Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara på gott och ont, inte alltid deras syn på hur trädgården skall skötas överensstämmer med min, tex. enligt dem är små späda salladsplantor primörer som skall ätas direkt och ändå har jag sagt åt dem på skarpen.
... är med dig i ditt trädgårdsarbete, ja, det är ju också underbart....
Nej det pratar vi inte om... Jag får nöja mig med katterna som sällskap. Problemet är att det kommer att kosta allt för mycket att isolera och förbättra det uthus jag har. För de pengarna kan jag köpa 5000 ägg från min ekologiske leverantör...Sen, att det faktiskt är nåt alldeles extra att ha egna höns och ständigt (oftast iaf) ha tillgång till egna ägg som bara lyser av välmående genom knallgul gula och tjocka fina skal, det är ju en annan historia. Liksom det att studera hönsens flockdynamik och att se en tupp pyssla om sin familj genom att mata och vakta den, det ska vi inte heller prata om... Att man aldrig är ensam ute utan en liten skock med vänner i olika färger intresserat följer allt du gör och är med dig i ditt trädgårdsarbete, ja, det är ju också underbart. T o m min sambo, som egentligen inte är nån djurfantast, tycker mycket om hönsen. Men nej, det pratar vi inte om.............................
Ja, det är sant... Jag planterar sånt i växthuset, och sen får jag ha nåt för dörren så de inte går i och sprätter upp allt...Kan vara på gott och ont, inte alltid deras syn på hur trädgården skall skötas överensstämmer med min, tex. enligt dem är små späda salladsplantor primörer som skall ätas direkt och ändå har jag sagt åt dem på skarpen.
Där är två av hönorna. Steka vakteläggen har jag ännu aldrig gjort, men jag brukar äta sex stycken kokta till frukost.
Har precis planterat blåbärsbuskar i min trädgård...Toppengoda löv hälsar Mr Crax och några av pullorna......Kan vara på gott och ont, inte alltid deras syn på hur trädgården skall skötas överensstämmer med min, tex. enligt dem är små späda salladsplantor primörer som skall ätas direkt och ändå har jag sagt åt dem på skarpen.
Jättefina! Hade gärna haft lite vaktlar. Dom är så vackra.
Där är två av hönorna. Steka vakteläggen har jag ännu aldrig gjort, men jag brukar äta sex stycken kokta till frukost.
Så himla tråkigtNån glömde stänga in hönsen igår kväll.
Resultat: Ingen är vid liv idag.
Nu talas det om att bygga hönsgård, jag röstar för.
Nej, vad ledsamt!Nån glömde stänga in hönsen igår kväll.
Nån glömde stänga in hönsen igår kväll.