Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller The Who i CSI när de sjunger "Who are you" och jag alltid hör "Ohhh, Molly"
Va? Sjunger de inte Ohh, Molly, oh-oh, Molly?
Nääääää!! Har du också trott det eller gör du narr av en uppenbar felhörare?
Jag är fullkomligt allvarlig!
Åh det är som min felsjungning på All of you av John Legend. Texten går:Sedan har jag en antik en också; I "Outer space" med The prodigy går texten "pay close attention" men fast jag (numera) VET hur texten går, så hör jag ALDRIG något annat än "hey, close the kitchen"
Kör vidare på låttexterna.
I Miriam Bryants Ett sista glas så hör jag alltid "En stöter ut, en läckerbit", när hon sjunger "En stöter ut, en lägger bi". Fick till slut kolla upp texten, för att det kändes så skumt med det ordet där.
Bättre att stöta ut lägerbyn än läckerbitenJag trodde det var "lägerby", passade inte heller så bra kanske
Äntligen fick jag svar på va tusan hon sjunger!!!!!Jag trodde det var "lägerby", passade inte heller så bra kanske
Apropå låttexter... Strövtåg i hembygden av Mando Diao - trots att jag vet vad de sjunger så kan jag bara inte höra rätt. Det finns en textrad som lyder:
"och min eviga vaggsång är allt som finns"
Men jag trodde länge länge att de sjön "och min eviga Vaxholm" - till saken hör att jag vid tillfället bodde i Vaxholm i Sthlms skärgård, och jag kunde inte förstå varför de skulle sjunga det - Mando Diao är väl från Borlänge liksom
Dessutom är låten baserat på dikten av Gustaf Fröding från Värmland. Ännu märkligare...
Dagens uppvaknande! Nu skäms jag liteEller The Who i CSI när de sjunger "Who are you" och jag alltid hör "Ohhh, Molly"