Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag orkar inte tänka logiskt just nu och räkna röstalternativ, men spontant tänker jag att det också finns en möjlighet att Heffa varit skyddad den här lynchen, vilket är anledningen att i varje fall inte hon åkte ut. Det tillsammans med att hon känts genuin den sista tiden hon varit aktiv gör att jag för stunden sätter henne mer åt goda sidan.

Jag kanske ändrar mig när jag är mer vaken och kan gå igenom mer alternativ.

Jag orkar inte tänka logiskt just nu och räkna röstalternativ, men spontant tänker jag att det också finns en möjlighet att Heffa varit skyddad den här lynchen, vilket är anledningen att i varje fall inte hon åkte ut. Det tillsammans med att hon känts genuin den sista tiden hon varit aktiv gör att jag för stunden sätter henne mer åt goda sidan.

Jag kanske ändrar mig när jag är mer vaken och kan gå igenom mer alternativ.
Hm jag tänkte inte på Helgas bägare.

Då är frågan vem som skulle lämnat bägaren till Heffa, hon har varit ganska misstänkt så jag tvivlar på att någon på goda sidan gjort det, och en ond? Det vore dumt om hon ändå ligger risigt till att riskera att hon får skydd vid lynch, nattens äventyr kan ju också peka på att den var hos en god i natt. Sen behöver hon vara hufflepuff också.

I så fall är det inte omöjligt med dueller mellan de som hade 3 och kanske någon med två om det finns (j-vla fårulv). Svårt att veta skillnad på orsakens till duellen.

Du har rätt i att Heffa kändes mer genuin i kväll dock. Och oavsett scenario så ser jag en möjlighet men inte säkert. Just nu skulle hon inte få min röst men jag behöver tänka mer.

UPPDATERING!

Myrten visste nog inte riktigt vad hon gjorde när hon tackade ja för att vara rektor på Hogwarts. Hon hade aldrig trott att det skulle vara så svårt att hålla ordning på barn och personal, det går inte att lita på någon.

@Myrten behövde helt klart semester!

Men för att det inte ska bli kaos medans hon är borta så låste hon in alla elever på sina rum. Men hon missade att @Islandshästryttare gick bakom henne när hon traskade raka vägen till Hogsmeade.

Islandshästryttare var bybo och tillhörande Ravenclaw.

Nästa DL: 2130

Vill bara säga att det var ett vettigt drag för mitt mående igår att koppla av leken nästan helt. Sovit bra, inga uppvaknanden mitt i natten med hjärtklappning och stress över att jag eventuellt glömt att rösta innan DL. Så vet ni att jag mår bättre iallafall även om jag nu är ute i leken 🙂

Skönt att höra att du mår bättre @Islandshästryttare :heart

Att islandshästryttare blev käk inatt känns på ett sätt inte jätteförvånande. Hon har väl varit den som varit minst misstänkt, så det är väl ett smart drag av ulvarna att käka henne då (jämfört med att käka någon god som har misstankar mot sig - enklare att driva lynch mot en god med misstankar på sig jämfört med en god utan misstankar på sig osv).

Uppdaterar listan från igår.

1. heffaklumpen
2. QueenLilith - Hufflepuff
3. cirkus - delfin
4. hemlig
5. Ceta - Ravenclaw
6. bumpo - Gryffindor
7. Hedinn - Ravenclaw med diademet
8. Islandshästryttare - Ravenclaw

9. Harrysen - ulv
10. Snurrfian - ulv

11. LenaH
12. Elo
13. Blacksmithfarm - Augus Finch (självmordsbombaren)
14. Madalitso - Harrieth Potter (Gryffindor)
15. Lobelia
16. qitis - Ravenclaw
17. Sasse

Tror att jag fick med alla nu. Det betyder att vi som är kvar är:
Heffaklumpen (jag)
hemlig
LenaH
Elo
Lobelia
Sasse
= 6 deltagare kvar

Och om de var 4 i lyan från början är det 2 kvar nu. I det fallet är det 4 goda kvar.
Alternativ två är om de bara var 3 i lyan från början och det bara är fårulven kvar, i så fall är det 5 goda kvar nu.

Jag ska iväg nu, men är tillbaka senare. Tänker att jag ska kolla närmare på vad Lobelia och Sasse har skrivit, inte pga någon speciell anledning, utan bara för att det var deras inlägg jag inte hann läsa igenom lika noggrant igår.

Kan också redan nu säga att vi har gäster ikväll så jag kommer att rösta innan de kommer och försöka följa leken från mobilen efter det :)

Uppdaterar listan från igår.

1. heffaklumpen
2. QueenLilith - Hufflepuff
3. cirkus - delfin
4. hemlig
5. Ceta - Ravenclaw
6. bumpo - Gryffindor
7. Hedinn - Ravenclaw med diademet
8. Islandshästryttare - Ravenclaw

9. Harrysen - ulv
10. Snurrfian - ulv

11. LenaH
12. Elo
13. Blacksmithfarm - Augus Finch (självmordsbombaren)
14. Madalitso - Harrieth Potter (Gryffindor)
15. Lobelia
16. qitis - Ravenclaw
17. Sasse

Tror att jag fick med alla nu. Det betyder att vi som är kvar är:
Heffaklumpen (jag)
hemlig
LenaH
Elo
Lobelia
Sasse
= 6 deltagare kvar

Och om de var 4 i lyan från början är det 2 kvar nu. I det fallet är det 4 goda kvar.
Alternativ två är om de bara var 3 i lyan från början och det bara är fårulven kvar, i så fall är det 5 goda kvar nu.
Jag gissar på att de är två kvar. Det känns ju jättevanskligt att offra Snurrfian om fårulven blir ensam kvar, men jag fattar iofs inte logiken att offra henne alls.

Jag gissar på att de är två kvar. Det känns ju jättevanskligt att offra Snurrfian om fårulven blir ensam kvar, men jag fattar iofs inte logiken att offra henne alls.
Ja, jag tror också att det är mest troligast att de är 2 kvar. Är väl så det pratats mest genom hela leken också. Men ville ändå ta med det andra alternativet eftersom det inte är helt uteslutet.

Sen är jag inte så säker på om de faktiskt offrade Snurrfian heller? Har iofs inte röstlistan i huvudet, men det känns som att det skulle kunna bli väldigt många olika utfall beroende på vem som är fårulven och vart fårulven PM-röstat. Måste kolla noggrannare på röstlistan sen känner jag!

16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

DL 3 21:30
13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian
21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH
21:29 Heffaklumpen röstar på Madalitso

qitis lynchas, elev, ravenclaw

Blacksmithfarm begår självmord - Argus Filch IV - självmordsbombare
Madalitso dras med i självmordet, god, gryffindor - Harrieth

Käket misslyckas (?)

17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse
20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Ceta

Ceta
5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Ceta var elev från Ravenclaw
Snurrfian tillhörde Slytherin och var således ulv
Islandshästryttare var bybo och tillhörande Ravenclaw.

Tror jag fått med allt nu

Jag kommer ha väldigt ont om tid från nu och tja, resten av kvällen då jag jobbar. Hade faktiskt hoppats jag skulle vara lynchad eller käkad vid det här laget :p.

Heffa vill jag tro är åt det godare hållet nu.
Sasse och LenaH känner jag att jag inte har nån koll på, så jag tror min röst kommer hamna hos nån av dom ikväll. Måste försöka hinna läsa igenom deras inlägg i leken för att kunna välja.

Just ja, Elo med.

Kopierar röstlistan från Lobelias inlägg. Vet inte om jag kommer bli något klokare alls men såhär hade det kunnat se ut, beroende på vem som är fårulven. (Island, Ceta och Snurrfian är orangea eftersom vi vet att ingen av dem var fårulven så kommer inte kolla där just nu)

-------------------------------------------------------------------

Ceta 5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Om hemlig, Elo, Sasse, eller LenaH är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att både jag och Ceta hade 4 röster var. I så fall borde Snurrfian fått en av de dolda rösterna och eventuellt Sasse fått den andra, i så fall har jag, Ceta, Snurr och Sasse 4 röster var och det borde blivit någon form av duell. Ceta och Snurr kan inte hinta om en eventuell duell eftersom de lynchades så då ligger det på Sasse att göra det (eller jag själv).
Eller så fick Snurr en av PM rösterna och någon annan den andra PM rösten, i så fall var Sasse inte med i någon duell alls. Det innebär dock att jag, Snurr och Ceta hade 4 röster var och då borde det blivit någon form av duell.
Eller så fick varken Snurr eller Sasse någon av PM rösterna, så att jag och Ceta hade 4 röster var (5 om fårulvens är samma som i tråden) och Snurr och Sasse 3. Men i så fall borde det inte blivit duell alls.

Om Lobelia är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att jag hade 4 röster och Snurrfian 2. I så fall måste en av de dolda rösterna legat på Snurr, vilket innebär att Ceta hade 5 röster, jag 4 röster och Sasse och Snurr 3 röster var.
Den andra rösten kan ha legat på mig (5-5 mig och Ceta), men om lyan var säker på att jag skulle åka så kan de också ha lagt rösten på någon annan.
La den den på någon annan så borde det blivit en duell mellan Sasse och Snurr. Men Sasse kan i alla fall inte ha fått den andra rösten för då skulle hon haft 4 röster och Snurr 3 och om både jag och Sasse haft 4 röster så hamnar vi i duell och då skulle någon av oss dött i gårdagens lynch.

Eller har jag gjort en massa tankevurpor nu?

Noterar för övrigt att hemlig, Elo, Sasse och LenaH röstar likadant och ni allihopa har dessutom lagt första rösten på mig och andra rösten på Ceta :cautious: :D

Kopierar röstlistan från Lobelias inlägg. Vet inte om jag kommer bli något klokare alls men såhär hade det kunnat se ut, beroende på vem som är fårulven. (Island, Ceta och Snurrfian är orangea eftersom vi vet att ingen av dem var fårulven så kommer inte kolla där just nu)

Ceta 5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Om hemlig, Elo, Sasse, eller LenaH är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att både jag och Ceta hade 4 röster var. I så fall borde Snurrfian fått en av de dolda rösterna och eventuellt Sasse fått den andra, i så fall har jag, Ceta, Snurr och Sasse 4 röster var och det borde blivit någon form av duell. Ceta och Snurr kan inte hinta om en eventuell duell eftersom de lynchades så då ligger det på Sasse att göra det (eller jag själv).
Eller så fick Snurr en av PM rösterna och någon annan den andra PM rösten, i så fall var Sasse inte med i någon duell alls. Det innebär dock att jag, Snurr och Ceta hade 4 röster var och då borde det blivit någon form av duell.
Eller så fick varken Snurr eller Sasse någon av PM rösterna, så att jag och Ceta hade 4 röster var (5 om fårulvens är samma som i tråden) och Snurr och Sasse 3. Men i så fall borde det inte blivit duell alls.

Om Lobelia är fårulven så hade de öppna rösterna resulterat i att jag hade 4 röster och Snurrfian 2. I så fall måste en av de dolda rösterna legat på Snurr, vilket innebär att Ceta hade 5 röster, jag 4 röster och Sasse och Snurr 3 röster var.
Den andra rösten kan ha legat på mig (5-5 mig och Ceta), men om lyan var säker på att jag skulle åka så kan de också ha lagt rösten på någon annan.
La den den på någon annan så borde det blivit en duell mellan Sasse och Snurr. Men Sasse kan i alla fall inte ha fått den andra rösten för då skulle hon haft 4 röster och Snurr 3 och om både jag och Sasse haft 4 röster så hamnar vi i duell och då skulle någon av oss dött i gårdagens lynch.

Eller har jag gjort en massa tankevurpor nu?
Ingen aning om tankevurpor, det har varit för många deltagare och för krångliga roller för mig i leken :p

Tittar lite på Elo och hennes röstinlägg.
Första och andra DL röstar hon på Sasse. Tredje slänger hon in en, enligt sig själv, snabb och inte så genomtänkt röst på LenaH.
Igår röstade hon på Heffa och Ceta. Funderar på om hon inte velat sticka ut?

Hedinn hade kunnat vara Nick och haft bägaren (jag är så inkörd på engelska HP att jag nästan kallade den för gobletten). Eller Harrieth. Och jag föredrar faktiskt att bägaren hamnar i goda lyan framför att den hamnar i onda lyan. Men ja. Det kan också ha varit ett mått av sarkasm i mitt inlägg.

/edit för att göra mer läsbart

Ska vi tolka detta som att antingen ängellärlingen skyddat eller bägaren? (skulle iofs kunna vara båda som skyddat samma).

Vem blev skyddad? Nick som skyddade sig själv, Nick som skyddade annan (hur visste denne vem som behövde skydd? Eller tur?) eller var bägaren i spel och skyddade innehavaren? (för den kunde inte användas för att skydda annan spelare, eller?)

Det hade alltså varit intressant att veta vem som skulle blivit käk.

(eller så orkade LL inte döda någon och bara sket i det... men högst otroligt)
Noterar att Elo dragit upp bägaren två gånger. Funderar om hon vill locka fram innehavaren och på så vis veta vart hon inte ska käka? Alternativt var hon ska rösta.

Som sagt, sitter med jobb till midnatt och har därmed ont om tid. Jag kan tänka mig ändra om nån övertygar mig, men tills dess lägger jag min röst där.

hemlig röstar på Elo

Noterar att Elo dragit upp bägaren två gånger. Funderar om hon vill locka fram innehavaren och på så vis veta vart hon inte ska käka? Alternativt var hon ska rösta.

Som sagt, sitter med jobb till midnatt och har därmed ont om tid. Jag kan tänka mig ändra om nån övertygar mig, men tills dess lägger jag min röst där.

hemlig röstar på Elo
Den motiveringen är mest konstig, det spelar mindre roll vem som hade bägaren vid tillfället då den bör ha vandrat vidare.

"Dessa föremål har alla natt-DL och vandrar i leken. LL lottar vid lekens början ut dem till spelare av rätt hus. Vid natt-DL lämnar spelaren sedan över föremålet till någon hen själv väljer. Om spelaren missar DL blir föremålet oanvänt den kommande natten. Det är inget krav att använda föremålen. Om föremålen hamnar i lyan måste de lämnas ut nästa gång. Lyan räknas här som en spelare."

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar