Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Islandshästryttare - Ny spelare. Har skrivit en del om henne tidigare och står fast vid det så det får bli några citat istället för att bara paraphrase (sorry, tappade helt det svenska ordet här) det jag redan skrivit.
Islandshästryttare skrev igår att det lutar mer åt att jag är god, vilket jag reagerade lite på. Jag tycker alltid att det är mer eller mindre skumt när folk börjar sätta folk åt det onda/goda hållet, speciellt om det inte finns så mycket info ute i leken (vilket det inte borde göra i denna leken). Nu kan jag ha missat/glömt men upplever att det är först idag som det börjats prata om goda och onda roller, och igår hade i alla fall jag inte en susning. MEN med det sagt så kan det mycket väl vara pga att Island är ny. Vet själv att jag formulerat mig mindre bra och att det tolkats tokigt och är man ny och, av naturliga skäl, inte kan alla oskrivna regler (det kan inte jag heller, så absolut no offence där!) är det ännu lättare hänt. Så det är verkligen inget som gör att jag vill placera Island som ond utan var bara en notering från min sida Tror snarare på att hon spelar ensam och det grundar jag mest bara på att jag fått känslan av att hon spelar ensam. Och om vi kör lite sannolikhet på det så är vi 12 pers kvar varav 3 borde vara i lyan och en utanför, vilket innebär 8 goda (om jag räknat rätt). Då är det mest troligt att Island är god. Men jag måste nog läsa igenom alla hennes inlägg noggrannare för att kunna uttala mig mer säkert om det.

Snurrfian - Missade ju som sagt att jag hade svarat på obligatoriska frågan. Röstade i DL1 på Madalitso vilket inte ser så bra ut nu när vi vet att hon var god. Å andra sidan var det just DL1 och jag har själv röstat på Madalitso senare. La i DL2 tredje (näst sista) rösten på Harrysen vilket gjorde att det i tråden såg ut som 3-3 mellan Ceta och Harrysen. Här har det funderats en del på om det var så att lyan helt enkelt valde att offra Harrysen jämfört med fårulven Ceta (om Ceta nu är fårulven). I så fall skulle detta möjligen kunna placera Snurrfian i lyan som därmed var med och försökte rädda Ceta från att lynchas.

LenaH - Har haft ont om tid flera dagar och därmed inte hunnit teoria så mycket. Har dock skrivit ganska många inlägg, även om flera av dem mest är korta kommentarer. Får ingen känsla av grävande, men det kan också bero på tidsbrist. Kan dock lika gärna bero på att Lena sitter i lyan och är en ulv som mest försöker flyta med. Röstade på mig igår vilket inte direkt känns bra eftersom jag vet om min roll, tycker även att motiveringen i röstinlägget var väldigt svag för att vara DL3 "Jag tror ju inte på q i lyan och heffa har två röster mot bsfs 1 så". Men du kanske skrivit längre motiveringar någon annan stans @LenaH? I så fall har jag missat/glömt att jag läst det. Jag vet verkligen inte. Skulle mycket väl kunna dölja sig en ulv här.

Elo - Misstänkte jag i DL1 och röstade även på henne då. Fortsatte misstänka henne i DL2 men är mer osäker nu. Hämndmisstänkte mig för min röst på henne i DL1 vilket hon säger att hon alltid gör. Godförklarade sig väldigt tydligt redan vid DL1 vilket kändes tidigt, men det kändes också som en genuin uppgivenhet. Nämnde också att hon hellre offrar sig själv som god bybo än en specialroll vilket makes sense och är väl rätt så vanligt att folk gör. Sen om hon faktiskt är det är jag inte helt övertygad om. Upplever i alla fall att hon varit mer aktiv de senaste dagarna (eller kanske den senaste dagen), så inte huvudmisstänkt hos mig i alla fall.

Och nu börjar tiden rinna iväg så jag har inte tid att gå igenom alla inlägg men känner ändå att jag vill skriva något om alla idag. Så det blir mest ur huvudet.

Lobelia - Upplever jag har varit väldigt frånvarande, framförallt dag 1-2. Tycker dock att hon kommit igång igår/idag med mer teorier. Misstänker mig vilket inte direkt känns bra, även om jag faktiskt (i alla fall delvis) kan förstå varför (även om jag givetvis inte håller med och inte är ond).

Sasse - Har jag supersvårt att placera åt något håll. Men blev väl lite diskussioner om hennes (?) val av trolleriformel, jag fattar inget av det troligen pga att jag är alldeles för icke-insatt i Harry Potter. Och de diskussionerna var, om jag minns rätt, mest huruvida det skulle kunna vara en vink. Nu när vi vet att det var cirkus och BSF som var utanför lyan så tror jag inte att det var en vink. Har väl inte reagerat speciellt mycket på något hon skrivit, men samtidigt har jag uppfattat det som att hon är väldigt skicklig på att spela ond så jag vet inte, skulle mycket väl kunnat totallura mig.

Ikväll/natt tänkte jag faktiskt försöka somna i rimlig tid, men ville skriva nått om jag inte hinner in imorgonbitti.

Jag börjar fundera på om jag inte luktar hundmat. För att skydda mig mot att ätas upp skriver jag ut detta i leken, så kan ulvarna i mitt tycke få våndas fram och tillbaks mellan om dom tycker jag är störig nog att de vill ha bort mig eller om de ska skippa, för blir jag inte käkad efter att jag skrivit ut att jag tror att jag kommer bli det så, hallå ond som försöker verka god genom att låtsas vara rädd för att käkas upp.

Så några kvällstankar från mig:
Heffa är fortfarande uppe på tapen som ond för mig. Hade gärna velat veta om det var duell eller direktlynch av q, men vet inte om jag litar på Heffa till att berätta det. Dock indikerar hennes röstinlägg att hon trodde hon skulle lynchas, så tror nog ändå det var en duell, om Heffa var i lyan, annars hade hon vetat om fårulven kunde rädda henne. Men kan ha helt fel om det inlägget och om heffas roll.

Om fårulven röstade på q lades den dolda rösten också där. Är en av rösterna på Heffa från fårulven tror jag att det då är LenaH som är fårulven och att hon igår då lade den dolda rösten på ceta.

Men funderar en runda till på ceta efter hennes röst idag.

Jag tror inte cirkus hann hitta ormviskaren, jag har inte sett något som jag tolkat skulle vara Harriet som försöker säga det.

Däremot undrar jag om cirkus kan ha trott att q var ond, även om hon hade fel om det. Jag tror också att cirkus hade både mig och snurrfian som goda, men hon kan ha haft fel om det också.

Att q inte är ond öppnar upp en plats i lyan för de som jag tror kan vara onda men inte fårulv, första tanken där rent spontant är hemlig och kanske Elo, men ta det med en nypa salt, skriver allt från minnet och på känsla.

Är island ond tror jag hon är Filch, men jag kan ha fel. Och är hon Filch tror jag hon tror ceta och Heffa är i lyan.

Är ceta god tror jag inte sasse, Lobelia eller hemlig är fårulven. Det säger dock inget om huruvida de är ulvar, Filch eller goda.

Tror det var huvudragen av mina tankar om leken så här långt.

Lobelia röstar på bumpo, Ceta, Qitis
Sasse röstar på bumpo, Ceta, Ceta
Heffaklumpen röstar på Elo, hemlig, Madalitso
Ceta röstar på Hemlig, Harrysen, Snurrfian
hemlig röstar på Elo, Ceta, Heffaklumpen
Elo röstar på sasse, Sasse, LenaH
LenaH röstar på hemlig, hemlig, Heffaklumpen
Islandshästryttare röstar på qitis, Harrysen, Sasse
Snurrfian röstar på Madalitso, Harrysen, Blacksmithfarm

Eftersom jag är trög och inte tydligen kan läsa inlägg så ger jag mig på och tittar på röstningarna. Sen behöver jag ha med att det finns en fårulv i leken så kan man inte riktigt lita på röstningen men det som är intressant är att Lobelia och Sasse har röstat väldigt lika de två första dagarna.

Elo låste fast på Sasse två dagar men bytte sen till LenaH. LenaH låste fast vid hemlig för att sen byta till heffaklumpen som är den samma som hemlig röstar på? Hur gick tankegången där @LenaH ?

Sen är det lite mer spridda skurar som är svårt att säga någonting om. Men jag behöver rösta nu för att inte missa röstningen, det är lite mycket som ska fixas ikväll. Jag klurar lite på om inte Lobelia och Sasse sitter i lyan och Lobelia är fårulven. Jag vet att Masalitso var inne på den tanken igår också. Jag tänker att de följde varandra för att dölja att en av rösterna inte räknades. Snurrfian röstar på Lobelia och Sasse eftersom jag tror att Lobelia är fårulven och Sasse är en ulvkollega som har följt med i röstningarna.
Jag har iofs inget minne av att Madalitso höll mig och Lobelia som ulvar, var det inte dessutom hon som skrev att hon inte trodde vi kunde vara ulvar tillsammans? (Kan minnas fel)

Det är hur som haver intressant att din teori är att Mada varit något på spåret gällande oss två, i hennes sista teoriinlägg skriver hon dock att hon misstänker att Heffaklumpen är ond. Om du nu tror att Mada varit något på spåren, varför röstar du då inte på den hon tydligt trodde var ond?

Elo - Misstänkte jag i DL1 och röstade även på henne då. Fortsatte misstänka henne i DL2 men är mer osäker nu. Hämndmisstänkte mig för min röst på henne i DL1 vilket hon säger att hon alltid gör. Godförklarade sig väldigt tydligt redan vid DL1 vilket kändes tidigt, men det kändes också som en genuin uppgivenhet. Nämnde också att hon hellre offrar sig själv som god bybo än en specialroll vilket makes sense och är väl rätt så vanligt att folk gör. Sen om hon faktiskt är det är jag inte helt övertygad om. Upplever i alla fall att hon varit mer aktiv de senaste dagarna (eller kanske den senaste dagen), så inte huvudmisstänkt hos mig i alla fall.

Och nu börjar tiden rinna iväg så jag har inte tid att gå igenom alla inlägg men känner ändå att jag vill skriva något om alla idag. Så det blir mest ur huvudet.

Lobelia - Upplever jag har varit väldigt frånvarande, framförallt dag 1-2. Tycker dock att hon kommit igång igår/idag med mer teorier. Misstänker mig vilket inte direkt känns bra, även om jag faktiskt (i alla fall delvis) kan förstå varför (även om jag givetvis inte håller med och inte är ond).

Sasse - Har jag supersvårt att placera åt något håll. Men blev väl lite diskussioner om hennes (?) val av trolleriformel, jag fattar inget av det troligen pga att jag är alldeles för icke-insatt i Harry Potter. Och de diskussionerna var, om jag minns rätt, mest huruvida det skulle kunna vara en vink. Nu när vi vet att det var cirkus och BSF som var utanför lyan så tror jag inte att det var en vink. Har väl inte reagerat speciellt mycket på något hon skrivit, men samtidigt har jag uppfattat det som att hon är väldigt skicklig på att spela ond så jag vet inte, skulle mycket väl kunnat totallura mig.
Jag har nog 3:e mest röster och då har jag varken frågat om regler, eller publicerat en massa röstlistor, visst frånvarande dag 1, jag var sjuk, men inte sen. Men du har kanske inte varit närvarande nog att läsa inläggen ;)

Jag lägger två röster nu ifall jag inte orkar (mentalt) att gå in lite senare.

Islandshästryttare röstar på LenaH då jag tycker hon teoriat spretigt och inte synts så mycket i leken. Kan vara en fårulv som försöker flyta med.

Islandshästryttare röstar på Sasse då hon var först ut och röstade på Qitis igår som vi vet nu var god. Det kan innebära att hon vet vilka som sitter i lyan och då räknat ut att Qitis var god.

Ska se om jag orkar in lite senare ikväll en stund men behöver koppla av leken lite ikväll för mitt eget mående. Men kan ju vara värt att kolla röstlistan iallafall för att se vad som händer. Imorgon är jag i stallet hela förmiddagen och kommer inte in förrän på eftermiddagen om jag inte åkt ut då såklart.
Alltså jag fattar att det är svårt att inte låta leken ta över ens liv men jag har nästan dubbelt så många inlägg som du i leken så inte synts till? Jag var jätteosynlig dag 2 men nu är det dag 4 och det har hänt en del sen dess så den här rösten på mig känns som gammal skåpmat och väldigt enkel?

Min ulvradar pingar faktiskt rätt hårt här och det är även pga rösten på Sasse som jag också upplever som lite random?
Att lägga en förstaröst på en (nu) bevisat god känns mindre ulvigt än att spika igen kistan.

Dock känns det rätt meningslöst att rösta på dig ikväll eftersom du inte har någon röst hittills och då skulle jag bara rösta så om jag hade info om att du var ond, för att göra ett statement.

Utefter vad jag skrivit så känner jag att Ceta och Snurrfian skaver. Skulle kunna tänka mig att rösta på hemlig också för det känns inte som att vi spelar för samma sida, idag blir det såhär.

Heffaklumpen röstar på Ceta
Heffaklumpen röstar på Snurrfian

Ceta - La första rösten på Harrysen i DL2, vilket drog igång ett drev (eller vad man ska kalla det?) där det slutade med att Harrysen fick 4 röster och lynchades (beroende på vart fårulvens röst låg kan det ha blivit duell Ceta-Harrysen). Har efter det blivit utpekad som en potentiell fårulv och att första rösten i så fall skulle varit en ren alibiröst från Cetas sida. Kan hålla med om att det var en svag röstmotivering, men kan också på ett sätt förstå det. Har själv tyckt att det varit svårt att rösta och motivera rösterna i denna leken, speciellt eftersom den mesta aktiviteten, rösterna och inläggen kommit typ de sista 30 min innan DL. Hade ulvvibbar mot cirkus igår och det visade sig ju stämma. Dock kan ju även onda misstänka onda (enligt det jag sa häromdagen om att onda brukar misstänka onda blandat med goda), så det kanske inte säger så mycket. Har ulvvibbar mot Lobelia om jag fattat det rätt, vilket grundar sig i att hon gick hårt på Ceta vilket även cirkus gjorde (som visade sig vara ulv). Kanske ligger det något i det? Men samtidigt, hade två onda verkligen kört på samma taktik mot samma person? Å andra sidan var ju cirkus (osv BSF) utanför lyan så om inte delfin fått kontakt med lyan kanske de helt enkelt inte visste om varandra. Och att onda ibland går hårt mot andra onda för alibi har vi ju sett tidigare, speciellt om personen i fråga redan är på tapeten, så jag vet inte. Ja, jag vet inte, det är i alla fall inte något som gör att jag vågar godförklara/sätta Ceta åt det godare hållet just nu.
Snurrfian - Missade ju som sagt att jag hade svarat på obligatoriska frågan. Röstade i DL1 på Madalitso vilket inte ser så bra ut nu när vi vet att hon var god. Å andra sidan var det just DL1 och jag har själv röstat på Madalitso senare. La i DL2 tredje (näst sista) rösten på Harrysen vilket gjorde att det i tråden såg ut som 3-3 mellan Ceta och Harrysen. Här har det funderats en del på om det var så att lyan helt enkelt valde att offra Harrysen jämfört med fårulven Ceta (om Ceta nu är fårulven). I så fall skulle detta möjligen kunna placera Snurrfian i lyan som därmed var med och försökte rädda Ceta från att lynchas.

Alltså du får gärna rösta på mig om du vill, men den här rösten var märklig, du konstaterar att jag och Ceta röstar lika DL1 och 2 och sen hänvisar du till Madas gårdagsteorier.

1. Jag har inget som helst minne av Mada misstänkte mig- tvärt om vi debatterade mycket och hon skrev typ att vi tyckte nog lika, men citera gärna jag kan ha missat det. Mada skrev att det var en korkad tanke att en ulv skulle följa en ulv, att det inte finns någon anledning att outa sig för en ulv eller något i den stilen, jag håller helt med. Och hur skulle det dölja en fårulvsröst?

Mada nämnde mig också in sin dödsruna en gång, där verkade hon inte direkt misstänka mig (eller hålla mig god i och för sig) Hur döljer man att en av rösterna inte räknas genom att två ulvar röstar på samma?

Kontentan, varför påstå att du följer Madas teroi utan att visa vart den skulle finnas? Finns den ens? Och varför menar du att ulvar är så korkade att de skulle följa varandras röster 2 gånger även om det på något mystiskt vis skulle kunna döja en fårulvsröst?
Jag hade egentligen ingen tanke att rösta på snurris och har inte för vana att hämndrösta men hennes röst på mig kändes bara för mycket och jag vet inte riktigt vem annars som ska få den.

Lobelia röstar på @Snurrfian enligt ovan teorier.

DL 4 (dubbel lynch) 21:30
17:07 Islandshästryttare röstar på LenaH
17:07 Islandshästryttare röstar på Sasse
17:49 hemlig röstar på Heffaklumpen
17.51 hemlig röstar på ceta
19:56 Ceta röstar på Snurrfian
19:56 Ceta röstar på Sasse
19:57 Snurrfian röstar på Lobelia
19:57 Snurrfian röstar på Sasse
20:07 Elo röstar på Heffaklumpen
20:07 Elo röstar på Ceta
20:29 Sasse röstar på Heffaklumpen
20:29 Sasse röstar även på Ceta
21.20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian

Sasse 3
Heffaklumpen 3
Ceta 4
LenaH 1
Snurrfian 2
Lobelia 1

Alltså jag fattar att det är svårt att inte låta leken ta över ens liv men jag har nästan dubbelt så många inlägg som du i leken så inte synts till? Jag var jätteosynlig dag 2 men nu är det dag 4 och det har hänt en del sen dess så den här rösten på mig känns som gammal skåpmat och väldigt enkel?

Min ulvradar pingar faktiskt rätt hårt här och det är även pga rösten på Sasse som jag också upplever som lite random?
Att lägga en förstaröst på en (nu) bevisat god känns mindre ulvigt än att spika igen kistan.

Dock känns det rätt meningslöst att rösta på dig ikväll eftersom du inte har någon röst hittills och då skulle jag bara rösta så om jag hade info om att du var ond, för att göra ett statement.
Varför tycker du rösten på mig är random? Jag tror @Islandshästryttare har misstänkt mig större delen av leken för lite olika saker.

Nu har jag läst igenom @heffaklumpens inlägg. De är inte så jättemånga och större delen handlar om (inte i någon speciell ordning)

1. Regler och tolkningar
2. Röstlistor
3. OT
4. Andra listor
5. Resonemang och funderingar kring döda spelare hur de kan ha tänkt (BFS/Cirkus) efter de dött då.
6. Försvar av harrysson
7. Förklaring av varför man inte får lägga folk som goda/onda när det finns få ledtrådar och att det är misstänkt. Lite obegripligt då det är typ det enda vi gör försöker hitta varför folk är goda respektive onda.
8. Teori om varför Mada kan vara ond (före lynchen) och med en meningslös röst på henne istället för att rösta strategiskt för att klara sig.
9. Jo det fanns några teorier också, främst något röstinlägg och inför DL1.

Jag förstår förför jag missat Heffa, hon skriver inget konstigt (före rösten på Mada) hon skriver typ inget att reagera på om man inte kollar noga och nu reagerar jag mest på den totala bristen på försök att föra leken framåt och att bidra till ulvsökning. Resonemanget om cirkus landade i att om Cirkus nu satt i lyan (vilket hon vid den tidpunkten bevisligen aldrig gjort) så borde hennes lya både innehålla goda och onda, men det nu inte var så betydelsefullt för cirkus var ond utanför lyan och inte kunde veta säkert. Och det var nog det mest matnyttiga jag hittade. Heffa har kanske haft tidsbrist men den tid hon haft har i vartfall inte fokuserats på att leta ulvar.

Sen tänkte ja på en sak till, jag tror någon annan nämnde det. Heffa ursäktade Harryson som nybörjare och försvarade, island började hon virra om det skumma i att nämna vilka man tyckte verka goda och onda och att Island uppförde sig lite ulvigt (och de av alla som hållt folk både onda och goda i leken). Det känns mer som Heffa vill ta hand om nybörjare, men bara vissa. Kanske lyakompisar.

Med risk att betraktas som ulvig av @heffaklumpen så håller jag henne på onda sidan
Lobelia röstar på @heffaklumpen enligt ovan

21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen

Ceta 4
Heffaklumpen 4
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Kvar att rösta: LenaH

Jag har nog 3:e mest röster och då har jag varken frågat om regler, eller publicerat en massa röstlistor, visst frånvarande dag 1, jag var sjuk, men inte sen. Men du har kanske inte varit närvarande nog att läsa inläggen ;)
Vad menar du med att publicera massa röstlistor? Jag uppdaterade röstlistan med min egen röst efter DL1 och gjorde det även idag (DL4). Sen skrev jag en lista tidigare idag där jag listade vilka som är kvar och rollerna på de som åkt ut. Så nej, jag håller faktiskt inte med dig om att jag har publicerat massa röstlistor.

LenaH röstar på Heffaklumpen pga länken till Harrysen och för att jag tror att hon blev räddad igår.
LenaH röstar på Ceta för att jag tror hon är fårulven som la alibiröst på Harrysen i dl2.

21:20 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:20 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
21:21 Lobelia röstar på Snurrfian
21:22 Lobelia röstar på heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 LenaH röstar på Ceta

Ceta 5
Heffaklumpen 5
Sasse 3
Snurrfian 3
LenaH 1
Lobelia 1

Vad menar du med att publicera massa röstlistor? Jag uppdaterade röstlistan med min egen röst efter DL1 och gjorde det även idag (DL4). Sen skrev jag en lista tidigare idag där jag listade vilka som är kvar och rollerna på de som åkt ut. Så nej, jag håller faktiskt inte med dig om att jag har publicerat massa röstlistor.
Jag menar att du har skrivit få inlägg (du har bättrat på det nu en del) och av dessa är det väldigt få som har någon som helst substans i leken, när jag skrev inlägget hade du typ 35 inlägg. Kanske 10-15 som innehöll något alls om leken.

Det är finfint att du uppdaterar röstlistor, frågar om regler mm. men det är inte mycket att hänga upp teorier om dig direkt.

Rackarns, jag som trodde du var god :rofl:
Jag tror inte att du är det! Sen vet jag inte om du eg var mitt förstahandsval, Snurrfian låg nog eg före men jag var tvungen att bestämma mig och då gade en röst på Snurris varit meningslös. Sen kom Lobelias men då hann jag inte både räkna och/eller ändra.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar