Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Hann som sagt inte läsa igenom Lobelia och Sasses inlägg som jag ville igår, så fortsätter där jag slutade.

Lobelia - Var sjuk och var frånvarande en del i början av leken. Har sett mer av henne på slutet. Sa i onsdags att hon tror att någon av qitis, bumpo, hemlig, Sasse och Elo borde vara ulv. Vet att jag tänkte redan då att statistiskt sett så borde hon ha rätt i det och nu när vi inte är lika många kvar så tänker jag absolut att någon av de tre borde vara ulv. Dels rent matematiskt så borde hon i alla fall pricka in en ulv om 1/3 av oss som är kvar borde vara ulvar och hon listar 1/2 av de kvarvarande deltagarna. Gör det henne god? Nää, som jag påpekat flera gånger så brukar ju ulvar försöka misstänka kanske en eller möjligen två av sina ulvkollegor och sen misstänka goda. Q tyckte samma dag att Lobelia försvarade Sasse och senare pratades det om de två skulle vara onda tillsammans där Sasse följer Lobelia i röstningen för att hinta. Men som Sasse (ursäkta om jag minns fel nu) påpekade så känns det rätt så osannolikt att hon skulle hittat Lobelia redan innan DL1, plus att den teorin förutsatte att Sasse (?) var utanför lyan (vilket vi nu vet är omöjligt). I DL3 röstade Lobelia efter Sasse men röstade på samma person som Sasse, så med tanke på hur de två följt varandra genom röstningarna i DL1-3 så känns det nog ganska osannolikt att de två sitter i lyan ihop. Om det inte är en ren coincidence (förlåt, tappade det svenska ordet igen :bag:) eller att de gör det för att "ulvar skulle aldrig". Valde att inte rösta på Snurrfian (ulv) i onsdags pga hellre fria än fälla (efter att Snurr skrivit "tredje rösten på Hedinn", vilket nu när vi vet att Snurr är ulv mycket väl skulle kunna vara att hon råkat försäga sig), kan det vara en ulvkollega som valde att bortse från ulven Snurrfians misstag där hon försa sig? Röstade även på Ceta istället för Harrysen samma dag pga vill ej rösta ut nybörjare. Nu när vi vet att Harrysen var ulv och Ceta var god, kan det ha varit ett försök att skydda ulvkollegan Harrysen från lynch? Är ju enklare att motivera en sådan lynch eftersom det då går att skylla på att Harrysen är ny och man inte vill lyncha nya tidigt i spelet (också speciellt med tanke på att lynchningen mot Harrysen grundade sig på, enligt mig, väldigt svaga teorier från början). Skrev också till mig i torsdags att cirkus (delfin) kände till alla i lyan, sitter hon i lyan så borde väl ormviskaren berättat för resten av lyan (om det inte togs direkt i lyan) att den fått kontakt med cirkus och att cirkus kände till dem. Å andra sidan är ju då frågan om cirkus hade haft turen och hittat lyan så snabbt eller om det helt enkelt kan ha varit så att Lobelia missförstod rollen. Tål att tänkas på i alla fall. Sen är Lobelias röstrad lite intressant också: bumpo, Ceta, qitis, Snurrfian & Heffaklumpen. Det har visserligen inte varit så mycket info ute heller, men ändå tre goda i rad, sen en ond och så mig (även om jag, helt ärligt, faktiskt åtminstone delvis kan förstå misstankarna mot mig). Så, som sammanfattning: Inte en aning men skulle kunna vara ulv.

Sasse - Nu har jag läst igenom alla inlägg och jag vet i tusan alltså. Hon har inte skrivit något som jag har reagerat på, mer än att hon misstänkte mig (framför allt igår om jag minns rätt), men precis som jag sa till Lobelia så kan jag faktiskt i alla fall delvis förstå de misstankarna, kan ju inte direkt påstå att jag varit mitt bästa jag och inte varit skum så 🤷🏽‍♀️ Känner nog fortfarande att Lobelia och Sasse inte borde sitta i lyan tillsammans pga vad jag skrev tidigare, att Sasse "följde" Lobelias röst i DL 1&2 och Lobelia "följde" Sasses röst i DL3. Så ingen aning, kan mycket väl vara god men kan typ lika gärna vara ond är min känsla just nu.
Edit: Kom på att Sasses röstrad ser ju inte så mycket bättre ut än Lobelias: bumpo, Ceta, qitis, Ceta & Heffaklumpen.

Och nu har jag suttit här alldeles för länge. "Skulle bara" och har suttit här i nästan 2 timmar nu och har dessutom missat att äta lunch. Så kan det gå när hyperfokuset tittar fram 😅🤦🏽‍♀️

Nu har min faster kommit hit så jag tänker rösta nu men kommer fortsätta följa leken från mobilen sedan. Kan tänka mig att ändra min röst om något mer skumt kommer fram/för att samla rösterna/Idk.

Heffaklumpen röstar på Lobelia pga det jag redan skrivit i citatet, men framför allt det som är fetstilt.
Lobelia - Var sjuk och var frånvarande en del i början av leken. Har sett mer av henne på slutet. Sa i onsdags att hon tror att någon av qitis, bumpo, hemlig, Sasse och Elo borde vara ulv. Vet att jag tänkte redan då att statistiskt sett så borde hon ha rätt i det och nu när vi inte är lika många kvar så tänker jag absolut att någon av de tre borde vara ulv. Dels rent matematiskt så borde hon i alla fall pricka in en ulv om 1/3 av oss som är kvar borde vara ulvar och hon listar 1/2 av de kvarvarande deltagarna. Gör det henne god? Nää, som jag påpekat flera gånger så brukar ju ulvar försöka misstänka kanske en eller möjligen två av sina ulvkollegor och sen misstänka goda. Q tyckte samma dag att Lobelia försvarade Sasse och senare pratades det om de två skulle vara onda tillsammans där Sasse följer Lobelia i röstningen för att hinta. Men som Sasse (ursäkta om jag minns fel nu) påpekade så känns det rätt så osannolikt att hon skulle hittat Lobelia redan innan DL1, plus att den teorin förutsatte att Sasse (?) var utanför lyan (vilket vi nu vet är omöjligt). I DL3 röstade Lobelia efter Sasse men röstade på samma person som Sasse, så med tanke på hur de två följt varandra genom röstningarna i DL1-3 så känns det nog ganska osannolikt att de två sitter i lyan ihop. Om det inte är en ren coincidence (förlåt, tappade det svenska ordet igen :bag:) eller att de gör det för att "ulvar skulle aldrig". Valde att inte rösta på Snurrfian (ulv) i onsdags pga hellre fria än fälla (efter att Snurr skrivit "tredje rösten på Hedinn", vilket nu när vi vet att Snurr är ulv mycket väl skulle kunna vara att hon råkat försäga sig), kan det vara en ulvkollega som valde att bortse från ulven Snurrfians misstag där hon försa sig? Röstade även på Ceta istället för Harrysen samma dag pga vill ej rösta ut nybörjare. Nu när vi vet att Harrysen var ulv och Ceta var god, kan det ha varit ett försök att skydda ulvkollegan Harrysen från lynch? Är ju enklare att motivera en sådan lynch eftersom det då går att skylla på att Harrysen är ny och man inte vill lyncha nya tidigt i spelet (också speciellt med tanke på att lynchningen mot Harrysen grundade sig på, enligt mig, väldigt svaga teorier från början). Skrev också till mig i torsdags att cirkus (delfin) kände till alla i lyan, sitter hon i lyan så borde väl ormviskaren berättat för resten av lyan (om det inte togs direkt i lyan) att den fått kontakt med cirkus och att cirkus kände till dem. Å andra sidan är ju då frågan om cirkus hade haft turen och hittat lyan så snabbt eller om det helt enkelt kan ha varit så att Lobelia missförstod rollen. Tål att tänkas på i alla fall. Sen är Lobelias röstrad lite intressant också: bumpo, Ceta, qitis, Snurrfian & Heffaklumpen. Det har visserligen inte varit så mycket info ute heller, men ändå tre goda i rad, sen en ond och så mig (även om jag, helt ärligt, faktiskt åtminstone delvis kan förstå misstankarna mot mig). Så, som sammanfattning: Inte en aning men skulle kunna vara ulv.

Och jag är medveten om att det kan komma att tolkas som en hämndröst, men med tanke på att alla som lever idag röstade på mig igår så blir det ju en "hämndröst" oavsett vem jag väljer att rösta på...

Kopierar röstlistan från Lobelias inlägg. Vet inte om jag kommer bli något klokare alls men såhär hade det kunnat se ut, beroende på vem som är fårulven. (Island, Ceta och Snurrfian är orangea eftersom vi vet att ingen av dem var fårulven så kommer inte kolla där just nu)

-------------------------------------------------------------------
17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse

17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse

20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Ceta

Ceta 5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1
-------------------------------------------------------------------

Om hemlig, Elo, Sasse, eller LenaH är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att både jag och Ceta hade 4 röster var. I så fall borde Snurrfian fått en av de dolda rösterna och eventuellt Sasse fått den andra, i så fall har jag, Ceta, Snurr och Sasse 4 röster var och det borde blivit någon form av duell. Ceta och Snurr kan inte hinta om en eventuell duell eftersom de lynchades så då ligger det på Sasse att göra det (eller jag själv).
Eller så fick Snurr en av PM rösterna och någon annan den andra PM rösten, i så fall var Sasse inte med i någon duell alls. Det innebär dock att jag, Snurr och Ceta hade 4 röster var och då borde det blivit någon form av duell.
Eller så fick varken Snurr eller Sasse någon av PM rösterna, så att jag och Ceta hade 4 röster var (5 om fårulvens är samma som i tråden) och Snurr och Sasse 3. Men i så fall borde det inte blivit duell alls.

Om Lobelia är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att jag hade 4 röster och Snurrfian 2. I så fall måste en av de dolda rösterna legat på Snurr, vilket innebär att Ceta hade 5 röster, jag 4 röster och Sasse och Snurr 3 röster var.
Den andra rösten kan ha legat på mig (5-5 mig och Ceta), men om lyan var säker på att jag skulle åka så kan de också ha lagt rösten på någon annan.
La den den på någon annan så borde det blivit en duell mellan Sasse och Snurr. Men Sasse kan i alla fall inte ha fått den andra rösten för då skulle hon haft 4 röster och Snurr 3 och om både jag och Sasse haft 4 röster så hamnar vi i duell och då skulle någon av oss dött i gårdagens lynch.

Eller har jag gjort en massa tankevurpor nu?
Jag tror vi krånglar till det med ovanstående resonemang?
Du måste helt enkelt vara god - det vet ju ulvarna ändå eftersom det inte finns några onda utanför kvar - för alternativet att ulvarna medvetet skulle röstat på Snurris är ju inte vettigt när de faktiskt kunde haft segervittring idag.

Jag tycker vi är så långt in i leken att det går att tala lite klarspråk nu. :)

Det ritar ju om min karta lite också och säger som @Sasse gjorde tidigare - nån jag trott var god kan helt enkelt inte vara det.

Nu har min faster kommit hit så jag tänker rösta nu men kommer fortsätta följa leken från mobilen sedan. Kan tänka mig att ändra min röst om något mer skumt kommer fram/för att samla rösterna/Idk.

Heffaklumpen röstar på Lobelia pga det jag redan skrivit i citatet, men framför allt det som är fetstilt.

Och jag är medveten om att det kan komma att tolkas som en hämndröst, men med tanke på att alla som lever idag röstade på mig igår så blir det ju en "hämndröst" oavsett vem jag väljer att rösta på...
Nej jag tror inte det är en hämndröst, däremot undrar jag hur du tänker. Om jag tolkar det rätt nu så menar du alltså att lyan offrade en ulv igår, min röst var den sista - om den inte räknas så är det svårt att se hur Snurrfian kan lynchas utan den, eller har du en förklaring? Varför tror du det? Och jo ja hade koll på röstlistan, jag hade hunnit ändra, jag skriver till och med till @LenaH om det i leken - och hintar att hon kan ändra. Det kommer mer i ett senare teoriinlägg.

Och jo jag vet att ulvar kan lyncha ulvar, men att göra det i det här skedet verkar mest korkat,, men som sagt förklara gärna hur du tänker.

@LenaH Jag reagerade på en sak du skrev igår. Tar med inlägget dusvarar på för tydlighetens skull
Rackarns, jag som trodde du var god :rofl:

Jag tror inte att du är det! Sen vet jag inte om du eg var mitt förstahandsval, Snurrfian låg nog eg före men jag var tvungen att bestämma mig och då gade en röst på Snurris varit meningslös. Sen kom Lobelias men då hann jag inte både räkna och/eller ändra.

Varför hävdar du att din röst inte skulle spela någon roll på @Snurrfian? Du är en erfaren spelare och vet att det finns en fårulv. Du vet att snurr är misstänkt och kan tänkas få fler röster. Du är online och väntar till in i det sista att rösta. 5-6 minuter efter att Snurr får kommer upp i röst 2 och 3. På 3 minuter hinner du ändra en röst och definitivt fixa det på 8 minuter.

Det känns ärligt som om du mer vill tala om att du misstänker Snurr mest än att du vill rösta på henne.

@LenaH Jag reagerade på en sak du skrev igår. Tar med inlägget dusvarar på för tydlighetens skull

Varför hävdar du att din röst inte skulle spela någon roll på @Snurrfian? Du är en erfaren spelare och vet att det finns en fårulv. Du vet att snurr är misstänkt och kan tänkas få fler röster. Du är online och väntar till in i det sista att rösta. 5-6 minuter efter att Snurr får kommer upp i röst 2 och 3. På 3 minuter hinner du ändra en röst och definitivt fixa det på 8 minuter.

Det känns ärligt som om du mer vill tala om att du misstänker Snurr mest än att du vill rösta på henne.
Nej, jag satt och skrev och hann faktiskt inte räkna.

Hade jag varit fårulv hade det ju varit klockrent att lägga en öppen röst på Snurris för att skaffa mig godhetsstämpel.

Det som tog tid var att leta bland mina egna inlägg om misstankar på Heffa för att skriva en vettig motivering, jag var lite sen på det eftersom jag var sen att bestämma mig. :)

Edit: Tillägg

Nej, jag satt och skrev och hann faktiskt inte räkna.

Hade jag varit fårulv hade det ju varit klockrent att lägga en öppen röst på Snurris för att skaffa mig godhetsstämpel.
Ok, du är fortfarande skum. Lätt att gripa efter halmstrån. Och ceta var skum... Heffa också.

Om det inte vore så låga odds på att heffa är ulv hade jag nästan trott det efter hennes röst.

Jag tror vi krånglar till det med ovanstående resonemang?
Du måste helt enkelt vara god - det vet ju ulvarna ändå eftersom det inte finns några onda utanför kvar - för alternativet att ulvarna medvetet skulle röstat på Snurris är ju inte vettigt när de faktiskt kunde haft segervittring idag.

Jag tycker vi är så långt in i leken att det går att tala lite klarspråk nu. :)

Det ritar ju om min karta lite också och säger som @Sasse gjorde tidigare - nån jag trott var god kan helt enkelt inte vara det.
Menar du att jag borde sagt rakt ut att bägaren varit iblandad och att det inte finns några andra alternativ? För mig känns det som att bryta mot regeln om att tala om sin egen roll/hinta men jag kanske missuppfattat det totalt i så fall

Nej jag tror inte det är en hämndröst, däremot undrar jag hur du tänker. Om jag tolkar det rätt nu så menar du alltså att lyan offrade en ulv igår, min röst var den sista - om den inte räknas så är det svårt att se hur Snurrfian kan lynchas utan den, eller har du en förklaring? Varför tror du det? Och jo ja hade koll på röstlistan, jag hade hunnit ändra, jag skriver till och med till @LenaH om det i leken - och hintar att hon kan ändra. Det kommer mer i ett senare teoriinlägg.

Och jo jag vet att ulvar kan lyncha ulvar, men att göra det i det här skedet verkar mest korkat,, men som sagt förklara gärna hur du tänker.
Nej, jag menade inte att lyan offrade en ulv igår. Men tänker du i så fall att du är god pga att du la sista rösten på Snurrfian igår? Röstraden var inte det jag hade mest i åtanke med röstningen, utan det är det som i citatet är fetstilt. Kan lägga in citatet här också (det var alltså främst detta jag hade i tanken med min röst på dig idag):
Valde att inte rösta på Snurrfian (ulv) i onsdags pga hellre fria än fälla (efter att Snurr skrivit "tredje rösten på Hedinn", vilket nu när vi vet att Snurr är ulv mycket väl skulle kunna vara att hon råkat försäga sig), kan det vara en ulvkollega som valde att bortse från ulven Snurrfians misstag där hon försa sig?
Röstade även på Ceta istället för Harrysen samma dag pga vill ej rösta ut nybörjare. Nu när vi vet att Harrysen var ulv och Ceta var god, kan det ha varit ett försök att skydda ulvkollegan Harrysen från lynch?
Skrev också till mig i torsdags att cirkus (delfin) kände till alla i lyan, sitter hon i lyan så borde väl ormviskaren berättat för resten av lyan (om det inte togs direkt i lyan) att den fått kontakt med cirkus och att cirkus kände till dem.

Menar du att jag borde sagt rakt ut att bägaren varit iblandad och att det inte finns några andra alternativ? För mig känns det som att bryta mot regeln om att tala om sin egen roll/hinta men jag kanske missuppfattat det totalt i så fall
Nä, men det kändes som förspilld kvinnokraft att lägga ner en massa engagemang på olika scenarier när det enda rimliga är att du är god. :D

Jag har också vridit och vänt på röstningen igår och Heffa ser jättegod ut? Plötsligt? Nu vet jag ju inte alls vem jag ska rösta på?!?!? AAAARGH!

Jag kan inte heller få ihop röstraden från igår. Det som 'makear sense' för mig vore att Heffa hade bägaren och inte kunde åka ut = de två med näst flest röster åker istället. Ceta + duell mellan Snurr och Sasse.

Men. Det låter ju helt absurt nu när jag läser det! Eftersom borde det inte bara blivit så att bara en blev lynchad då? Flyttades det verkligen ner??? Hade det hänt på 'enkellynch' att man tar nästa person på listan eller MISSLYCKAS lynchen?

Det borde ju också varit dolda röster inblandade.

Så om vi ponerar att alla Cetas röster var äkta = Ceta åker pga flest röster
En röst på Heffa är falsk = 4 röster. Varför skulle fåraulven i så fall lagt röst på Snurris? så att Snurris och Heffa duellerar?

Det borde ju varit så att det oplanerat (från ulvarnas sida) blev duell mellan Snurris och Sasse? Eller? Eller sket fåraulven i att rösta annat än öppet? Eller röstade den, iaf en gång på Heffa/Ceta (och "slösade' således bort en röst?

Kan inte bara ulvarna räcka upp handen så det blir lättare att lista ut vem man ska rösta på?

Men. Det låter ju helt absurt nu när jag läser det! Eftersom borde det inte bara blivit så att bara en blev lynchad då? Flyttades det verkligen ner??? Hade det hänt på 'enkellynch' att man tar nästa person på listan eller MISSLYCKAS lynchen?
Min gissning är att samma sak hade hänt på en enkellynch, alltså att personen med näst mest röster hade lynchats. Annars tror jag att det hade stått lynchstopp i rollbeskrivningen (har för mig att jag varit med i en lek där det varit en roll som kunnat sätta lynchstopp en gång under leken).

Min gissning är att samma sak hade hänt på en enkellynch, alltså att personen med näst mest röster hade lynchats. Annars tror jag att det hade stått lynchstopp i rollbeskrivningen (har för mig att jag varit med i en lek där det varit en roll som kunnat sätta lynchstopp en gång under leken).

Hmmm. Jag har alltid tolkat lynchstopp som att lynchen helt enkelt inte blir av, inte att den misslyckas. Men det kanske är semantik

Hmmm. Jag har alltid tolkat lynchstopp som att lynchen helt enkelt inte blir av, inte att den misslyckas. Men det kanske är semantik
Helga Hufflepuffs bägare (beskydd): ger innehavaren skydd mot att bli uppäten. Om en Hufflepuff har koppen skyddar den även mot att bli lynchad under det speldygnet. OM spelaren som har bägaren dör (t ex om en Gryffindor har bägaren och blir lynchad) hamnar bägaren i goda lyan som kan använda den en gång och skicka ett beskydd enligt samma rutin som ovan (skydd mot både lynch och käk om det hamnar hos en Hufflepuff, annars mot käk). Därefter försvinner bägaren. Deadline för att skicka skyddet är det DL efter att lyan fått bägaren (förutsatt att det inte är jättekort mellan DLs, då bestäms deadline av LL och meddelas i leken).
Det står inte lynchstopp. :)

Nej, jag menade inte att lyan offrade en ulv igår. Men tänker du i så fall att du är god pga att du la sista rösten på Snurrfian igår? Röstraden var inte det jag hade mest i åtanke med röstningen, utan det är det som i citatet är fetstilt. Kan lägga in citatet här också (det var alltså främst detta jag hade i tanken med min röst på dig idag):

Jag menar att jag är god, men du kan ju inte veta om jag är.

Jag pekar på en omständighet du kanske ska kolla på när du försöker avgöra vem du ska rösta på. Här är det hur stor sannolikhet tror du att en ulv lägger den rösten jag gjorde på Snurrfian om ulvarna vill lyncha två goda? Tror du att det är ett bra ställe för en ulv att rösta kanske du kan motivera varför - jag fattar inte. Rösten har räknats så det lär inte vara den meningslösa fårulvsrösten.

Menar du exempelvis att det är en alibiröst jag lägger och i så fall varför?
Om du menar att det var avsiktligt så varför.

Jag menar inte att du motiverade det så, men hur rösterna ligger är en realitet. Du vet ju säkert själv varför du inte blev lynchad, om det var bägaren eller vunnen duell(er) eller om du mot förmodan är ulv.

Alltså det känns ju jättebra att vi vet en god men det hjälper ju inte mer än att jag ska ge fan i att rösta på @heffaklumpen mer. :p
Heffa besitter ju inte mer kunskap om världsläget (eller jo just det är väl möjligt) än nån annan så att följa Heffa bara för att hon är god är ju ingen vits och @Lobelia känns fortfarande inte så himla ond för mig. :arghh:

Jag pekar på en omständighet du kanske ska kolla på när du försöker avgöra vem du ska rösta på. Här är det hur stor sannolikhet tror du att en ulv lägger den rösten jag gjorde på Snurrfian om ulvarna vill lyncha två goda? Tror du att det är ett bra ställe för en ulv att rösta kanske du kan motivera varför - jag fattar inte. Rösten har räknats så det lär inte vara den meningslösa fårulvsrösten.
Hade glömt att du la sista på Snurris, det känns som det bekräftar min känsla iaf.

F ö börjar jag bli trött nu - @Myrten - kan du spränga Hogwarts i luften nu à la när Falcon Crest började få sviktande tittarsiffror?

Alltså det känns ju jättebra att vi vet en god men det hjälper ju inte mer än att jag ska ge fan i att rösta på @heffaklumpen mer. :p
Heffa besitter ju inte mer kunskap om världsläget (eller jo just det är väl möjligt) än nån annan så att följa Heffa bara för att hon är god är ju ingen vits och @Lobelia känns fortfarande inte så himla ond för mig. :arghh:
Jag räknade på det, se inläggen efter lynch och jag fick det till att Heffa kan vara ond, men i så fall skulle man typ medvetet offrat Snurfian. Det är inte det mest sannolika direkt. Jag kan ha räknat fel också.

Hade glömt att du la sista på Snurris, det känns som det bekräftar min känsla iaf.

F ö börjar jag bli trött nu - @Myrten - kan du spränga Hogwarts i luften nu à la när Falcon Crest började få sviktande tittarsiffror?
Det var dock tätt mellan rösterna så det går ju att hävda att jag försökte mig på en alibiröst.

Jag räknade på det, se inläggen efter lynch och jag fick det till att Heffa kan vara ond, men i så fall skulle man typ medvetet offrat Snurfian. Det är inte det mest sannolika direkt. Jag kan ha räknat fel också.
Jag har gjort ett överslag men nej, alla såna grejer bygger på att lyan skulle offrat Snurris och nej igen - det känns inte rimligt.

Om onda vinner tack vare ett sånt drag så säger jag hatten av. :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar