Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Hade glömt att du la sista på Snurris, det känns som det bekräftar min känsla iaf.

F ö börjar jag bli trött nu - @Myrten - kan du spränga Hogwarts i luften nu à la när Falcon Crest började få sviktande tittarsiffror?
Just nu känns det som du flörtar med mig för att jag inte ska rösta på dig :)

Haha, jag flörtar med vem som helst bara den här leken tar slut snart! :rofl:
Du är alltid så otålig.

Räknar jag rätt om jag tror det är 1-2 (5-6 från början) ulvar kvar? Du motiverade ju icke rösten på snurr med att som fåulv kunde du lagt en fejkröst där? Men är det 2 kvar kan du ju vara vanlig ulv.

Jag menar att jag är god, men du kan ju inte veta om jag är.

Jag pekar på en omständighet du kanske ska kolla på när du försöker avgöra vem du ska rösta på. Här är det hur stor sannolikhet tror du att en ulv lägger den rösten jag gjorde på Snurrfian om ulvarna vill lyncha två goda? Tror du att det är ett bra ställe för en ulv att rösta kanske du kan motivera varför - jag fattar inte. Rösten har räknats så det lär inte vara den meningslösa fårulvsrösten.

Menar du exempelvis att det är en alibiröst jag lägger och i så fall varför?
Om du menar att det var avsiktligt så varför.

Jag menar inte att du motiverade det så, men hur rösterna ligger är en realitet. Du vet ju säkert själv varför du inte blev lynchad, om det var bägaren eller vunnen duell(er) eller om du mot förmodan är ulv.
Nej precis, hade jag vetat/varit säker på att du är god så hade jag ju inte röstat på dig. Nu hade ju både jag och Ceta 5 röster här i tråden, så att Snurrfian skulle ryka var väl ändå inte helt självklart? Du kanske inte är fårulven då, men du kan ändå vara vanlig ulv. Om lyan inte visste vart bägaren kan tänkas vara så kanske de trodde att det var avgjort och i så fall skulle det ju kunna vara en alibiröst från din sida? Sen borde det väl bara vara 1/3 av de goda som är i ”rätt” elevhem, så även om de visste så borde ju 2/3 inte vara skyddade mot lynch (fast de siffrorna kanske är lite högre nu beroende på vilkt elevhem de döda goda tillhörit, det har jag inte i huvudet).

Vilka har vi kvar nu då?

1. heffaklumpen
4. hemlig
11. LenaH
12. Elo
15. Lobelia
17. Sasse

Alltså, JAG VET INTE!

Heffa är, som teoriats av mig och de andra, högst troligt god.

Det hade varit så himla lätt att lägga en hämndröst på hemlig. Men så krass vill jag inte vara, och det är inte rimligt utifrån spelet, liksom. Dock röstade hon på två goda igår. MEN å tredje sidan, det gjorde jag med. Och Sasse. Och LenaH

Jag vill att Lobelia ska vara ond. Högst oklart varför? Mtp rösten på Snurris igår så borde hon vara god.

Det borde betyda att en eller två av hemlig, LenaH och Sasse är onda. Det känns lite 'b' om det visar sig vara så att Sasse är ond - utifrån mina två röster på henne dl 1 och 2. Jag har ju också redan röstat på LenaH. Iofs med en ganska panikartad och vek motivering.

Nej precis, hade jag vetat/varit säker på att du är god så hade jag ju inte röstat på dig. Nu hade ju både jag och Ceta 5 röster här i tråden, så att Snurrfian skulle ryka var väl ändå inte helt självklart? Du kanske inte är fårulven då, men du kan ändå vara vanlig ulv. Om lyan inte visste vart bägaren kan tänkas vara så kanske de trodde att det var avgjort och i så fall skulle det ju kunna vara en alibiröst från din sida? Sen borde det väl bara vara 1/3 av de goda som är i ”rätt” elevhem, så även om de visste så borde ju 2/3 inte vara skyddade mot lynch (fast de siffrorna kanske är lite högre nu beroende på vilkt elevhem de döda goda tillhörit, det har jag inte i huvudet).

Skulle du som ulv lägga en röst på en som var misstänkt av många på en ulvkollega i ett kritiskt läge?

Det hade räckt att LenaH lagt sin röst på Snurr och inte Ceta eller någon Hufflepuff skyddad, det hände ju dessutom. Snurr blev defacto lynchad. Och du menar att jag inte bara är ulv utan en korkad sådan som riskerar mina lyakompisar i ett kritiskt läge. Så så värst otroligt att Snurr skulle bli lynchad pga min röst var det inte.

Du är alltid så otålig.

Räknar jag rätt om jag tror det är 1-2 (5-6 från början) ulvar kvar? Du motiverade ju icke rösten på snurr med att som fåulv kunde du lagt en fejkröst där? Men är det 2 kvar kan du ju vara vanlig ulv.
Det är ju förstås helt sant, men om jag var vanlig ulv i lyan med fårulvskollega så hade vi väl haft bättre koll och ändå kunnat styra iom att du tycker det var gott om tid?

Såg du mitt tillägg om varför det tog tid för mig att rösta? 🙂

Skulle du som ulv lägga en röst på en som var misstänkt av många på en ulvkollega i ett kritiskt läge?

Det hade räckt att LenaH lagt sin röst på Snurr och inte Ceta eller någon Hufflepuff skyddad, det hände ju dessutom. Snurr blev defacto lynchad. Och du menar att jag inte bara är ulv utan en korkad sådan som riskerar mina lyakompisar i ett kritiskt läge. Så så värst otroligt att Snurr skulle bli lynchad pga min röst var det inte.
Kanske, med tanke på hur många tankevurpor jag gjort i denna leken så känner jag att ingenting är omöjligt. Och jag hade absolut kunnat glömma bort en eventuell bägare… och om jag dessutom visste vart fårulvens röster låg och såg att det var 5 - 3 så kan jag nog tänka mig att lägga en alibiröst (speciellt som det är lägga upp till 3 röster, dvs bara var 2 innan det). Men jag får lite känslan av att vi utgår från olika utgångspunkter där jag tänker att rösterna låg så som de ligger i tråden och du utgår från att några röster är fake och fårulvens röster ligger någon annan stans. Du kanske vet vart fårulvens röster låg igår, till skillnad från mig?

Och ja, om två goda hade 5 röster var så hade jag som fårulv nog kunnat lägga mina röster på samma två i PM och tänka hellre två goda än riskera en ond. Men det kanske bara är jag som tänker så, det vet jag inte.

Nej, jag menade absolut inte att du är korkad. Ber om ursäkt om du uppfattade det så!

För övrigt så gör du mig sjukt velig och osäker nu @Lobelia! Jag vet liksom varken ut eller in 😅

Men som sagt så är jag beredd att ändra min röst tex för att samla rösterna. Men det är lite svårt när ni andra inte röstat än.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30

13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

Qitis 3
Heffaklumpen 3
Blacksmithfarm 2
Sasse 1
Snurrfian 1
LenaH 1
Madalitso 1

Qitis god lynchas
Blacksmithfarm (självmordsbombare) tar med sig Madalitso i döden
Minns ej vem som käkades?

DL 4 (dubbel lynch) 21:30

17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse
20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Ceta

Ceta 5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Ceta god lynchas
Snurrfian ulv lynchas
Islandshästryttare god käkas

Heffaklumpen: Elo, Hemlig, Madalitso, Ceta, Snurrfian
Hemlig: Elo, Ceta, Heffaklumpen, Heffaklumpen, Ceta
LenaH: Hemlig, Hemlig, Heffaklumpen, Heffaklumpen, Ceta
Elo: Sasse, Sasse, LenaH, Heffaklumpen, Ceta
Lobelia: Bumpo, Ceta, Qitis, Snurrfian, Heffaklumpen
Sasse: Bumpo, Ceta, Qitis, Heffaklumen, Ceta

Spontant känns det ju som att min röststatistik inte talar till min fördel :angel:

Jag har försökt gå igenom Snurrfians inlägg, men hon har varit jäkligt duktig på att inte skriva något om någon som är i livet just nu. Enda jag hittat är när hemlig skrev att cirkus var god, och då ifrågasatte Snurrfian det. Det är allt jag hittat.

Heffaklumpen – Jag har svårt att tro annat än att hon är god och hade bägaren i sitt förvar igår. Det finns kanske andra möjligheter, men jag känner mig väldigt omtöcknad och kommer inte orka gå igenom det i så fall. Just nu är hon god för mig punkt.

Hemlig – Vet ej. På riktigt har jag ingen känsla om henne alls. Hon känns väldigt diskret, jag kommer inte ens ihåg något hon skrivit i leken.

LenaH – Vet ej. Har haft relativt lika tankar som mig genom leken ändå, vilket har gjort att jag hållit henne mer som god alt. neutral. Men LenaH är iofs rätt svår. Och någon av hon, hemlig och Lobelia bör vara ulvar (om nu inte Elo lurar mig). Hon har röstat rätt diskret, vilket inte talar till hennes fördel. Konstigt iofs att hon inte skulle lägga röst på en ulvkollega en enda gång dock, om nu inte hemlig är i lyan tillsammans med henne.

Elo – Jag har ju hållit henne för god, mer pga känsla. Men det känns vanskligt, bara för att hon godförklarade sig DL1. Något som jag själv gjort som ulv en del gånger. Men min känsla säger ändå att jag tror minst på henne som ulv, än de andra som jag känner är mer erfarna. Jag ”hoppas” det är två ulvar kvar så jag har råd att lägga Elo åt sidan just denna lynch.

Lobelia – Vet ej. Har haft lite samma tankar som mig under lekens gång, vilket gjort att jag naturligt satt henne mer åt goda hållet. Men nu så här i slutet av leken känner jag inte att jag har råd att lita på henne :p Jag har röstat som henne DL1-2, därefter röstade hon efter mig på samma som mig. Det som talar till hennes fördel är rösten på Snurrfian, men om nu Snurrfian rent teorietiskt ville ”offras”, vilket Lobelia teoriade om igår, så är det en möjlighet. En annan möjlighet är som Heffaklumpen säger, att ”bägaren” glömdes av, och således att lynchen inte gick som ulvarna tänkt. Snurrfian åkte. Alibiröst är såklart en grej också.

Sasse – Moi.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Välja mäklare
  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.