Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SLUTDUELL
Vi har nu nått ett läge där ställningarna är 2-2 och LLs har bestämt att leken ska avgöras genom duell. För detta ska ni nu först välja en kämpe för goda respektive onda sidan.
Levande goda spealare:
Sasse - Nearly Headless Nick, Gryffindor
Lobelia - Elev från Hufflepuff
Övriga goda:
bumpo
Ceta
Elo
Hedinn
Heffaklumpen
Islandshästryttare
Madalitso
Qitis
QueenLilith
Levande onda spelare/Slytherins:
LenaH – ormviskare/fårulv
Hemlig – ulv
Övriga onda:
Blacksmithfarm
Cirkus
Harrysen
Snurrfian
Goda spelare väljer den goda kämpen, onda den onda. Ni gör tre val. Detta för att vi verkligen ska ha en kämpe som är online vid duellen. Minst en av era kandidater ska vara en levande spelare. Skicka era val i era PM-konversationer senast kl 20!
Duellen börjar direkt när duellanterna är utsedda. Se hur dragen slår varandra i inlägg 3 här i tråden.
Duellen spelas i bäst av fem. Är det oavgjort efter fem ronder fortsätter vi till någon vinner. Kombattanterna skickar sina drag dolt i PM till LL. Resultatet av varje rond publiceras i tråden.
Om en kombattant försvinner under pågående duell får nästa på den framröstade listan hoppa in
ÄhumLenaH. Känns precis som en ond Lena -inte en tanke på att föra leken framåt utan vara i bakgrunden. Främst känns hon flyga väldigt lågt under radarn helt enkelt
Hemlig. Har egentligen inget bra argument men kanske att röstningen ändå sticker lite i ögonen
I dl 1 röstar hon på Elo. Den första andra rösten. Igår sätter hon en tredjeröst på Ceta.
Alltså är nu både ceta och Elo onda då är det ju kanonröstat! Om nu inte
Hemlig är fårulven tex ? Men om båda är goda känns det faktiskt lite ulvigt.
Känner ändå att jag vill sätta lite press på hemlig så får vi se vart det bär …
Sasse ja där har jag redan bombat med alla tankar så tänker att de räcker. Hon har redan reagerat
BSF mest för att jag kanske har en känsla efter första dagen att hon kan vara ond -men har iaf teoriat lite. Men saknar lite hos henne i grävande därav känslan
Fast du har alltid rätt i lekens slut iom att du alltid misstänkt alla nån gång!
Synd att du även drog in mig och Lobelia i dina misstankar
Jag fattade som att vi röstar fram dem? Tre kandidater varav minst en levandeRöstar vi fram våra respektive kombatanter? Eller lägger vi fram förslag? Ska vi enas? Handuppräckning om vilka som kan vara online vid 20 och vill delta?
Va ju tvungen att få lite fart på folk så det hände något. Röstade ju inte på någon av er eller hade er på min topplista sedanSynd att du även drog in mig och Lobelia i dina misstankar
Nevermind ang det sistaJag fattade som att vi röstar fram dem? Tre kandidater varav minst en levande
Goda röstar fram de goda kandidaterna och onda sina.
Ska vi rösta öppet här i lektråden ?
Skicka era val i era PM-konversationer senast kl 20!
Nope@heffaklumpen - har inte dina föräldrar lärt dig att inte följa med okända Slytherins ut i skogen...?
Åh. Jag trodde du gick efter madalitso fsktisktFan ta Sasse. Hade du inte varit gryffindor hade det varit en mycket roligare slakt när jag dog! Pang bom vikken smäll
Jag är inte övertygad .@hemlig Ja, jag är säker om LenaH