Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skrattat så tårarna rinner åt den här tråden. Hysteriskt!!!

Jag är hopplös på att tänka ett ord och sen försöka säga ett annat liknande vilket gör att jag sätter ihop de två orden istället.
Eller så vänder jag på meningarna totalt.

Liv om räddhanken därför använder jag bilbältet.
Stoppa öronen i fingrarna i 20 sekunder mot hicka!
Jag ska bara slämma in väskan innan vi åker, jag tänkte slänga in och skulle säga lämna det blir slämma, med ääää.

Ena dan satte jag mig på toa och drog iväg handen över axeln för att sätta på mig säkerhetsbältet.
O_o

Jag säger HELA TIDEN hopsatta ord och meningar, mina kompisar skrattar ständigt åt mig och jag förstår ingenting.

Frågar maken om vi skall cykla till Salles idag ( vår kvaterskrog några km bort ), Nä vi har ju just varit där får jag till svar. Surar lite för att jag va sugen på en öl denna varma sommarkväll. Någon timma senare undrar han varför jag surar, Jo jag ville ju till Salles, What säger han, jag tyckte du sa Stallet! Där hade vi precis varit så nu förstår jag hans svar... Vi får cykla en annan dag.
/B

"För permanent och synlig hårborttagning i hemmet" står det i en annons jag läste nu, ok den (hårborttagaren) avser säkert hår under armarna och liknande men jag tolkade det mer som att man gå runt och stråla bort husdjurens päls som ligger i högar överallt, så kommer det aldrig tillbaka igen? Jag ska slänga min dammsugare nu!

Häromdagen när jag stog på jobbet i min Smoothiebar så kom en tjej och frågade om äpplejuice. Förklarade att det hade vi tyvärr inte och informerade henne om dom olika juicerna vi använder. Hon såg ganska förvirrad ut och säger att det står på internet att det ska finnas i köpcentrumet. Då säger en annan kund att det ligger på andra sidan köpcentrumet och tjejen går. Kvar står jag och förstår ingenting då kunden förklarar att tjejen frågade om Äpplehuset (norska namnet på applestore). Inte konstigt hon såg förvirrad ut när jag börjar beskriva ananasjuice liksom. :angel:

Mormor ska erbjudas utomordentlig radikalisering!:eek::confused::laugh:

Nog för att SVTs nyheter är lite stolliga ibland men nu har nån därute käkat färgglad svamp tänkte jag.

Rubriken löd egentligen "mammor ska erbjudas utbildning om radikalisering"
Inte lika roligt men kanske bättre det:angel:

Jag läste "kul på rasistgården" i någon tråd på Hund här. Rastgården, stod det visst...

Sedan undrade LinkedIn om jag hade några föräldrar, när jag uppdaterade min profil där for nån vecka sedan. "Do you have any parents?" stod det. O_o

(eller så stod det "Do you have any patents?")

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar