Hopplösa facebook

Just i morse hade jag helt stolligt mycket sånt också, "Per gillade detta", "Per gillade detta, "Karin gillade detta, "Karin kommenterade detta". Det blev nästan komiskt. Förutom att jag blir jätteirriterad. :wtf: Jag tänkte att det kanske var många som var på grillfest i går kväll och inte hade uppdaterat så mycket på Facebook så det inte fanns annat att visa. Men ingen aning såklart.

Angående webbläsare och appar, jag använder webbläsare på både platta och telefon, men det ser inte likadant ut och jag kan inte göra vissa saker i mobilen ändå.
Jag har suttit och dolt en massa sånt crap nu, men då döljs ju bara inlägg från just den okända person jag just åtgärdat, tror jag.

@mandalaki Har tänkt på och noterat samma sak och stör mig ngt oerhört. Ibland kan något dyka upp som en vän gillat som faktiskt intresserat mig men ytterst sällan. Önskar också få bort det. :wtf:

@mandalaki Har tänkt på och noterat samma sak och stör mig ngt oerhört. Ibland kan något dyka upp som en vän gillat som faktiskt intresserat mig men ytterst sällan. Önskar också få bort det. :wtf:
Ja, jag är också skitirriterad! Jag får upp när någon av mina vänner har gillat en av sina vänners nya profilbild! Vem bryr sig? :meh:

Ja, jag är också skitirriterad! Jag får upp när någon av mina vänner har gillat en av sina vänners nya profilbild! Vem bryr sig? :meh:

Exakt det, exakt. Varför?! Jag har faktiskt skrivit om det till supporten nån gång, att det är så extremt ointressant och därtill obegripligt att Facebook vill visa mig det.

Nähähää

jag kan bara hoppas och önska att det förs någon slags statistik. :meh:
Ja, förhoppningsvis registreras ett döljande av Pelle P inte som att det är just honom jag inte vill se, utan att jag inte är intresserad av att min vän gillar för mig okända. Men jag har inget stort hopp om att det funkar så.

Sådär är det för mig med, i perioder. Inte alltid.
Får upp helt totalt främmande människor i flödet för att en vän gillat dennes bild eller status.. Det är oftast inte ens personer som jag känner ens till namnet...

Och ibland dyker det upp inlägg från grupper jag är med i. Fast att jag aktivt varit inne på alla och valt hur jag vill ha aviseringar.
Häromdagen hade jag fullt med nya inlägg från en grupp i flödet såpass att jag undrade om jag var inne på gruppen eller mitt eget flöde.... Valde att slå av ALLA aviseringar, men fick varenda nytt inlägg i flödet ändå i flera dagar till...

Så ibland undrar jag om det är lönt att välja aviseringar och hur man vill ha det, för nästa dag verkar Facebook själv ändra på det, verkar det som.

Får upp helt totalt främmande människor i flödet för att en vän gillat dennes bild eller status.. Det är oftast inte ens personer som jag känner ens till namnet...

Och ibland dyker det upp inlägg från grupper jag är med i. Fast att jag aktivt varit inne på alla och valt hur jag vill ha aviseringar.
Häromdagen hade jag fullt med nya inlägg från en grupp i flödet såpass att jag undrade om jag var inne på gruppen eller mitt eget flöde.... Valde att slå av ALLA aviseringar, men fick varenda nytt inlägg i flödet ändå i flera dagar till...

Så ibland undrar jag om det är lönt att välja aviseringar och hur man vill ha det, för nästa dag verkar Facebook själv ändra på det, verkar det som.
Men gud, det låter ju helt hopplöst!

Jag ser det du beskriver i en liten lista för sig, på sidan av så att säga. Det kommer inte upp i det vanliga flödet. Konstigt att det är så olika!

Jag ser det du beskriver i en liten lista för sig, på sidan av så att säga. Det kommer inte upp i det vanliga flödet. Konstigt att det är så olika!
Ja, på dator ser jag också en snabbversion av vad mina vänner gör. Men på mobil och platta kommer det i flödet och jag ser hela den gillade statusen.

Japp!

Senast nyss gick jag in i en grupp och bockade ur "Aviseringar", än en gång... Även detta har jag skrivit till supporten om. Någon gång kanske de läser just mina synpunkter, tänkte jag en period och skrev jätteofta. :D

Edit: och visst menar du att du även får upp grupper i ditt flöde som du valt att inte följa? Det har i alla fall hänt mig, endast med en grupp dock. Det funkade i något år, sedan plötsligt dök den upp igen.

Japp!

Senast nyss gick jag in i en grupp och bockade ur "Aviseringar", än en gång... Även detta har jag skrivit till supporten om. Någon gång kanske de läser just mina synpunkter, tänkte jag en period och skrev jätteofta. :D

Edit: och visst menar du att du även får upp grupper i ditt flöde som du valt att inte följa? Det har i alla fall hänt mig, endast med en grupp dock. Det funkade i något år, sedan plötsligt dök den upp igen.
Precis, vissa vill jag inte följa utan klicka in på själv. Men närå.. :p

Ja. 98 av 100 gånger är det inget som jag bryr mig om att de gillar och speciellt när det är okända personers statusar... Mitt flöde är helt åt skogen. Får mest upp av samma personer... Inte heller något stort antal så blir rätt enformigt med att se vad dom gillar. Man får även upp vissa inlägg flera timmar efter de postades beroende på hur många gånger man laddar om. GAH. Instagram har någon liknande flöde nu och vem gillar det ens?

Ja. 98 av 100 gånger är det inget som jag bryr mig om att de gillar och speciellt när det är okända personers statusar... Mitt flöde är helt åt skogen. Får mest upp av samma personer... Inte heller något stort antal så blir rätt enformigt med att se vad dom gillar. Man får även upp vissa inlägg flera timmar efter de postades beroende på hur många gånger man laddar om. GAH. Instagram har någon liknande flöde nu och vem gillar det ens?
Precis så upplever jag det också! Jag förstår att man ser mer av dem man är mest aktiv med. Men man får ju ingen chans att vara aktiv med andra när urvalet som kommer upp är så litet.

Så om jag väljer "dölj inlägg som det här", då är det den okända personens inlägg som döljs även i framtiden? Inte min vänd som gillat det?

Fast det låter ju lite trubbigt ändå, om jag döljer ett inlägg från Kalle K så kanske min vän gillar något av Pelle P nästa gång och då ser jag det istället ... Men jag får nog börja göra så, för att se om det kan rensa upp lite.

Jo precis, det är en himla massa jobb tills man lyckas dölja alla ointressanta vänners vänner. Men det är skönt sen! :D

Jag väljer att dölja alla inlägg från person x, inte inlägg som det här. Brukar mest köra från datorn så det kanske är olika upplägg.

Jo precis, det är en himla massa jobb tills man lyckas dölja alla ointressanta vänners vänner. Men det är skönt sen! :D

Jag väljer att dölja alla inlägg från person x, inte inlägg som det här. Brukar mest köra från datorn så det kanske är olika upplägg.
Jag får upp alternativet att dölja den som gillat (alltså min vän) och att dölja den vars inlägg min vän gillat. Väljer förstås det senare. Har lagt rätt mycket energi på det både igår och idag, ska fortsätta för att se om det hjälper.

Det har att göra med andras sekretessinställningar. Om en av ens vänner gillar en status som är öppen för alla (eller vänners vänner) så syns den i ditt flöde. Gillar vännen något som enbart är synligt för statusuppdaterarens vänner så syns det inte för de som inte har personen som vän.

Så det är nog främst därför olika personer ser olika mycket av sånt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 079
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt