Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Äh vafan, vi pratar om att samla rösterna för att undvika att en god ryker och då lägger @Elo en uddaröst på hemlig?
För att rösta dolt på någon annan?

LenaH röstar på Elo

DL 5 kl 21.30
17.08 hemlig röstar på Elo
18.08 Heffaklumpen röstar på Lobelia
21.14 Lobelia röstar på Sasse
21.15 Sasse röstar på Lobelia
21.19 Elo röstar på hemlig
21.26 LenaH röstar på Elo

Elo 2
Lobelia 2
Sasse 1

Tycker också Elos uddaröst är märklig i ett sådant här läge, men jag tyckte hennes teoriinlägg skrek förvirrad bybo så vill inte rösta där.

DL 5 kl 21.30
Lobelia röstar på sasse
Sasse röstar på Lobelia
Elo röstar på hemlig
LenaH röstar på Elo
Lobelia ändrar röst till Elo

DL 5 kl 21.30
Lobelia röstar på sasse
Sasse röstar på Lobelia
Elo röstar på hemlig
LenaH röstar på Elo
Lobelia ändrar röst till Elo
Tror denna stämmer inga klockslag men alla röster innan dl iaf
Elo 3
Lobelia 2
Hemlig 1

UPPDATERING!

Tyvärr kan jag inte spränga Hogwarts i luften eftersom jag är på semester (vilket IRL är hundutställning). Men det gör inget, för det smäller ändå. Just nu tränar nämligen förstaårseleverna explosionstrollformeln bombarda. Vilket är lite för svårt för dem. Skolan är sig inte riktigt lik. Blir mycket reparationsformler de kommande dagarna. Man frågar sig vem som fått den ljusa idén att låta dem börja med en så pass svår trollformel? Se där till exempel hur den där eleven mer eller mindre sprätter med trollstaven i stället för att… Store Merlin!

Mitt i vägen för den fullständigt vildsint viftande staven står @Elo . Bombarda-blixten träffar med full kraft och Elo far iväg. Att hon inte sprängs i stycken beror enbart på att den förutseende läraren klätt alla eleverna i dräkter av magiskt gummi i syfte att mildra effekterna av splitter och explosioner. Men med eftertankens kranka blekhet kan det vara anledningen till att staven som skickade iväg Elo helt gick ur kontroll – den betedde sig som om det var ett bungy jump-band och studsade hej vilt åt alla håll medan formlerna sprutade ur den.

Nåväl, vad än är hönan eller ägget, stoppar dräkten Elo från att sprängas i småbitar. I stället flyger hon som en kanonkula genom luften allt medan dräktens air bag löser ut (konstruktören har inte riktigt förstått muggle-tekniken). När Elo tar land studsar hon bort från Hogwarts och rullar i full fart in på Hog’s Head.

Elo var elev som hörde till Hufflepuff

Natt-DL imorgon kl 9.30

Om leken inte avgörs då kommer sista DL att vara kl 20.00. Vad som gäller inför det presentras efter natt-DL. Men bomber och granater – det kan bli något i kvastväg!

Men jag orkar inte? :arghh:
Det är ju också fat chance att jag blir käk i natt så vi ses väl vid skampålen vid 20,00...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar