Det går sååå bra med min flock just nu . Den tupp som tog över efter min förre stortupp har fått styrk av två andra . Den tuppen hade jag planerat för att han skulle vara högst i rang i år och den som tagit över nu är inte lika bra tupp. Den som är tvåa i rang är en fjolårstupp och ungtuppar på högsta posten är inte jag längtar efter. Tyvärr fungerar det inte heller mellan dessa tre. De två som stigit i rang lämnar honom inte i fred utan jagar och jagar på honom trots att han säger att han ger sig. Just nu är jag rätt irriterad eftersom jag verkligen vill ha kycklingar efter de där två och ingen höna vill ruva just nu (och de som brukar leka äggkläckningmaskiner ).
Planen nu är att så fort en höna vill ruva slänga ägg under henne och sen nacka de två jobbiga gossarna för att sen släppa ut den jag vill ha som förstetupp i huset igen. Nu går han bara tillsammans med de andra några timmar per dag med stängd lucka med bråkstakarna utanför.
Funderar på om jag skulle sälja av en trio så jag slipper nacka iallafall den äldre av dem. Felet på honom är att han inte håller pli på ungtupparnas sexuella drifter och det ansvaret växer han troligen i om han får något år till på sig.
Planen nu är att så fort en höna vill ruva slänga ägg under henne och sen nacka de två jobbiga gossarna för att sen släppa ut den jag vill ha som förstetupp i huset igen. Nu går han bara tillsammans med de andra några timmar per dag med stängd lucka med bråkstakarna utanför.
Funderar på om jag skulle sälja av en trio så jag slipper nacka iallafall den äldre av dem. Felet på honom är att han inte håller pli på ungtupparnas sexuella drifter och det ansvaret växer han troligen i om han får något år till på sig.