Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Begravde mormor idag och vi sjöng bla psalm 297 Härlig är jorden

Sista etappen inleds med "Änglar den sjöngo"

Jag läste Älgar och sjökor :o i mitt inre kunde jag höra hur mormor satt och skrattade:love: och jag tvingades använda all min viljestyrka för att inte brista ut i ett väldigt opassande asgarv

Min favorit är gammal, från introduktionsdagen när vi skulle börja gymnasiet. Alla skolföreningar presenterade sig, inklusive den gamla humanistiska föreningen Vitterhet och hävd. På bussen hem frågade min kompis:
"Men den där föreningen för bitterhet och hämnd, vad gör de egentligen?"

Att vara trött och lyssna på musik verkar vara som gjort för att " hör i syne"
Satt i bilen i morse runt 5,30 och då kom det en konstig låt, all you need is a sporkO_o folk gör ju låtar om lite allt möjligt tänkte jag och funderade på om det fanns låtar om andra bestickformer också.

efter låten sa radiotanten all you need is a spark

Blev just nyfiken på vad tråden "limma under färd" handlade om...........

Ett kärt litet kusinbarn skickade foto från Äsketuna.
(Eskilstuna är ju ett bra mycket tråkigare namn.)
Haha, det påminner mig om när jag var ungefär 10 år gammal och vi skulle åka upp och hälsa på en avlägsen släkting i Göteborgs skärgård. Under hela den 3 timmar långa bilresan upp kunde jag inte för mitt liv begripa varför mamma och mormor hela tiden refererade till släktingen som "kärringen" och tyckte att det verkade ju väldigt oförskämt. Först när vi kom fram och jag såg stället insåg jag att de hela tiden hade pratat om Kärringön - vilket alltså är den ö i skärgården där släktingen bodde. Men jösses vad förvirrad jag var fram tills dess... Och lite rädd, för det måste ju vara en hemskt otrevlig människa vi skulle träffa om de hela tiden kallade henne för kärring.

Jag tittade på Så ska det låta härom dagen.
De sjöng leende guldbruna ögon, och jag tvingades inse att jag hört fel vääldigt länge...

Jag har alltid trott att texten gick
Leende gudlbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan de aldrig mer bli

- och att det p något vis hängde ihop med engeslka blue=ensam. Alltså de bruna ögonen kommer aldrig vara ensamma igen.

Men, såhär går texten
Leende guldbruna ögon
har jag förälskat mig i
just dina guldbruna ögon
så blå kan det aldrig mer bli

- jag kommer aldrig att älska blå ögon nu när jag har förälskat mig i bruna...

Ooops :o

Jag är med i en hönsgrupp på facebook om Wyandotte höns.
Vissa förkortar namnet som "dotte" eller "dottar"

Ett inlägg lyder "mina dottar har inte lika gula och fina ben som era"
Jag läser "Min dotter har inte lika gula och fina ben som er"

Och jag bara undra varför man vill att ens dotter ska ha gula ben :crazy:

Finns en by uppe i norrland som jag alltid läste fel på skylten. Jag läste Marsjävel och första gången reagerade jag och undrade varför man döpte en by till det namnet. Men det visade sig att den hette Marsijärvi :D

Hämtat från en kollega uppe i norr som var en mästare på att höra fel;

"Jaså brinner det en skola i Helsingborg? "
"Pfff nä, jag sa TOG DU IN MINA SKOR FRÅN BILEN"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 206
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 777
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar