Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev till pojkvännen igår att "as much as I love this weather, it is a bit annoying that it makes all the midgets come out". Översatt blir det alltså "jag älskar det här vädret, men det är lite irriterande att det får alla dvärgar att komma fram". :o:o:o

Vad jag hela tiden ville säga var midges, alltså en typ av knott men jag hade missförstått saken, blandat ihop orden och trodde att det hette midgets... Ibland har jag inte alla hästarna i stallet, det har jag inte!
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: gud vad det där fick mig att garva!

Skrev till pojkvännen igår att "as much as I love this weather, it is a bit annoying that it makes all the midgets come out". Översatt blir det alltså "jag älskar det här vädret, men det är lite irriterande att det får alla dvärgar att komma fram". :o:o:o

Vad jag hela tiden ville säga var midges, alltså en typ av knott men jag hade missförstått saken, blandat ihop orden och trodde att det hette midgets... Ibland har jag inte alla hästarna i stallet, det har jag inte!
På samma ämne... Tack Mineur. Nu vet jag vad de sjunger om i denna videon. Det var visst inte dvärgar :angel: :o:laugh:
(Land o' the purple heather.
Land o' the dirty weather.
Land where the midges gaither, Scotland the Brave.)

Alltså.....Rusta-reklamen.....

Är det bara jag som hela tiden hör att hon sjunger "I´m easy"? Det är ju lättfotad på amerikanska/engelska.
Enligt texten man kan leta upp på internet så sjunger hon: "I´ts easy" och lite annat.

Jag hör bara "I´m easy" och undrar vad det har med Rusta att göra.

Fast det måste inte vara lättfotad, kan vara avslappnad/obrydd också. Men ja, det kan ju missuppfattas :-)

Inte nödvändigtvis. Om någon frågar dig om något som inte spelar dig någon roll, typ "vill du ha choklad eller vanilj" eller "vill du gå till pub A eller restaurang B" går det utmärkt att säga "I'm easy", såsom "spelar ingen roll". Easy going funkar också, men inte i det uttrycket utan mer som en allmän egenskap.

Ja........det är jag med på, absolut. Jag tänkte inte på den kopplingen alls eftersom det på något sätt kräver ett val känner jag. Det är nog där jag fastnar.
Man går ju inte runt och säger att man är easy, som lat då det inte sägs på det sättet, vilket jag antar att Rusta-reklamen kopplar till snarare än att saker inte "spelar roll", eller att man är enkel att tillfredsställa vid val.

Men, vad vet jag vad de tänkt?............känns skitfel i alla fall i den reklamen.

När det plötsligt står medeltidsstjärna gripen i dopingskandal... Har vasanissarna dopat sig, kan man gripa någon som varit död flera hundra år och hur fungerar det?:cautious:
läser igen, och igen och ett par gånger till tills det står medeldistansstjärna gripen..

Märkligt att hjärnan inte kunde koppla det med den stora bilden på löpare som tillhörde rubriken:meh:

Jag har en kompis som är mästare på att prata baklänges. Eller vrida och vända meningar till nått konstigt :angel:
Sist vi träffades hämtade hon upp mej på en parkeringsplats, de va lite rörigt där, så vi skulle snabbt flytta bilen. Då råkade hon backa "med ett ryck" och utbrast
- Jasså hade jag DEN backen i???

Dagen efter skulle vi genom stan, och de va mycket mera bilar än det brukade.
- Varför är det så rörigt? frågade min vän
-Jag tror det är studenten idag, svarade jag.
-NEEEJ då kommer vi att möta en massa björkade vagnar utbrast min vän.
Hon fortsatte sedan med
- Heter det björkade? björkade va ett konstigt ord!

*Jenny *

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2