IF(U2="BA";40;0)+IF(V2="VG";85;0)+IF(V2="G+";84;0)+IF(V2="G";70;0)+IF(V2="A";40;0)+IF(V2="BA";40;0)+IF(W2="VG";85;0)+IF(W2="G+";84;0)+IF(W2="G";70;0)+IF(W2="A";60;0)+IF(W2="BA";40;0)+IF(Y2="VG";85;0)+IF(Y2="G+";84;0)+IF(Y2="G";70;0)+IF(Y2="A";60;0)+IF(Y2="BA";40;0))/4

Formeln avser dressyr, vad man delar med måste justeras beroende på gren. Det som också behöver ändras är vilken cell man referar till (alltså U2, Y2 etc) beroende på hur era excel dok ser ut. Jag la in för G+ också, tänkte att den var mest vanlig från breeders advice. Man behöver bara fixa varje gren en gång, sedan drar man bara ner formeln så fixar den resten :banana::D
Herregud nu ska jag försöka mig på det här .... *korsar mig*

Hmm.. det dök upp ett problem. Och jag tror att det beror på "IF" - du skriver på ett engelskt baserat excel va? Jag skriver på ett svenskt, så det heter något annat. Kan du tala om vad det står för?

Hmm.. det dök upp ett problem. Och jag tror att det beror på "IF" - du skriver på ett engelskt baserat excel va? Jag skriver på ett svenskt, så det heter något annat. Kan du tala om vad det står för?
Testa OM :)

Hittade detta på google: "OM - Logisk, IF - Logical" Det första är alltså på svenska och det andra på engelska. Jag provar...

Yes! Det lyckades! :up: Här är formeln om någon annan vill ha den och har också ett svenskt excel program: =(OM(AG4="VG";85;0)+OM(AG4="G+";84;0)+OM(AG4="G";70;0)+OM(AG4="A";60;0)+OM(AG4="BA";40;0)+OM(AH4="VG";85;0)+OM(AH4="G+";84;0)+OM(AH4="G";70;0)+OM(AH4="A";40;0)+OM(AH4="BA";40;0)+OM(AI4="VG";85;0)+OM(AI4="G+";84;0)+OM(AI4="G";70;0)+OM(AI4="A";60;0)+OM(AI4="BA";40;0)+OM(AK4="VG";85;0)+OM(AK4="G+";84;0)+OM(AK4="G";70;0)+OM(AK4="A";60;0)+OM(AK4="BA";40;0))/4

Vad är sannolikheten för detta?
hr20.webp

Notera datumen. Hästen har alltså varit med i 3 shower varav en tredubblats inte 1 som femdubblats.

En fråga @Murray - du fick det till snyggt att det blev 0 i de rutor som inte har några siffror att basera sina formler på, hur gjorde du det? De som jag gjort visar #### istället, lite irriterande. Jag såg att du lade till en nolla men jag är osäker på var den kan höra hemma i en formel som den här: =MEDEL(X4;Y4;AE4)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 947
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V