Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den sexåriga dottern kom igår hem, glatt sjungandes för full hals "Vi ska bada nakna på säkerhetsnål" (aj, det lät smärtsamt :angel:).

Sedan har jag en antik en också; I "Outer space" med The prodigy går texten "pay close attention" men fast jag (numera) VET hur texten går, så hör jag ALDRIG något annat än "hey, close the kitchen" :cautious:

Sedan har jag en antik en också; I "Outer space" med The prodigy går texten "pay close attention" men fast jag (numera) VET hur texten går, så hör jag ALDRIG något annat än "hey, close the kitchen" :cautious:
Åh det är som min felsjungning på All of you av John Legend. Texten går:

Drawing me in, and you kicking me out

jag sjunger ALLTID:

Drawing me in, and you creeping me out

:up:

Apropå låttexter... Strövtåg i hembygden av Mando Diao - trots att jag vet vad de sjunger så kan jag bara inte höra rätt. Det finns en textrad som lyder:

"och min eviga vaggsång är allt som finns"

Men jag trodde länge länge att de sjön "och min eviga Vaxholm" - till saken hör att jag vid tillfället bodde i Vaxholm i Sthlms skärgård, och jag kunde inte förstå varför de skulle sjunga det - Mando Diao är väl från Borlänge liksom :laugh:

Kör vidare på låttexterna.
I Miriam Bryants Ett sista glas så hör jag alltid "En stöter ut, en läckerbit", när hon sjunger "En stöter ut, en lägger bi". Fick till slut kolla upp texten, för att det kändes så skumt med det ordet där.

Kör vidare på låttexterna.
I Miriam Bryants Ett sista glas så hör jag alltid "En stöter ut, en läckerbit", när hon sjunger "En stöter ut, en lägger bi". Fick till slut kolla upp texten, för att det kändes så skumt med det ordet där.

Jag trodde det var "lägerby", passade inte heller så bra kanske :p

Apropå låttexter... Strövtåg i hembygden av Mando Diao - trots att jag vet vad de sjunger så kan jag bara inte höra rätt. Det finns en textrad som lyder:

"och min eviga vaggsång är allt som finns"

Men jag trodde länge länge att de sjön "och min eviga Vaxholm" - till saken hör att jag vid tillfället bodde i Vaxholm i Sthlms skärgård, och jag kunde inte förstå varför de skulle sjunga det - Mando Diao är väl från Borlänge liksom :laugh:

Dessutom är låten baserat på dikten av Gustaf Fröding från Värmland. Ännu märkligare... ;)

Hörde en gammal låt på radion här om dagen, sångaren sjunger om massa partyn han varit på, party no 5 och nyss kom han hem från party no 8 och var på väg till party no 9, eller nått sånt När låten är slut säger radioprataren att det var xx med Heartache no 9. O_o:cautious: Här har jag hela tiden trott att det är nån jäkla festprisse som sjunger och så är det nån stackare som får hjärtat krossat stup i kvarten, eller är det han som krossar andras hjärtan? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar