Islandshästryttare - Ny spelare. Har skrivit en del om henne tidigare och står fast vid det så det får bli några citat istället för att bara paraphrase (sorry, tappade helt det svenska ordet här) det jag redan skrivit.
Snurrfian - Missade ju som sagt att jag hade svarat på obligatoriska frågan. Röstade i DL1 på Madalitso vilket inte ser så bra ut nu när vi vet att hon var god. Å andra sidan var det just DL1 och jag har själv röstat på Madalitso senare. La i DL2 tredje (näst sista) rösten på Harrysen vilket gjorde att det i tråden såg ut som 3-3 mellan Ceta och Harrysen. Här har det funderats en del på om det var så att lyan helt enkelt valde att offra Harrysen jämfört med fårulven Ceta (om Ceta nu är fårulven). I så fall skulle detta möjligen kunna placera Snurrfian i lyan som därmed var med och försökte rädda Ceta från att lynchas.
LenaH - Har haft ont om tid flera dagar och därmed inte hunnit teoria så mycket. Har dock skrivit ganska många inlägg, även om flera av dem mest är korta kommentarer. Får ingen känsla av grävande, men det kan också bero på tidsbrist. Kan dock lika gärna bero på att Lena sitter i lyan och är en ulv som mest försöker flyta med. Röstade på mig igår vilket inte direkt känns bra eftersom jag vet om min roll, tycker även att motiveringen i röstinlägget var väldigt svag för att vara DL3 "Jag tror ju inte på q i lyan och heffa har två röster mot bsfs 1 så". Men du kanske skrivit längre motiveringar någon annan stans @LenaH? I så fall har jag missat/glömt att jag läst det. Jag vet verkligen inte. Skulle mycket väl kunna dölja sig en ulv här.
Islandshästryttare skrev igår att det lutar mer åt att jag är god, vilket jag reagerade lite på. Jag tycker alltid att det är mer eller mindre skumt när folk börjar sätta folk åt det onda/goda hållet, speciellt om det inte finns så mycket info ute i leken (vilket det inte borde göra i denna leken). Nu kan jag ha missat/glömt men upplever att det är först idag som det börjats prata om goda och onda roller, och igår hade i alla fall jag inte en susning. MEN med det sagt så kan det mycket väl vara pga att Island är ny. Vet själv att jag formulerat mig mindre bra och att det tolkats tokigt och är man ny och, av naturliga skäl, inte kan alla oskrivna regler (det kan inte jag heller, så absolut no offence där!) är det ännu lättare hänt. Så det är verkligen inget som gör att jag vill placera Island som ond utan var bara en notering från min sida Tror snarare på att hon spelar ensam och det grundar jag mest bara på att jag fått känslan av att hon spelar ensam. Och om vi kör lite sannolikhet på det så är vi 12 pers kvar varav 3 borde vara i lyan och en utanför, vilket innebär 8 goda (om jag räknat rätt). Då är det mest troligt att Island är god. Men jag måste nog läsa igenom alla hennes inlägg noggrannare för att kunna uttala mig mer säkert om det.
Snurrfian - Missade ju som sagt att jag hade svarat på obligatoriska frågan. Röstade i DL1 på Madalitso vilket inte ser så bra ut nu när vi vet att hon var god. Å andra sidan var det just DL1 och jag har själv röstat på Madalitso senare. La i DL2 tredje (näst sista) rösten på Harrysen vilket gjorde att det i tråden såg ut som 3-3 mellan Ceta och Harrysen. Här har det funderats en del på om det var så att lyan helt enkelt valde att offra Harrysen jämfört med fårulven Ceta (om Ceta nu är fårulven). I så fall skulle detta möjligen kunna placera Snurrfian i lyan som därmed var med och försökte rädda Ceta från att lynchas.
LenaH - Har haft ont om tid flera dagar och därmed inte hunnit teoria så mycket. Har dock skrivit ganska många inlägg, även om flera av dem mest är korta kommentarer. Får ingen känsla av grävande, men det kan också bero på tidsbrist. Kan dock lika gärna bero på att Lena sitter i lyan och är en ulv som mest försöker flyta med. Röstade på mig igår vilket inte direkt känns bra eftersom jag vet om min roll, tycker även att motiveringen i röstinlägget var väldigt svag för att vara DL3 "Jag tror ju inte på q i lyan och heffa har två röster mot bsfs 1 så". Men du kanske skrivit längre motiveringar någon annan stans @LenaH? I så fall har jag missat/glömt att jag läst det. Jag vet verkligen inte. Skulle mycket väl kunna dölja sig en ulv här.