Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man hade tagit emot ett meddelande från mitt jobb en kväll när jag inte var hemma. Han hade lagt sig men lämnat mig en lapp. På lappen står det "Ring U1...". Jag blir mycket undrande vad det kan röra sig om och väcker honom.

Jodå, jag ska ringa U1. Han hade frågat upprepade gånger för han tyckte det lät lite konstigt men hon i andra änden hade bekräftat.

Sen sa han att det varit från mitt jobb och då fattade jag att det var Yvette som ringt :laugh:. Oj vad roligt det var! Min man hade aldrig hört det namnet innan och kopplade inte.

På 6an (tror jag) var ett program som hette Natta-blå. Det konstiga var att på tablån stod det ett annat program. :confused: Andra-tredje gången jag läste detta Natta-blå fattade jag att det menades Natt-tablå.

Alltså, du kan känna dig smart som fattade det redan andra-tredje gången. Sömnlösa jag har zappat förbi den kanalen i flera månaders tid och varje gång undrat vad tusan Natta-blå är. Inte förrän nu när jag läste ditt inlägg fattade jag. :o

Jag trodde att jag läste fel tidigare på jobbet förra veckan, men näppeligen! Människan hette faktiskt Winterbottom i efternamn! Vansinnigt roligt, framförallt som det var årets dittills kallaste dag just den dagen.

Jag har två nya historier från jobbet - det märks verkligen att jag varit lite stressad och splittrad på senaste, för det är då jag gör som allra mest misstag...:angel:

I måndags tror jag att jag hittade på ett nytt svenskt ord, som SAOL genast bör ta in! Det kom en svensk gäst som ville checka in, men då jag är van vid att göra det på engelska blev det lite fel när vi kom till slutklämmen. "Så, då var det rum på sjätte våningen för dig där. Vill du ha något, eh...väckningskall imorgon bitti?". Väckningskall. Väckningskall?! Vad fasen är det för ord?!

Vi skrattade åt saken båda två och kom fram till att det nog inte finns något vettigt svenskt ord för "wake up call", men fy vad jag skämdes! :o

Samma dag pratade jag med min franske kollega och skulle stoltsera lite med all franska jag (inte) kunde. Det slutade med att jag gjorde en direktöversättning av "bored" och svarade "je suis bourré" när han frågade hur jag hade det. "Bourré" betyder "full" på franska. Jag stod alltså och förkunnade att jag minsann var lite full, en helt vanlig måndagseftermiddag på jobbet. Bra där Mineur, bra där! :banghead:

En kompis till mig skrev på Facebook att hon och dottern var sultna, men när jag läste det först så fick jag det till att de var stulna.

Återigen en felläsning av en buketråd. Nog för att det hade varit intressant med en tävling som hette "Idiot 2014", men så vitt jag vet finns den inte än.

Alltså, du kan känna dig smart som fattade det redan andra-tredje gången. Sömnlösa jag har zappat förbi den kanalen i flera månaders tid och varje gång undrat vad tusan Natta-blå är. Inte förrän nu när jag läste ditt inlägg fattade jag. :o
Och för mig tog det flera år av skolgång innan jag fattade att råk-ost egentligen var rå-kost.

Vet inte hur många gånger jag stod där vid matsedeln och funderade på vad för slags ost den där råkosten var för något. Tydligen var den väldigt populär för den tog fort slut. Fanns ju aldrig någon råkost när jag skulle äta. Tur att jag aldrig frågade om dom hade någon råkost kvar :D

I stort sett varje dag får jag med ett ryck se att vi tydligen har en kanal på tvn som visar "BIG Tits" :up::D

Hmm, "BIG Hits" var det visst, alltså musik! :p

(Har förövrigt inga vuxenkanaler, kanske därför jag tittar till lite extra i hopp om det! Hahaha! :laugh::laugh:)

Och för mig tog det flera år av skolgång innan jag fattade att råk-ost egentligen var rå-kost.

Vet inte hur många gånger jag stod där vid matsedeln och funderade på vad för slags ost den där råkosten var för något. Tydligen var den väldigt populär för den tog fort slut. Fanns ju aldrig någon råkost när jag skulle äta. Tur att jag aldrig frågade om dom hade någon råkost kvar :D

Hahahaha!!! Jag tror jag tog mig ända upp i högstadiet innan jag förstod att det inte var en massa elever på skolan som bodde i någon (förmodligen norsk?) stad som hette Abonne-rad... Stod alltid minst en buss på busshållplatsen som det stod Abonnerad uppe på destinationsskylten, jag var så undrom varför ingen någonsin verkade bo där. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 001
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 205
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 769
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar