Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Nu fattar jag inte igen? @LenaH undrade om mina röster på Ceta och Snurris skulle kunna vara alibiröster och jag frågade om hon verkligen tror att jag skulle rösta (eller alibirösta om jag skulle vara fårulven) på BÅDA lyakompisarna i alla fall? Det är väl ganska dumt att rösta på båda sina lyakompisar om man sitter i lyan?
Om du är fårulv kanske inte en av rösterna är giltig ju.

Nu fattar jag inte igen? @LenaH undrade om mina röster på Ceta och Snurris skulle kunna vara alibiröster och jag frågade om hon verkligen tror att jag skulle rösta (eller alibirösta om jag skulle vara fårulven) på BÅDA lyakompisarna i alla fall? Det är väl ganska dumt att rösta på båda sina lyakompisar om man sitter i lyan?
Det kan vara en framgångsrik taktik att rösta ut sina kompisar ja. Exempelvis om man ser att de ändå kommer att åka, eller här där lyan kan manipulera rösterna. Den det är 5 röster på kan ha 4 egentligen och tvärt om.

Om du är fårulv kanske inte en av rösterna är giltig ju.
Jag har för mig att fårulven röstade två gånger i tråden och två gånger dolt.

Och faktum kvarstår i så fall, skulle jag, om jag var fårulv, rösta i tråden på båda mina lyakompisar? Om man lynchar fårulven så brukar ju dens röster i tråden granskas ganska mycket.

Jag har för mig att fårulven röstade två gånger i tråden och två gånger dolt.

Och faktum kvarstår i så fall, skulle jag, om jag var fårulv, rösta i tråden på båda mina lyakompisar? Om man lynchar fårulven så brukar ju dens röster i tråden granskas ganska mycket.
Varför inte? Då har du varit med och lynchat.

Allas röster granskas, i synnerhet när vi börjar bli få. I synnerhet ondas och fårulvens. Att inte använda fårulvens extremt kraftfulla förmåga när det inte finns någon som kan få spioninfo om den är nästan kriminellt.

UPPDATERING!

Efter ett minst sagt hektiskt dygn var det trötta elever som kom till trolldryckslektionen. Det är inte ett ämne man ska vara trött i. För då är det lätt att göra fel. Dessutom är det lite lurigt, för ibland kommer inte effekterna förrän efter en rätt lång stund. Och då kan det vara för sent att göra något.

Dagens lektion gick ut på att tillreda en enkel dryck som får huggtänder att växa ut tillfälligt på den som dricker. Sån där bra-att-ha-kunskap. Med massor av grejor som skulle i. @Ceta och @Snurrfian jobbade tillsammans och rotade bland burkar, flaskor, pulver… De var nöjda med resultatet. Speciellt Snurris, som passade på att spetsa Cetas kittel lite. Mohohohahaha!

Till de båda framåt kvällen började känna sig väldigt konstiga. Och råkade vända sig mot varandra. Nu hade huggtänder vuxit ut. Men… alltså, inte bara tänder. De såg ut som… två gigantiska kaniner med huggtänder och fladdermusvingar.

Hur detta gått till, att det Snurris hällde i Cetas kittel även hamnade i hennes egen, är oklart. Men det blev full fart till sjukhusflygeln. Allt medan stora kaninbakben växte ut. Tillfrisknandet tar hela terminen.

@Ceta var elev från Ravenclaw
@Snurrfian tillhörde Slytherin och var således ulv

Natt-DL imorgon kl 9.30

Inte så illa, bra att vi fick åtminstone en onding.

Då gäller det att klura på hur det kom sig att Snurrfian åkte och inte @heffaklumpen

Det gör mig då inte mindre misstänksam mot heffa spontant

DL 4 (dubbel lynch) 21:30

17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse
20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på ceta

Spontant pekar det på att 2 onda och en god låg uppe för lynch
Ceta hade 5 röster, likaså Heffaklumpen.
Snurrfian hade 3 röst.
Heffaklumpen blev kvar. Jag försöker tänka hur fårulvens röst kan ha påverkat.
Om heffa är fårulv så borde inte rösten på snurris varit äkta? Då hade snurr haft bara två röster så jag förstår ändå inte riktigt hur hon kunde åka.
Oavsett. Gör det heffa god nu då? Jag tror det.

Varför tror du det?
Därför en med 3 röster lynchades före en med 5. Fårulven kan påverka 2 personer ett steg neråt och 2 personer ett steg uppåt.

Det skulle kunna vara 4 också i och för sig. Det som gör det knepigt är att en dold röst (om jag tänker rätt) måste ha hamnat på snurris. Då har de antingen offrat henne för att rädda någon annan eller så har hon velat bli lycnhad pga tidsbrist oavsett om någon ulv sklle ryka.

Därför en med 3 röster lynchades före en med 5. Fårulven kan påverka 2 personer ett steg neråt och 2 personer ett steg uppåt.

Det skulle kunna vara 4 också i och för sig. Det som gör det knepigt är att en dold röst (om jag tänker rätt) måste ha hamnat på snurris. Då har de antingen offrat henne för att rädda någon annan eller så har hon velat bli lycnhad pga tidsbrist oavsett om någon ulv sklle ryka.
Ja, jag fattar inte riktigt hur Snurrfian dog. Jag är förvisso hemskt dålig på matte, men det känns bara ologiskt. Snurrfian var ju dock misstänkt, så det är väl möjligt att de offrade henne av oklara anledningar.

Ceta hade 5 röster, likaså Heffaklumpen.
Snurrfian hade 3 röst.
Heffaklumpen blev kvar. Jag försöker tänka hur fårulvens röst kan ha påverkat.
Om heffa är fårulv så borde inte rösten på snurris varit äkta? Då hade snurr haft bara två röster så jag förstår ändå inte riktigt hur hon kunde åka.
Oavsett. Gör det heffa god nu då? Jag tror det.
Alla röster på Surris måste vara äka+ en fårulvsröst. Snurris offras.
Ingen av de som röstade på Snurr är fårulvar.

Det i sig gör knappast Heffa god, hon kan dock inte vara fårulv om jag räknar rätt.

Alla röster på Surris måste vara äka+ en fårulvsröst. Snurris offras.
Ingen av de som röstade på Snurr är fårulvar.

Det i sig gör knappast Heffa god, hon kan dock inte vara fårulv om jag räknar rätt.
Fast om Snurrfian offrades behöver ju inte de som röstade på henne ha varit genuina. Det kan ha varit ulvar där också.

Tror du att Heffa är ulv?

Jag gissar att det kan ha gått till så här.

Två olika cenarios, jag tror på första, varför bekymra sig om att påverka en gods röster som ändå lynchas?

Ceta 5 röster (alla äkta) - lynchas direkt.

Snurr 4 röster (3 äkta+dold)
Heffa 4 röster ( 4äkta+ en fårulv)
(Sasse 4 röster (3 äkta+ dold))

------------------------------------------
Ceta 4 röster (4 äkta+ fårulv)
Snurr 4 röster (3 äkta+dold)
Heffa 4 röster ( 4 äkta+ en fårulv)
(Sasse 4 röster (3 äkta+ dold))

Duell mellan 3-4 som kan sitta i lyan eller inte.

Sen varför ulvarna skulle dra in Sasse och drar in Snurr vet nog bara de, men spekulera kan man.

Och jag kan ju ha missförstått eller räknat fel.

rättade skivfel

Senast ändrad:
Fast om Snurrfian offrades behöver ju inte de som röstade på henne ha varit genuina. Det kan ha varit ulvar där också.

Tror du att Heffa är ulv?
Jag tror inte jag tänker fel här, för att komma upp till 4 röster så måste snurrs 3 i leken vara äkta. Hur skulle de annars gått till att hon blev lynchad? Men offer menar jag alltså att ulvarna avsiktligt lynchar en av de sina.

Jag kan se 2 skäl att offra @Snurrfian

Att @Snurrfian har för jäktigt och inte hinner och lyan ser det som en bra strategi och helkul att offra henne och alla andra är goda och då kan de andra involverade både vara onda och goda. Då bör det ha varit minst en duell.

Att @Snurrfian offrar sig för att rädda en lyakompis och i så fall kan Sasse om hon är god varit med vid duell. Här är @heffaklumpen ulv.

Och jag reserverar mig för att jag kan ha tänkt fel.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar