Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste nog kolla upp både syn och hjärna. Har vid flera tillfällen sett ordet "Fotvård" fara förbi i sidomenyerna när jag scrollar på Buke.
När jag går tillbaka för att se om det verkligen står Fotvård hittar jag inget som är ens lite likt. Jag har några teorier:
1. Jag är i desperat behov av fotvård.
2. Någon obskyr fotvårdsfirma har betalat stora pengar för undermedveten marknadsföring.
3. Jag är så svältfödd på fotvård att jag börjat hallucinera.
4. Det är dags att stänga av alla skärmar och gå på fotvård.

Jag har läst trådtiteln "För gammal anka" många ggr idag och funderar på varför den där ankan inte kan få bli hur gammal den vill utan att vi måste diskutera det på ett forum.:mad:

:D

Kom på lite fel jag läst på programtablån som står bakom hallåan på tv-kanalerna.

Anti-krundan = Antikrundan

Skotten i Knutby
Skotten i Sarajevo

Den där skottländaren är berest tror jag minsann. Läser alltid med fel betoning och fattar inget alls först.

Hittar inte gamla tråden så startar en ny. :D :angel: *trådstartarmästarinna*

Undrade varför kattmaten i reklamen innehåller "cellulites" :confused:

Efter några gånger fattade jag att det är "sej och lax". :o

För några år sedan jobbade jag natt tillsammans med en kille som hette Tommy. Vi diskuterade ganska ofta nya filmer och vad vi hade sett. En natt när vi jobbar "tycker jag att jag hör honom säga": Har du sett: Person med klös? Jag tänker...men vad är det för ny film? Och säger nej, har du? Då säger Tommy: Men du sa ju att du skulle köpa den.....The passion of the christ ? Då föll 5 öringen ner :o Inte lätt att höra och förstå vad folk säger mitt i natten när man jobbar sin 5:e natt;)

Mvh anaby:)

Skrev till pojkvännen igår att "as much as I love this weather, it is a bit annoying that it makes all the midgets come out". Översatt blir det alltså "jag älskar det här vädret, men det är lite irriterande att det får alla dvärgar att komma fram". :o:o:o

Vad jag hela tiden ville säga var midges, alltså en typ av knott men jag hade missförstått saken, blandat ihop orden och trodde att det hette midgets... Ibland har jag inte alla hästarna i stallet, det har jag inte!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar