R
Raderad medlem 94602
Varje gång jag hör någon säga serial killer på tv blir jag full i skratt för jag hör bara cereals killer (frukostflingsmördare)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gick in på en cool jeansbutik och tittade runt lite. Hittade nåt svenskt jeansmärke, minns inte vilket nu, men den häftiga lappen på jeansen, givetvis skriven på engelska, skulle tala om att (den typen av?) jeans burits av gruvarbetare sedan 100 år tillbaka. Grejjen var bara den, att den som skrev inte var så haj på engelska. Och skrev: Worn by minors for more than 100 years! (eller nåt i den stilen, minns inte exakt ordföljd.)
Minors...? Minderåriga? Eh..... MinErs skulle det givetvis stå!! Hur den grodan kunnat slinka igenom är ofattbart. Nu blev det nån slags reklam för småbarnskläder
Skönt att se att jag inte är ensam.Jag ville verkligen att det skulle stå "Hexagonkliniker". Någon som låter som en slags övernaturlig inrättning verkar mycket mer intressant än golvplattor.
Jag läste lite fel och för ett kort ögonblick trodde jag att ljudboken hette "Ugglan dödar bara på natten och dricker lite te"Eftersom det är för sent för att sitta vid symaskinen (vill inte gärna väcka mina grannar...) så lyssnar jag på ljudbok: Ugglan dödar bara på natten och dricker lite te. Ska göra kakor tror jag. Har färdig kakdeg i kylskåpet
Så fattade jag det medLäste i en annan tråd:
Jag läste lite fel och för ett kort ögonblick trodde jag att ljudboken hette "Ugglan dödar bara på natten och dricker lite te"
Påminner lite om ökända refrängen i U2 - Sunday bloody Sunday, lyssna på den och tänk på skånska så kommer ni få er en smärre chock!"You´re a nigger in a bad romance".
Jag med. Är det för att hjärnan "vill" att det ska vara två djur?"Sniglar med hundar". Varenda gång Det är tydligen helt omöjligt för min hjärna att fatta att det faktiskt står "singlar med hundar".
Jag läser, eller tänker, fel varje gång jag är i bakgången på Ica och undrar vad krus-kakli kan tänkas vara.