Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och för mig tog det flera år av skolgång innan jag fattade att råk-ost egentligen var rå-kost.

Vet inte hur många gånger jag stod där vid matsedeln och funderade på vad för slags ost den där råkosten var för något. Tydligen var den väldigt populär för den tog fort slut. Fanns ju aldrig någon råkost när jag skulle äta. Tur att jag aldrig frågade om dom hade någon råkost kvar :D

Exakt samma för mig på lågstadiet!!

Exakt samma för mig på lågstadiet!!
För mig gick det inte upp ett ljus förrän jag började på högstadiet
:o:p

Jag minns än när jag stod framför matschemat och det gick upp för mig att det stod rå-kost :D

Folk tittade lite konstigt på mig när jag började skratta och sa rakt ut i luften "Rå-kost skall det vara!!"

Jag förstod inte riktigt varför hon Sia skulle "I´m gonna svim with the chimney tonight"
Det var visst "swing from the chandelier".Men jag hör chimney varje gång hon sjunger chandelier

Jag tror jag var 22 när jag satt på jobbet och skulle skriva en text. Jäkla Word menade att det var felstavat och visade inga synonymer eller förslag på rättstavning. Superirriterande! Till slut sa jag till en kollega:
- Va fanken ska det vara så svårt att stava till ullterapi för? Jag hatar det ordet! Nu byter jag till slow motion!
Kollegan:
- Menar du ultrarapid?
Jag:
- Eh va? Vad sa du att det hette? Inte så jäkla konstigt att det blivit fel!

Jag har alltid undrat vad ull och terapi har med superlångsamt att göra!

:angel: Lite lagom pinsamt men vi skrattade gott och det bjuder jag på! Nu drygt 10 år senare är det mest kul!

Mvh Miks

Jag har länge hört fel på texten till It's my life. Jag hör:
"... Like Frankenstein I did it my way..."
Fast det ska vara:
"... Like Frankie said I did it my way..."

Dessutom så läste jag fel på en reklamskylt i julas.
Jag läste "festen är fiskdåd" trodde sedan att det skulle stå "fixad" men insåg till sist att det stod "fiskad"...

Idag låg jag och tittade i reklamblad från apoteket. Av någon outgrundlig anledning kunde jag inte förstå vad "basserie" var. Först läste jag det nog lite franskt.... ;)

(Bas-serie, såklart, om det var någon annan som inte förstod vad som menades...)
jajaja, mitt lokala Ica sålde för många år sedan matris.
Fattade inte varför de hade matriser där. Tills jag begrep att det var mat-ris.
Suck.

Idag låg jag och tittade i reklamblad från apoteket. Av någon outgrundlig anledning kunde jag inte förstå vad "basserie" var. Först läste jag det nog lite franskt.... ;)

(Bas-serie, såklart, om det var någon annan som inte förstod vad som menades...)

jajaja, mitt lokala Ica sålde för många år sedan matris.
Fattade inte varför de hade matriser där. Tills jag begrep att det var mat-ris.
Suck.

Håller skrivisärarna på att vinna!? :cautious:
(Jag fattade inte heller basserie... :o)

Reklam för kungsängen avslutas med en liten sångtruddelutt: "När du sååååååver som en kung!" Typ så. Jag fräste en kväll: "Vaddå sover som en karl?!" Tycker fortfarande det låter som de sjunger karl :P

skrota högländerna? funderar lite på hur denna skrotning ska gå till:idea: ( buketråden heter skotska högländerna)

Annars är min standard hör-i-syne Bryan Adams summer of 69, låten går:

I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled
Was the summer of '69

Jag hör: I got my first real SEX DREAM

Det gör att andra versen får en helt ny innebörd och jag kan inte låta bli att skratta

Tar "mina" klassiker. De gäller inte mig utan två män jag känner.

En gång skulle vi köpa pizza; de två männen gick iväg till pizzan och när de kommer tillbaka får jag höra bland det roligaste jag hört. Man A sa till man B när de kom ut:
- Hahaha såg du att de hade Du chef -sallad på sin meny!? (uttalat på svenska)
- Ja, dychef-sallad ja....? sa man B
- Va? Vaddå? Man A fick då förklarat för sig att salladen faktiskt HETER Du chef-sallad och är en klassisk FRANSK sallad. Och han hade skrattat åt det för att han trodde att det var någon på pizzerian som hade svårigheter med svenska språket alternativt att de "skojat" om det klassiska "du vara chef - du bestämma".

Samma män, men man B trodde ända tills han var ca 25 år att de i låten till Bad boys sjöng/ropade "Bad meat!" när de egentligen sjunger "Tell me!" (Ni vet låten; Bad boys bad boys, what you gonna do, what you gonna do when they come for you)

För vi ska dansa in i ån.

Ok, "dansa i neon" kanske det skulle vara. Kan säga att det tog ganska lång tid innan jag fick rätt på den.

Tyckte även att krus-kakli var ett underligt ord för någon typ av müsli. Men den sitter så hårt att jag fortfarande tycker att det låter ännu underligare med kruska-kli. Hur jag än vänder på det så kommer det ordet aldrig att kännas bra för mig, hur det än uttalas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 206
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 772
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar