Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snackade lite med en kille och blev bara mer och mer förvirrad när det gällde vad han var utbildad till då jag var helt säker på att han sagt antingen kruk- eller urmakare. Samtalet fortsatte och jag tyckte att de nämnda yrkena inte riktigt passade in med vad han sa att han var utbildad till men jag tänkte inte så mycket mer på det. Igår kväll träffade jag honom igen och han presenterade sig för mitt sällskap och då gick det upp för mig vad han gjorde: han var ATTRIBUT-makare vilket made much more sence!

Jag läser hela tiden LovleyHole. Inte heller så jäkla bra kanske?

Var tvungen att kolla vad det egentligen ska vara, jag har också läst LovleyHole och tyckt att det var helt normalt :angel:

En kompis berättade att hon hade hittat ett jobb som "turistinfiltratör" som skulle passa mig. Hon fattade inte varför jag började skratta och prata om hawaii-skjortor, stråhattar och spionutrustning.. :D

Var tvungen att kolla vad det egentligen ska vara, jag har också läst LovleyHole och tyckt att det var helt normalt :angel:

En kompis berättade att hon hade hittat ett jobb som "turistinfiltratör" som skulle passa mig. Hon fattade inte varför jag började skratta och prata om hawaii-skjortor, stråhattar och spionutrustning.. :D

Det lät ju som ett kul jobb! :up:

Men vad skulle turistinfiltratör vara då? Jag fattar inte.......ser exakt samma sak framför mig som du annars. :-)

Jag satt och läste en artikel om ett ridcentrum och när den här meningen dök upp,
"Snarare tror hon att det bidrar till ökat intresse för hästfärsen",
fattade jag nada och undrade vad mat hade med ett ridcentrum att göra, sen läste jag igen och insåg att det stod:
"Snarare tror hon att det bidrar till ökat intresse för hästsfären."

Undra om jag var hungrig när jag läste så tokigt? :o :rofl:

Jag har väldigt svårt för en tråd om kläder här på Senior som heter "Nån som handlat från LovelyWhore sale"... :cautious:

:D

Här är en till som också läste det.. :o Jag är ganska bra på att höra/läsa/säga fel, sen har jag väldigt lätt att föreställa mej roliga bilder/scenarion utifrån det jag missuppfattat!

Det senaste.. Måste ha varit nyhetsuppläsaren på tv imorse. De pratade om att antalet flickor som söker sig till psykiatrin har ökat. Jag hörde geriatrin. O_o "Men vad bra att fler vill utbilda sig inom vården" tänkte jag innan jag förstod att jag hört fel. Igen.

Jag bläddrade i en bok om hästraser och läste att "Shetlandsponnyn är en perfekt barnponny, men blir lätt bortskrämd".

Konstigt tänkte jag, de brukar väl inte vara lättskrämda? :confused:

Bortskämd stod det visst! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 208
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024