Bukepris får vi försöka få med i infon i startinlägget på nästa tråd.Men du skulle ju sagt till! BUKEPRIS!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bukepris får vi försöka få med i infon i startinlägget på nästa tråd.Men du skulle ju sagt till! BUKEPRIS!!!
Ääää. Han var ju billig, och jag måste ju ha något att göra av med pengarna på. Får se om han blir en bra räserhäst. Jag gjorde en snabbkoll på de som vunnit här och han var i samma liga iallafall. Fast jag vet inget om racing egentligen.Men du skulle ju sagt till! BUKEPRIS!!!
Sant, både på priset och att man behöver göra något med pengarna, men ÄNDÅ! BUKEPRIS!Ääää. Han var ju billig, och jag måste ju ha något att göra av med pengarna på. Får se om han blir en bra räserhäst. Jag gjorde en snabbkoll på de som vunnit här och han var i samma liga iallafall. Fast jag vet inget om racing egentligen.
Jaaa, men de måste ju ha lite talang också ju!Sant, både på priset och att man behöver göra något med pengarna, men ÄNDÅ! BUKEPRIS!
Racing är lätt: ju bättre (längre) tränad desto bättre går det i verkligheten kan inte jag något jag heller
Jag har ingen aning om ifall de är helt värdelösa. Jag såg den här förut då jag var inne och tittade på om någon av mina fått en stjärna. Utifrån texten tycker jag inte det ser omöjligt ut att skrapa ihop till 3*80@Shaggy fullständigt värdelösa föl? Nä, fattar inte ändå, som sagt, man får ju XP utan att behöva använda en stallplats. Är det kanske där det hänger, att det tror fölet tar en box?
Texten var verkligen inte några hinder för 80p.Jag har ingen aning om ifall de är helt värdelösa. Jag såg den här förut då jag var inne och tittade på om någon av mina fått en stjärna. Utifrån texten tycker jag inte det ser omöjligt ut att skrapa ihop till 3*80
https://www.horsereality.com/horses/265279/foal-doe-265279
Edit: Där var visst även märren skickad till retirement men har sett liknande
Herregud nu ska jag försöka mig på det här .... *korsar mig*Här är formeln förresten, om någon vill använda
=(IF(U2="VG";85;0)+IF(U2="G+";84;0)+IF(U2="G";70;0)+IF(U2="A";60;0)+IF(U2="BA";40;0)+IF(V2="VG";85;0)+IF(V2="G+";84;0)+IF(V2="G";70;0)+IF(V2="A";40;0)+IF(V2="BA";40;0)+IF(W2="VG";85;0)+IF(W2="G+";84;0)+IF(W2="G";70;0)+IF(W2="A";60;0)+IF(W2="BA";40;0)+IF(Y2="VG";85;0)+IF(Y2="G+";84;0)+IF(Y2="G";70;0)+IF(Y2="A";60;0)+IF(Y2="BA";40;0))/4
Formeln avser dressyr, vad man delar med måste justeras beroende på gren. Det som också behöver ändras är vilken cell man referar till (alltså U2, Y2 etc) beroende på hur era excel dok ser ut. Jag la in för G+ också, tänkte att den var mest vanlig från breeders advice. Man behöver bara fixa varje gren en gång, sedan drar man bara ner formeln så fixar den resten
Testa OMHerregud nu ska jag försöka mig på det här .... *korsar mig*
Hmm.. det dök upp ett problem. Och jag tror att det beror på "IF" - du skriver på ett engelskt baserat excel va? Jag skriver på ett svenskt, så det heter något annat. Kan du tala om vad det står för?
Hittade detta på google: "OM - Logisk, IF - Logical" Det första är alltså på svenska och det andra på engelska. Jag provar...Herregud nu ska jag försöka mig på det här .... *korsar mig*
Hmm.. det dök upp ett problem. Och jag tror att det beror på "IF" - du skriver på ett engelskt baserat excel va? Jag skriver på ett svenskt, så det heter något annat. Kan du tala om vad det står för?
Hittade det med en googling, tack iallafall Logiskt men jag tänkte inte på det då ..Testa OM