Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma föreslog att vi skulle se Veterinärerna på TV häromdagen då det var djurspecial. Jag undrade lite försiktigt där vad det var om det inte var djurspecial i Veterinärerna, vad gick programmet ut på då liksom? Efter några förvirrade sekunder oss emellan insåg jag att hon nog sagt JULspecial och inte DJURspecial. Så föll alla bitarna på plats, den här gången också!

Jag fortsätter med mina bravader! Var ute och gick med en kompis tidigare, och hon stötte på en annan bekant som var ute med sin pojkvän. När de pratat klart gick vi vidare och passerade en kvinna som var ute och gick med en St Bernard som jag tittade lite extra på. "Honom har hon tagit hit direkt från Österrike för några veckor sedan " sa min vän. "Jaha" sa jag "han såg ju fin ut. Renrasig och så..." Min vän hummade lite och fortsatte "Ja, nu ska de bara göra sitt bästa för att hitta ett jobb åt honom också".

Och ungefär där insåg jag att vännen fortfarande pratar om sin bekantas pojkvän, och att jag just sagt att han var ju fin, renrasig och så. Jag pratade naturligtvis om hunden jag... Hoppsan.

Jag läste "stortå utan folköl" häromdagen. Skulle vara fotknöl (bedrövlig översättning, handlade förstås om hallux valgus och inte vanliga fotknölar).

Nu lyssnade jag precis på en podd där de pratade om "en fest med nynazister" och jag trodde hon sa "med Ninas syster" och undrade vem f-n Nina var helt plötsligt.

Kikade i tv-tablån efter nått att se och såg att det skulle gå en film som hette Faster. "Nää...nått segt, svenskt drama om en faster är jag inte sugen på" men ville kika på vad det var för skådisar med.
Dwayne Johnson, Carla Gugino, Tom Berenger.......
Jaså DEN Faster!!!!

Läste Tips att få din hund att dricka vin om den är sjuk
och funderade på varför hundar prompt ska ha vin när de är sjuka.

det skulle visst vara Tips att få din hund att dricka vtn om den är sjuk.
Och ja vatten verkar vettigare (fast fult att förkorta det till vtn)

Imorse på fikat så sa min ena kollega att han inte fick CV-checken att fungera. Varpå min andra kollega svarade; VA? Har du en finsk överkäke? :confused:O_o:cautious::laugh:

Läser i kurslitteraturen:

"Det lönar sig att ta hand om hunden och se till att den är i god kondition. Det gäller därför att torka hunden ordentligt efter tvätt och smörja in den med mjukgörare. Detta gäller såväl patienter som vårdpersonal."

Eller vänta nu. Huden står det...
//Stinaelin, SSK-student och hundägare.

på Aftonbladet idag så uttalar sig Anders Hamsten i en artikel, jag läser hela tiden Hamstern och det blir ju inte bättre när de sen bara använder hans efternamn

"Hamstern understryker att kirurgi,,,"

Och jag läste Hamstern med engelskt uttal "Ham-stern" och fattade inte riktigt varför det skulle vara något konstigt som efternamn :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 208
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar