Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i högform här på morgonen - Först läste jag "Hur ful får man vara på begravning" i en trådstart där det skulle stå "budgivning".

Sedan såg jag en annons där det enligt mig stod "Vinn ett superfint jävla hår"... fast det stod något i stil med "Vinn ett superfint leende - tävla här".

Jag ser på wahlgrens värld och upptäckte att en bit av piccadilly circus inte går: "... talar om Rom, Paris och sen ...". som jag trott sen jag var liten.
Hon sjunger ju "Seine", inte "sen"!

:idea:

Jag känner mig lite upplyst.

Jag är i högform här på morgonen - Först läste jag "Hur ful får man vara på begravning" i en trådstart där det skulle stå "budgivning".

Sedan såg jag en annons där det enligt mig stod "Vinn ett superfint jävla hår"... fast det stod något i stil med "Vinn ett superfint leende - tävla här".
Jag läste ju hur ful får man vara vid blodgivning jag så..
Tänkte bara öhhhh innan jag såg vad Det stod hahahhaha

När jag var liten och hörde låten Purple rain så trodde jag att istället för att han sjöng Purple rain så sjöng han Kurt Cobain. Ja, för det låter ju nästan helt identiskt :angel:

"Jomen han hade gått in och saboretat inredningen hos polisen, så fallet lades ner"

Min hjärna levde sitt eget liv och lade helt sonika ihop engelskans investigation med svenskans utredning. Mamma fattade inte alls hur ett gäng möbler kunde påverka en mordutredning så...

Jag gick in på en cool jeansbutik och tittade runt lite. Hittade nåt svenskt jeansmärke, minns inte vilket nu, men den häftiga lappen på jeansen, givetvis skriven på engelska, skulle tala om att (den typen av?) jeans burits av gruvarbetare sedan 100 år tillbaka. Grejjen var bara den, att den som skrev inte var så haj på engelska. Och skrev: Worn by minors for more than 100 years! (eller nåt i den stilen, minns inte exakt ordföljd.)

Minors...? Minderåriga? Eh..... MinErs skulle det givetvis stå!! Hur den grodan kunnat slinka igenom är ofattbart. Nu blev det nån slags reklam för småbarnskläder :D

I Vem vet mest häromdagen var det en fråga om Strömsholm. Rickard Olsson (heter programledaren så?) uttalade "Arméns rid- och körskola" lite fel. Han sa körskola som om det var körer. Körsång alltså.

:laugh:

Imorse läste jag om att ett av de stora bilföretagen hade haft fyllefest.

img_4505_58118fddddf2b33f4dbc87bf.jpg

Vin-stökning, alltså, vilket otyg!

Två felhörningar idag. Jag var med barnen på stan, äldsta sökte pokestops och sa "den finns här. Det står att det är fittplatser".
- Vad sa du? Sa jag
- Det står fittplatser, säger 9åringen.
Efter att ha bett honom upprepa en gång till förstod jag att han sa Sittplatser och inget annat. :D

Senare samma dag leker barnen med en flaska. Äldsta ber yngsta "du kan väl vara boll-Kalle. Eller flask-Kalle" (eftersom den yngsta skulle ha uppdraget att hämta flaskan).
- Vad sa han?, undrade maken
- Flask-Kalle, svarade jag.
- Vad bra, jag tyckte han sa "black head", sa mannen. (Vi brukar använda engelska så att de inte förstår ibland; han hörde alltså svartskalle) :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar