Hopplösa facebook

Det har att göra med andras sekretessinställningar. Om en av ens vänner gillar en status som är öppen för alla (eller vänners vänner) så syns den i ditt flöde. Gillar vännen något som enbart är synligt för statusuppdaterarens vänner så syns det inte för de som inte har personen som vän.

Så det är nog främst därför olika personer ser olika mycket av sånt.
Men det förstår jag förstås. Jag är själv lite restriktiv med att gilla saker hos folk som lägger upp allt offentligt, just för att bespara mina vänners flöde från det.

Men det kan inte vara förklaringen för mitt flöde har inte varit så drabbat innan, det har kommit först nu.

Just i morse hade jag helt stolligt mycket sånt också, "Per gillade detta", "Per gillade detta, "Karin gillade detta, "Karin kommenterade detta". Det blev nästan komiskt. Förutom att jag blir jätteirriterad. :wtf: Jag tänkte att det kanske var många som var på grillfest i går kväll och inte hade uppdaterat så mycket på Facebook så det inte fanns annat att visa. Men ingen aning såklart.

Angående webbläsare och appar, jag använder webbläsare på både platta och telefon, men det ser inte likadant ut och jag kan inte göra vissa saker i mobilen ändå.
Sådär var det idag på min vägg :mad:, bara vad andra gillar. Jag struntar väl i vad de gillar , jag vill ha annat utbyte med den personen. Jag fick klicka bort nästan allt idag.

Men det förstår jag förstås. Jag är själv lite restriktiv med att gilla saker hos folk som lägger upp allt offentligt, just för att bespara mina vänners flöde från det.

Men det kan inte vara förklaringen för mitt flöde har inte varit så drabbat innan, det har kommit först nu.
Jag tror att det handlar som flera har sagt om din egen aktivitet, syrran klagade på att hon såg allt jag gillade hos andra, men å andra sidan så skriver hon knappt själv på FB förutom i köp och sälj grupper som är stängda. Själv dyker det upp ibland bilder/statusar på vad andra har gillat men oftast är det något jag gillar själva också och blir glad för att upptäcka det på FB eller bekanta som jag visserligen inte är vän med men vet vilka de är.

Jag tror att det handlar som flera har sagt om din egen aktivitet, syrran klagade på att hon såg allt jag gillade hos andra, men å andra sidan så skriver hon knappt själv på FB förutom i köp och sälj grupper som är stängda. Själv dyker det upp ibland bilder/statusar på vad andra har gillat men oftast är det något jag gillar själva också och blir glad för att upptäcka det på FB eller bekanta som jag visserligen inte är vän med men vet vilka de är.
Ja, jag var ju själv inne på att det kanske beror på att jag själv inte varit så aktiv på ett tag. Å andra sidan klagar en av mina fb-vänner på samma sak och hon är nog den mest aktiva jag har :meh:

Tycker Facebook ballat ur totalt, bara massa reklam och delningar om totalt ointressanta saker från allt och alla.
Man får göra som med lunarstorm gå in på personers sidor istället =D

Delningar har jag inte lika mycket emot, det känns som att de kan bredda mitt perspektiv lite. Men folks privata statusar, där vill jag bara se mina vänner.

Apropå delningar har jag en brittisk vän som delar cirka 20 grejer om dagen, ungefär hälften av dem om tennis. Däremot skriver hon aldrig något själv. Henne har jag lagt på Bekanta för att slippa :D

En av mina vänner fyllde år 17 juli. Idag sitter hon uppenbarligen och gillar en efter en av sina födelsedagshälsningar och JAG får upp dem i mitt flöde :banghead:

Hmm, jag har inte märkt av att vänners gillanden dyker upp mer för mig. Konstigt!

Däremot frågade fb igårkväll om vill bli vän med min nya pojkväns fd och kastade upp hennes profilbild in my face. Eh nej tack!
DET gjorde mig irriterad ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 079
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt