Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Att Lobelia röständrade känns inte konstigt, så min tanke går helt enkelt till att LenaH bör vara ulv utifrån dagens röstning. Även om jag tycker Elos uddaröst var märklig, blev hon ett väldigt lätt val. LenaH har väl varit inne på henne tidigare dessutom, eftersom Elo godförklarades av "ingen annan anledning än känsla".

För mig skrek som sagt Elos teoriinlägg en förvirrad bybo, att inte LenaH som erfaren spelare noterade det tycker jag är ännu konstigare. LenaHs inlägg däremot skriker inte förvirrad bybo för mig, det snarare skriker "låtsas vara förvirrad bybo" ;)

LenaH har dessutom röstat rätt "tamt" leken igenom, vilket förvisso är olikt henne, eftersom hon kan alibirösta rätt friskt.

Oavsett om leken fortsätter efter NattDL eller inte vill jag bara få ur mig mina tankar :p

Finns det fler ulvar vet jag inte vem av Lobelia och hemlig det skulle vara...

@heffaklumpen Vad tror du om LenaH och hemlig?
På rak arm - jag har ingen aning! Jag är inte säker på någon av er och börjar typ tro att ni allihopa är onda?! Men det vill jag ändå påstå är omöjligt för då hade LL redan sprängt Hogwarts i luften och leken hade varit över…

Just nu sitter jag dessutom med mobilen, men jag kan komma med ett svar senare när jag är vid datorn.

Jo, jag jobbar faktiskt. Nån tyckte det var ulvigt :cautious:. Och då kan jag faktiskt tyvärr inte hänga med i leken.

Heffa vill jag fortfarande ha god.
Sasse och LenaH, är det vår lya?

Heffa är ju faktiskt den enda jag vill hålla som god och hon röstade ju på Lobelia. Så kanske att hon har en poäng i det.

Att Lobelia röständrade känns inte konstigt, så min tanke går helt enkelt till att LenaH bör vara ulv utifrån dagens röstning. Även om jag tycker Elos uddaröst var märklig, blev hon ett väldigt lätt val. LenaH har väl varit inne på henne tidigare dessutom, eftersom Elo godförklarades av "ingen annan anledning än känsla".

För mig skrek som sagt Elos teoriinlägg en förvirrad bybo, att inte LenaH som erfaren spelare noterade det tycker jag är ännu konstigare. LenaHs inlägg däremot skriker inte förvirrad bybo för mig, det snarare skriker "låtsas vara förvirrad bybo" ;)

LenaH har dessutom röstat rätt "tamt" leken igenom, vilket förvisso är olikt henne, eftersom hon kan alibirösta rätt friskt.

Oavsett om leken fortsätter efter NattDL eller inte vill jag bara få ur mig mina tankar :p

Finns det fler ulvar vet jag inte vem av Lobelia och hemlig det skulle vara...
Jag kunde ju inte gärna röständra till mig själv...

Jag vet inte om LenaH, men hon stryker mig medhårs, det brukar hon inte göra som god. Jag undrade om någon skulle följa mig mot dig och det hände inte. Då undrar jag varför lena inte gjorde det, och du nu sitter och spekulerar i att hon är ond.

Jag var typ säker på att det skulle bli en god så länge vi inte samlade rösterna helt och det är nästan omöjligt när vi har så minimalt att gå på. Fårulven är extremt kraftfull när ingen kan sia/spå. Den kan leka lite som den vill, en röst upp på en person och en ner på en annan och man har ingen aning om vad som egentligen skett.

Jag kunde ju inte gärna röständra till mig själv...

Jag vet inte om LenaH, men hon stryker mig medhårs, det brukar hon inte göra som god. Jag undrade om någon skulle följa mig mot dig och det hände inte. Då undrar jag varför lena inte gjorde det, och du nu sitter och spekulerar i att hon är ond.

Jag var typ säker på att det skulle bli en god så länge vi inte samlade rösterna helt och det är nästan omöjligt när vi har så minimalt att gå på. Fårulven är extremt kraftfull när ingen kan sia/spå. Den kan leka lite som den vill, en röst upp på en person och en ner på en annan och man har ingen aning om vad som egentligen skett.
Nej, men du hade ju kunnat låta bli att ändra. Som sagt är det inte konstigt att du i det läget ändå ändrade.

Det är betydligt mer skumt att LenaH röstade på Elo imo.

@hemlig Nej, hur skulle jag kunnat vara det menar du? Jag går på känsla, och för min del säger den att hon mycket väl kan vara ulv. :p

Tror du inte att Heffa är god?
Jag tror Heffa är god MEN.... - det förutsätter en planerad lynchning av snurr för att göra henne ond. Det beror lite på vem som sitter i lyan om det är ens en rimlig tanke. Om det är LenaH och kanske Cirkus fått hoppa in som sällskap så kan de ha sett möjligheten och sitter och roar sig. Det skulle förklara att vi sitter och anklagar varandra som yra höns.... Jag tror inte Heffa hittat på det, men vi har spelat ganska lite ihop. Lena är riktigt tydlig med att Heffa är god och överväger inte ens en kupp från lyan.

Det är kul att sitta i lyan och hitta på "bus" och ingen spioninfo har vi som kan röja dem.

Nu blev det jättesent och klockan är redan efter 00. Tiden bara rann iväg. Jag misstänker dock att jag kan bli frukost för ulvarna imorgon och vill ändå hinna svara på din fråga @Sasse (jag kommer definitivt inte att vara vaken innan 9.30 och är jag mot förmodan det så är jag ändå inte i stånd för att skriva några teorier :p)

Jag är inte säker på varken hemlig eller LenaHs godhet. Inte ondhet heller för den delen. Jag har egentligen sedan i onsdags varit förberedd på att jag kommer vara näst på tur att lynchas pga hur misstänkt jag var. Tycker det känns konstigt att helt plötsligt så håller alla (?) mig som god. Jag förstår ju varför med tanke på utfallet i torsdagens lynch. Men det gör mig så förvirrad för jag brukar tendera att vilja hålla de som håller med mig åt det godare hållet goda/åt det godare hållet. Nu känns det som att alla gör det men jag VET ju att någon/några av er inte är goda.

Jag skrev om både hemlig och LenaH igår, så tänker att jag lägger in de citaten och så fortsätter jag utefter vad de skrivit sedan dess för annars kommer detta ta halva natten.

hemlig - missade som sagt pratet om fördelningen onda/goda men det var innan DL1 och har redan varit uppe för diskussion. Misstänkte (och röstade) på Elo i DL1 och trodde inte att svärdet skulle avgöra såpass tidigt. Tycker det låter rimligt att man inte vågar använda svärdet så tidigt som i DL1. La tredje (och sista) rösten på Ceta i DL2. Måste kolla vidare på det. Tycker att min röst i DL2 skaver (jag har redan erkänt att det var en kass röst?) och röstar därför på mig i DL3 och med en av rösterna idag (DL4). Tyckte sedan att Ceta var skum som röstade udda (ceta fick den andra rösten idag). Vad jag hittat så bygger hemligs röst på mig på att hon tycker att min röstmotivering i DL2 var dålig (pga en teori som hon också hade skrivit om). För mig skaver det att ta något som jag skrivit innan DL2 och använda som röstmotivering i DL4, @hemlig du reagerar alltså inte att något av det jag skrivit i teoriväg från DL2 tills nu? Men röstar på mig pga min röst på dig i DL2? För mig skaver det och det ger mig känslan av att vi inte spelar för samma sida.
Hade känslan av att vi inte spelar för samma sida och hemlig misstänkte ju mig för att vara fårulv men ändrade ganska direkt efter LLs uppdratering till att tro att jag skulle vara god. För mig så känns sådana snabba vändningar lite... konstiga? Typ som en ulv som snabbt inser att nu går det inte längre att misstänka Heffaklumpen så bäst att ändra sig så snabbt som möjligt. Samtidigt så vet i tusan om det är något jag kan hålla mot henne eftersom det
1) var fler som gjorde det (en snabb vändning efter uppdateringen alltså) och
2) faktiskt blev ett omkullkastat/oväntat resultat.
Sedan har hemlig jobbat idag och haft ont om tid vilket inte direkt gör det lättare.
Röstade först på Elo igår (som visade sig vara god) och funderade på om Sasse och LenaH var i lyan ihop och glömde då bort Lobelia. Vet inte, men är de kanske ulv kollegor där hemlig inte vill nämna sin ulvkollega Lobelia vid namn? Eller så hade hon uppriktigt glömt Lobelia (precis som att jag glömde bort Elo häromdagen, så jag ska inte kasta för mycket sten i glashus 🪨)
Sen har vi röstraden som är: Elo, Ceta, Heffaklumpen, Heffaklumpen & Ceta, Elo. Den röstraden känner jag väl spontant inte talar för hemligs fördel. Har dock för mig att hon inte är den enda om att ha en liknande röstrad.
Sammanfattning: Inte en aning! Upplever dock att hon varit mer aktiv och drivande i leken i början och att det minskat mot slutet och det skulle absolut kunna vara en ulv som vill flyta med när det liksom börjar "dra ihop sig". Samtidigt vet vi att vi alla har IRL så det skulle typ lika gärna kunna bero på det. Men jag kan i alla fall säga att jag inte får några direkta god-vibbar.

LenaH - Har haft ont om tid flera dagar och därmed inte hunnit teoria så mycket. Har dock skrivit ganska många inlägg, även om flera av dem mest är korta kommentarer. Får ingen känsla av grävande, men det kan också bero på tidsbrist. Kan dock lika gärna bero på att Lena sitter i lyan och är en ulv som mest försöker flyta med. Röstade på mig igår vilket inte direkt känns bra eftersom jag vet om min roll, tycker även att motiveringen i röstinlägget var väldigt svag för att vara DL3 "Jag tror ju inte på q i lyan och heffa har två röster mot bsfs 1 så". Men du kanske skrivit längre motiveringar någon annan stans @LenaH? I så fall har jag missat/glömt att jag läst det. Jag vet verkligen inte. Skulle mycket väl kunna dölja sig en ulv här.
Skrev igår till Ceta att Snurr egentligen var förstahandsvalet men att rösten föll på Ceta trots allt pga Ceta hade fler röster än Snurr. Och nu orkar jag inte räkna på det, men kan det möjligtvis varit så att hon sitter i lyan och visste vart fårulvens röster låg och pga det visste att snurr var "säker"?
Och DÄR gick det upp ett ljus för mig, kan det ha varit detta @Lobelia syftade på igår, tro? I så fall skulle Lobelia kunna ha rätt i att hon är god och LenaH är ond... om hon nu inte försöker lura mig eller att det är så att de båda två sitter i lyan. Gah!
Sedan att Lobelia inte känns så ond och i ett senare inlägg att det var pga sista rösten på Snurr, om jag fattat det rätt. Om hon inte vill placera Lobelia i lyan och vill hålla mig som god så lämnar det hemlig och Sasse i lyan - om hon inte sitter där själv. Vet inte riktigt om jag håller med om det resonemanget med sista rösten (vilket jag också nämnde i ett tidigare inlägg igår).
Sedan har vi LenaHs röstrad: hemlig, hemlig, Heffaklumpen, Heffaklumpen & Ceta, Elo. Den röstraden känns på något sätt anonym för mig. Det är svårt att läsa ut något av det i alla fall.
Sammanfattningsvis: Jag vet i tusan alltså, upplever ändå att hon teoriat logiskt men samtidigt så vill jag minnas att hon varit mer på hugget/mer grävande tidigare som god. Men då är vi ju åter igen där i att IRL påverkar så det kan ju helt enkelt vara tidsbrist. Skulle kunna dölja sig en ulv här men frågan är vem som i så fall är ulv-kollegan.

Nu måste jag sova! Får fortsätta imorgon om jag fortfarande är vid liv då och då ska jag givetvis rösta på Harrysen eftersom Snurrfian var så snäll och röjde Harrysen för oss :D
(Och bara för att vara extra-super-tydlig så var sista meningen på skämt)

UPPDATERING!

@heffaklumpen vet inte vad som fick henne att smita ut från Hogwarts, in i den mörka skogen där inga förstaårselever får vara. Kanske är det alla fantastiska djur som finns där? Heffa vill bli magizoologist, gå i den store Newt Scanamders fotspår. Han var en Hufflepuff som hon och är fortfarande känd över hela världen för sina arbeten om magiska vidunder.

Nu är hon här! Så snällt av den där eleven att följa med henne! Väldigt hjälpsam och sa sig ha en äldre syster som redan förevisat skogen. Men… var är personen? Bara borta? Borta? Bortaaaaa….

Enbart för att vi inte dödar så mycket folk i den här leken klarar Heffa livhanken. Men ute är hon. Dags att ta sig till Hog’s Head och pusta ut!

Heffa var elev som tillhörde Hufflepuff.

Vi står nu inför slutstriden som utspelar sig kl 20. Instruktioner kommer
.

SLUTDUELL

Vi har nu nått ett läge där ställningarna är 2-2 och LLs har bestämt att leken ska avgöras genom duell. För detta ska ni nu först välja en kämpe för goda respektive onda sidan.

Levande goda spealare:

Sasse - Nearly Headless Nick, Gryffindor
Lobelia - Elev från Hufflepuff

Övriga goda:
bumpo
Ceta
Elo
Hedinn
Heffaklumpen
Islandshästryttare
Madalitso
Qitis
QueenLilith

Levande onda spelare/Slytherins:
LenaH – ormviskare/fårulv
Hemlig – ulv

Övriga onda:
Blacksmithfarm
Cirkus
Harrysen
Snurrfian

Goda spelare väljer den goda kämpen, onda den onda. Ni gör tre val. Detta för att vi verkligen ska ha en kämpe som är online vid duellen. Minst en av era kandidater ska vara en levande spelare. Skicka era val i era PM-konversationer senast kl 20!

Duellen börjar direkt när duellanterna är utsedda. Se hur dragen slår varandra i inlägg 3 här i tråden.

Duellen spelas i bäst av fem. Är det oavgjort efter fem ronder fortsätter vi till någon vinner. Kombattanterna skickar sina drag dolt i PM till LL. Resultatet av varje rond publiceras i tråden.

Om en kombattant försvinner under pågående duell får nästa på den framröstade listan hoppa in

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar